2020. március 23., hétfő

Gyógytestnevelés


Olvassátok el az egész oldalt és után kezdjetek a feladathoz!!!!

Feladat végrehajtása: udvaron. 
Kell 10-11 papírlap. Minden lapra ráírsz egy feladatot külön-külön, majd megfordítod, hogy ne lásd mi van ráírva és összekevered. Az udvar különböző pontjain elhelyezed a lapokat (teszel rá egy kavicsot), úgy, hogy ne lásd mi van ráírva. Nem kell eldugni! Kijelölsz egy helyet, ami az indulási pont és tetszőleges sorrendben odafutsz a lapokhoz megfordítod elolvasod és teljesíted. Ha kész mehetsz tovább. Feladat vége, ha az összes feladatot teljesítetted. Lehet versenyezni a szüleitekkel vagy testvérrel, de akár saját magatokkal is. Ebben az esetben mérjétek az időt. Arra figyeljetek, hogy a lapokat mindig ugyanoda tegyétek. Persze lehet, hogy más feladat kerül arra a helyre.
A feladat előtt mindig végezzetek egy kis bemelegítést!
Vonjátok be a szüleiteket is!


Feladatok: Helyezkedj el szabadon az udvaron, kertben. Vagy csak a másik szobában.
1.Térdemeléssel futás helyben, nagy intenzitású (amilyen gyorsan csak tudod) 30 térdemelés. Számold közben.
2. Sarokemeléssel futás helyben, nagy intenzitású. 30 db. Számold közben.
3. 10 db 4 ütemű fekvőtámasz
4. Páros lábon szökdelés helyben páros karú körzéssel előre 10x.
5. Pároslábon szökdelés helyben páros karú körzés hátra 10x.
6. 5db fekvőtámasz
7. 0,5 kg súllyal (egy kis üveges víz): zárt állásból ugrás kosárlabda alapállásba (hajlított terpeszállásba) nyújtott karú lendítéssel magastartásba, két kézzel fogod a súlyt magad előtt és onnan indulj 10x.
8.Beszaladsz a házba és alaposan kezet mosol. Majd kiszaladsz újra, vagy át a másik szobába.
9.Beszaladsz a házba és leülsz egy székre 10x.
10. Harántterpeszben váltott lábú szökdelés 10x.
+1 Beszaladsz a házba és felpattansz apu, anyu hátára.
 😊 A +1 feladat: javaslom, hogy először mond el nekik mi a terved, illetve ha a fizikai adottságok nem teszik lehetővé, akkor anyu, apu ugrik a Te hátadra 😊 ( kihagyható feladat)

Matematika 2020.03.23. (101.óra) - András bá

2020.03.23.                          101.óra
 A reciprok fogalma

Hf. ellenőrzése

1.) Tk.:76.o.129.f.

2.) Tk.:76.o.130.f.



Hf.: Tk.: 76.o.131.f. 
     (Kérem nevet ráírva feltölteni!)
     Ide töltsd fel! 

Ha kérdésed, problémád van, írj rám messengeren!  

Testnevelés 2020.03.23.

"Toldi Miklós képe úgy lobog fel nékem..."

Most emlékezem az elmult időkről,
Az elmult időkben jó Tholdi Miklósról,
Ő nagy erejéről, jó vitézségéről;
Csuda, hogy mindeddig sem emlékeztünk erről.
(Ilosvai Selymes Péter: Az híres-neves Tholdi Miklósnak jeles cselekedeteiről)

Kedves 6.b osztály!

Biztos rájöttetek, mi lesz az elkövetkező két hét testnevelés órájának a témája.
Nem más, mint Arany János: Toldi című elbeszélő költeménye.

1. nap: 

,Nyomó rúdat félkezével kapta vala,
Buda felé azzal utat mutatja vala."
Ilosvai


"Hé, paraszt! melyik út megyen itt Budára?"

....


"Én paraszt? én?" - Amit még e szóhoz gondolt,
Toldi Györgyre szörnyü nagy káromkodás volt.
Azzal a nehéz fát könnyedén forgatja,
Mint csekély botocskát, véginél ragadja;
Hosszan, egyenesen tartja félkezével,
Mutatván az utat, hol Budára tér el,
S mintha vassá volna karja, maga válva,
Még csak meg se rezzen a kinyujtott szálfa."
(Arany János: Toldi Első ének)

A feladat: Legyetek ti is Toldi Miklósok. Keressetek seprűnyelet, parfisnyelet, ami a petrencés rúdat helyettesíti. Mérjétek meg, hány percig tudjátok kitartani a seprűnyelet!
A mért eredményeket a bejegyzés megjegyzés rovatába írjátok meg!
Jó munkát!
Szilvi néni

Matematika Betti nénivel 2020.03.23.

A mai órán a fordított arányossággal fogunk foglalkozni !

Írd fel a mai dátumot és címnek :Fordított arányosság   !

I.  Nézd meg figyelmesen a következő VIDEÓT ,ha kell többször is !


II. Írd le pirossal a füzetedbe a fordított arányosság szabályát ,és TANULD is meg !

Ha az egyik mennyiség valahányszorosára változik  ,és a másik mennyiség annak reciprokszorosára változik ,akkor a két mennyiség fordítottan arányos .

Két változó mennyiség fordítottan arányos ,ha összetartozó értékpárjaik szorzata nullától
különböző állandó .


 III. Oldd meg a TK 143/24.feladatát  ! Készíts táblázatot !  Koordináta -rendszerben nem kell ábrázolnod !

a)


tehén
1
2
3
4
5
6
10
12
15
20
30
60
nap





10






szorzat
60
60
60
60
60
60
60
60
60
60
60
60




b)



ember
1
2
3
4
6
8
12
16
óra



12




szorzat



48







 Fényképezd le a megoldásokat és küldd el IDE 


 CSAK ÜGYESEN !!!



 

Matematika Balázs bácsival - 2020.03.23.

Kedves Diákom!

Az egyenes arányossági házi feladat megoldásait itt találod.

Kérlek, hasonlítsd össze a saját megoldásaiddal!
Különösen figyelmedbe ajánlom a 3. feladatot, azt nagyon kevesen találták el!
De most komolyan, ismersz olyat, aki napi 18-szor adna enni egy 3 éves kutyának? 😁

Ma a fordított arányossággal folytatjuk az anyagot.

Ehhez adok egy kidolgozott mintapéldát két megoldással, amit itt tekinthetsz meg.

A mai feladatod két apró példa megoldása.

  1. Egy teherautó 80 km/h sebességgel haladva 3 óra alatt teszi meg az utat. Ha 60 km/h lenne a sebessége, mennyi időre lenne szüksége az út megtételéhez?
  2. Egy munkát 10 ember 8 óra alatt végezne el. 4 embernek hány óráig tartana ugyanannak a munkának az elvégzése?
Ha kész vagy, egy Kahoot játékkal ellenőrizheted le munkádat 2020.03.23. 15 óráig.


Ha telefonon vagy tableten dolgozol, indítsd el a Kahoot! alkalmazást és a következő kóddal indíthatod a játékot: 0493159

Jó munkát, jó szórakozást kívánok!

2020. március 23. Ének (Toldi projekt I.)

Hahó hatodikosom!

Irodalom órákon megismerhetted Toldi Miklós történetét, némi ízelítőt is kaphattál a korból, amelyben élt.

Melyik korról is beszélünk? Ki ekkor az uralkodó Magyar Királyságban?

Így van, ez a középkor. És íme Nagy Lajos, a lovagkirály, udvarával:


Történelemből már tudod, hogy a középkor a római Birodalom bukásától Amerika felfedezéséig tart. 

A művészettörténetben, így a zenében is középkornak nevezzük ezt az időszakot. Ez időtájt virágzik a román és a gótikus stílus

Nézd, ez itt a Jáki templom! Román stílusban épült, bélletes kapuja (folyamatosan szűkülő, ugyanolyan díszítésű kapuzat) már ismerős lehet számodra.



Ez pedig itt a magyar gótikus építészet egyik legszebbje, a Mátyás-templom.



Tanultad már, hogy a középkorban az egyház hatalma jelentősen megnövekedett. A vallásos szemlélet az élet minden területén, így a középkori zenében is jól tükröződik.

A középkori zene nagyon sokáig, a XII. századig egyszólamú. Ebben az időszakban a legjelentősebb zenei műfaj a gregorián ének.

🎵Hallgasd meg ITT !

Mik a gregorián ének jellegzetességei?
  • latin nyelv
  • vallásos téma
  • egy szólamban énekelnek
  • hangszerkíséret nincs
Ezeket a dalokat onnan is felismerheted, hogy ritmusuk kötetlen, és nagyon sok bennük a hajlítás. I. Gergely pápa rendszerezte őket, róla is nevezték el ezeket a dalokat gregorián daloknak.


A gregorián dalok nyugalmat árasztó hangulata sok zeneszerző képzeletét megihlette. Számos példát találhatsz az interneten arra, hogy a gregorián zenét más zenei stílusokkal ötvözik (crossover), és pihenésre, kikapcsolódásra, relaxációra alkalmas zeneként teszik közzé.

🎵Egy ilyet én is mutatok, hallgasd meg  !

A zeneszerző Sir Karl Jenkins, aki több tucat dalt írt ebben a stílusban Adiemus-albumokba rendezve. Ez egy feldolgozás volt, de mutatok egy eredetit is  🎵ITT .

Te milyen relaxációs zenéket ajánlanál?

Készíts egy öt pontból álló listát a neked legjobban tetszőkből! Fényképezd le a listádat, és névvel ellátva töltsd fel IDE !


Viszonthallásra!👂















6.B Technika 2020.03.23. Tengelyes tükrözés


Beadási határidő: 2020.03.30. (jövő hétfő) (eddig max. 2x45 perced volt rá!)
Ha NEM működik a "Feltöltés" gomb, küld el e-mailben a fotót: purak.akos@vargatamas.hu

Kezdünk!
A feladat, mint mindig roppant egyszerű, csak ismerned kell a vonalzót meg a számokat. Kapsz egy feladatlapot, amit letöltesz és kinyomtatsz.
(Ha nem tudsz nyomtatni 1 héten belül, akkor nagyjából rajzolj hasonlókat) Arra vagyok kíváncsi, hogy az elvét megérted e?

Utána amint a képen látod, csak pontokat kell tükröznöd a „t” tengelyre úgy, hogy a vonalzó és a tengely 90-fokban legyen (odarajzoltam).
Ha az adott pont 2cm-re van a tengelytől a tükörképe is 2cm-re lesz.
Pontok elnevezése: Ha a sima pont A, akkor a tükörképe A’ lesz. (odarajzoltam)
Megoldásnál figyeld a mintát, amit elkészítettem!

A kivitelezésben minimálisan kérd szüleid segítségét! A te képességeid érdekelnek.

Elkészült munkádat láthatóan fotózd be, neved írd rá és küld el! JPG vagy PDF formátumban!


Irodalom március 23.

Kedves Mindenki!

Örömmel látom, hogy lassan mindenki bekapcsolódik a feladatok megoldásába.
Ma reggel 8.00-kor a Teams alkalmazásban szeretnék egyeztetni veletek, így kérlek, hogy regisztráljatok be. Átbeszéljük a feladatokat.

A Toldi végére értünk. Az elkövetkezendő két hétben ehhez kapcsolódnak a feladataitok több tantárgyból is. Úgy gondoltam, egy újságot fogunk szerkeszteni, ehhez pedig együttműködésre és írásokra lesz szükség. Bizonyos írásokhoz párban vagy csoportban kell dolgoznotok (online természetesen).

Redmentában várom az írásokat: direktcím: Toldi projekt

Az alábbi témákat ajánlom fel Nektek:

  • Vezércikként: Interjú a csehvel (páros munka)
  • Mit kell tudni a lovagi tornáról? (lehet egyénileg, de páros munkában is)
Használható forrás: ITT 
                                ÉS ITT
                                VAGY ITT 
  • Interjú Toldi Miklóssal (páros munka) Itt több lehetőség adott, attól függően, mikor készül az interjú.

  • Középkori kovácsműhelyben jártunk ( képzeletbeli riport, páros munka)
Használható forrás: ITT
 
  • Egy középkori étterem étlapja (köszöntő szöveg, ajánlatok, páros munka).
Egy most működő étterem oldalát ajánlom kiindulásképpen: ITT
  • olvasói levél Toldi Györgytől a király viselkedéséről (egyéni munka)
  • egy a királyt dicsérő olvasói levél
  • beszámoló a „divatrovat”-nak a vitézek megjelenéséről 
témával kapcsolatos hirdetések; meghívók lovagi tornára 

Szóban egyeztetjük, ki mit vállal és a terjedelmet is.  

Jó munkát!

Matematika 6/1 Imre bácsi


Kedves Hatodikosok!

Köszönöm a pénteki feladatok megoldását és visszaküldését.

Sugi és Tami kivételével mindenkitől kaptam választ. Őket arra kérem, írják meg, hogy mi volt a probléma.  hajdu.imre@vargatamas.hu

A mai órán új témakörrel foglalkozunk a fordított arányossággal.

Készítettem hozzá egy Ppt-t és megpróbáltam hangot is alátenni, mert így a magyarázattal szerintem könnyebb lesz az anyagot megérteni.

Próbáld meg számítógépen lejátszani a prezentációt, ahhoz, hogy hang is legyen, valószínűleg le kell tölteni!


Remélem mindenkinek sikerül megnézni az anyagot! /hanggal együtt/
Ha valakinek nem sikerül, akkor e-mailen jelezze!

Adj életjelet!

Jóóóóó reggelt, mindekineeeek!

Egy újabb kalanddal teli hét vár ránk itt a digitális tantermünkben!
Egyre több dolgot tudtok majd magabiztosan megoldani az interneten, és egyre kényelmesebben érzitek majd magatokat a saját tanulási feladataitok között, biztos vagyok benne!

Ha valami nem megy, szólj! Ha valamit elfelejtettél beküldeni vagy megcsinálni, szólj! Ha valamit nem értesz, szólj! Ha ötleted, javaslatod van, szólj! Ha beteg vagy, szólj! Ha kérdésed van, szólj! Ha megosztanál valamit az élményeid közül, szólj!

A múlt heti célkitűzés az volt, hogy alapvető dolgokat meg tudjatok csinálni a digitális térben. (Email küldése, megjegyzés írása, blogon eligazodás, fényképek feltöltése, stb)


Eheti célunk: akkor is közösségként viselkedni, ha külön-külön helyszíneken vagyunk.
Holnap jelentkezem a részletekkel.

Hagyj életjelet itt a Megjegyzésekben!
Szép napot!
Évinéni