2020. március 18., szerda

Infók és osztályfőnöki

Kedves Mindenki!

Úgy látom egész jól veszi mindenki az akadályokat. Ügyesek vagytok. Összefoglalnám az eddigi tapasztalatokat...

Kiemelten fontos, hogy ha elhangzik egy kérés vagy kérdés az osztálycsoportban, akkor segítsetek egymásnak. Ha én kérdezek valamit, kötelező válaszolni mindenkinek, aki érintett. Ez az egyetlen mód, ahogyan kommunikálni tudunk. Nagyon fontos, hogy reagáljatok.

Kötelező segítséget kérni, ha valami nem megy. Senki ne üldögéljen a gépe vagy telefonja fölött, hogy úgyse érti, akkor nem kell megcsinálni. Kérdezz. Erre való az osztálycsoport a Facebookon. A tanároknak is lehet privát üzenetet írni, ha valami nagyon nem világos. Ez olyan, mintha feltennéd a kezed órán, ha kérdésed van. Most ezt így tudjuk megoldani. Van azonban egy szabály...

Mielőtt ráírsz valakire, hogy nem érted vagy nem találod a feladatot, NÉZD MEG MÉG EGYSZER! Hátha te nézted el. Hátha elolvasod még egyszer a feladatot és megérted. Ne terheld fölöslegesen a társaidat vagy a tanáraidat. Ők is el vannak havazva, hidd el. Először kérdezd meg a tesódat vagy a szüleidet. Ha úgy se megy, akkor írj a csoportba.

Elméletileg minden nap az aznapi órarendi óráidnak megfelelően fogsz anyagokat találni a blogon. Ha valamelyik órádhoz nem jelenik meg tananyag, az gyanús. Nekem jelezzetek, és felveszem a kapcsolatot a tanárokkal. Az informatikai rendszerek túlterheltek. Sokszor mi se tudjuk, hogy miért nem jelenik meg. Ha szóltok, akkor fel tudjuk rakni időben még egyszer.

Ugyanígy, ha átküldesz egy tanárodnak valamit, érdemes meggyőződni róla, hogy biztosan átment-e. Kérhettek bármiről visszajelzést.

Ha valakinek KOMOLY gondjai vannak az internet eléréssel vagy TARTÓSAN nem működik az eszköze, amin internetezni tud AZONNAL jelezze nekem. Ne azt, hogy nem találod a töltődet és lemerültél. Akkor szólj, ha hosszú időn keresztül, tehát mondjuk egy teljes napig vagy tovább nem fogod tudni megnézni SEHOGY a feladatokat. Erről mindenképpen tudnunk kell. Ez olyan mintha aznap nem jönnél iskolába. Figyelünk mindenkire. Továbbra is minden nap munkanap.

Cserébe a jó hír az, hogy hétvégére tuti nem lesz most lecke. 😊

Az etika feladatot mindenki tudja, kedden felraktam. Ha egyáltalán nem emlékszel rá, itt elolvashatod újra.

Nemsokára túl vagyunk az első digitális héten. Juhuuuuuuuuuuuuu!!!!!!
 Képtalálatok a következőre: happy animal



Matematika 6/1 Imre bácsi





Nyelvtan - Kata néni

Drága csoportom, a technika ördöge picit megtréfált, elnézéseteket kérem a késedelemért.
Pedig mára nagyon izgalmas dologgal készültem nektek: új anyagot fogunk venni így egymástól távol. :)

1. Olvasd el az alábbi szöveget!
Petőfi a Toldi elolvasása után figyelt fel költőtársára, Aranyra. Levélben gratulált Aranynak. Igaz barátságot kötött Arannyal. Arany a János vitéz elolvasásakor döntött úgy, hogy ír egy János vitézhez hasonló művet. Meg is írta a Toldit. A Toldi nagyon népszerű lett. A Toldit is sok ember elolvasta, mint ahogy a János vitézt.

Mi a gond vele? 😐 - Bizony, a sok-sok ismétlés.

2. Nézzük, miket lehetne másként kifejezni benne! Nyisd meg EZT a feladatlapot, és találd meg a megfelelő helyettesítéseket!

3. Lássuk, milyen szavakat cseréltünk le!
Aranynak (főnév)
Arannyal (főnév)
Arany (főnév)
hasonló (melléknév)
Toldi (főnév)
Toldit (főnév)

Az utolsó mondatban akár a sok szót is cserélhetnénk, például így:
A Toldit is sok ugyanannyi ember elolvasta, mint ahogy a János vitézt.

sok (számnév)

Azokat a szavakat, amik főnevet, melléknevet, számnevet helyettesítenek, névmásoknak nevezzük.

4. Nézd meg EZT a videót 2:50-ig! :) 

5. Írd fel nagy címként, új oldalra a füzetedbe: A névmások
Pirossal írd fel a meghatározást: Azokat a szavakat, amelyekkel főnevet, melléknevet, számnevet helyettesítünk, névmásnak nevezzük. A névmás helyettesítő szófaj.

6. A névmásokat aszerint csoportosítjuk, hogy milyen szófajú szavakat helyettesítenek. Vannak a csak főnevet helyettesítő névmások, és vannak a főnevet, melléknevet, számnevet helyettesítő névmások
A csak főnevet helyettesítő névmások közé tartozik a személyes névmás is, amivel alsóban már találkoztatok.

7. Írd fel a füzetedbe kis címként: Személyes névmás
Alapalakban a személyes névmások: én, te, ő, mi, ti, ők (ezeket is írd fel a füzetedbe)

Ezek az alap alakok viszont ragozhatók is. Készítsd el a mf. 97/5. feladatát, hogy lásd, mennyiféleképpen!

Ráadásul vannak egyes és többes számú alakjai a ragozott alakoknak is. Nézd csak, ITT egy kis gyakorlás ehhez.

8. A mai utolsó feladathoz érkeztünk, amit ITT találsz.

❤️ Ha úgy érzed, a szorgalmad még kitart és szívesen gyakorolnál, akkor azt megteheted ezekkel a feladatokkal:
mf. 96/1. a,e
mf. 97/2. a,b,c
mf. 98/6.

Köszönöm a mai munkádat! ☺️
Kata néni



Angol-Anikó néni

Kedves Gyerekek!


Szomorú vagyok, mivel csak 4 tanuló töltötte fel a munkáját. Remélem ez nem azt jelenti, hogy a többiek nem dolgoztak!!!!

A mai órán a következő lesz a feladatotok:

Mf: 5.o/5.

Az állító mondatot le kell tagadni. Használd a don't és doesn't segédigéket. Figyelj oda, hogy csak E/3-ban doesn't a többi számban és személyben don't-ot kell használni.

Gyakorló feladatok: iTT és ITT

Ha az ITT szóra kattintasz,akkor a gyakorlóhelyre visz.

Jó munkát!

Testnevelés: gimnasztikai gyakorlatok. Testtartásért felelős izomcsoportok erősítése, nyújtása

Keringés fokozó feladatok
1.      Helyben futás
2.      Térdlendítéssel futás
3.      Sarok lendítéssel futás
4.      4 db térdlendítés, 4db saroklendítés futás közben
5.      Zárt lábbal szökdelés (kb 15mp)
6.       Jobb lábon szökdelés (kb 15mp)
7.      Ball lábon szökdelés (kb 15mp) Bal haránt állásból, ugrás jobb haránt állásba majd vissza (4x)

Nyújtó gyakorlatok

A gyakorlatokat legalább 30mp-ig végezd, ahol ennél rövidebb ideig, ott oda lesz írva J J J J J J J J J J J

8.       Bal kéz magastartás jobb kéz mélytartás, tözshajlítás jobbra 8mp-ig, kartartáscserével is végezzétek el 2x

9.      Helyezkedj el nagy terpeszállásban. Hajolj jobb bokádhoz, majd középre, majd bal bokádhoz, majd hátra 8-8-8-8 mp-ig 4x.
10.  Helyezkedj el kis terpeszállásban, hajolj előre, csak lógj, ne rugózz!!
11.  Zárd össze a lábadat, fogd meg a térdhajlatodat és húzd jó közel a fejedet a térdedhez.
12.   Haránt terpeszben, 2 lábfej előre nézzen, (hátul lévő vádli nyúlik) lábtartás cserével is.
13.  Falnál támaszkodj meg, fogd meg a jobb lábfejedet, húzd a fenekedhez, majd zárd össze a két térdedet.
Végezd el lábtartás cserével is.

Egészségedre, további jó mozgást!

Játék

Fekete, fehér, igen, nem

Szükséges eszközök: nincs

A feladat leírása: Az "otthon tanulás" során - könyvolvasás, zenehallgatás, beszélgetés vagy egyéb tevékenység közben - ha olvasod vagy meghallod a következő szavakat, akkor a lejjebb leírt feladatokat hajtsd végre:

Fekete: egyensúlyozás egy lábon 30 másodpercig, majd csere
Fehér: helybenfutás magas térdlendítéssel 30 másodpercig
Igen: plank (alkartámasz) 30 másodpercig


Nem: jumping-jack - terpesz-zár szökdelés 30 másodpercig

Matematika Betti nénivel 2020.03.18.

Kedves Tanulók !

A mai napon az egyenes arányossággal kapcsolatos feladatokat fogjuk gyakorolni .

Az óraszám helyett a mai dátumot írd fel a füzetedbe ,címnek pedig ,hogy Egyenes arányosság.


1.FELADAT   Nézd meg figyelmesen a következő Videót ! (Kattints a Videó linkre !)

Videó


2.FELADAT

Oldd meg a füzetedben a következő feladatokat tollal ,hogy jól kivehető legyen !

Majd fényképezd le,írd rá a neved és küld el  IDE


a)  Egy kilogramm lisztből 1,34 kg kenyér lesz .Mennyi kenyér lesz
    5kg ;10kg ;12kg ; 25kg lisztből  ?

   
b) Egy vonat percenként átlag 1,25 km-t tesz meg .Mennyi utat tesz meg
  5 perc;  12perc  ;18perc ;1 óra alatt  ?

  (Készíthetsz táblázatot is !)


Jó munkát kívánok !

Matematika Balázs bácsival - 2020.03.18.

Kedves Diákom!

A tegnapi beadandó feladatok eredményei:

1.     Ha a festékszóróval 7 óra alatt 56 négyzetméternyi falfelületet lehet lefesteni, 3 óra alatt mennyit lehet?

        Egyenes arányosság.
         Válasz: 24 négyzetméternyi falfelületet lehet lefesteni 3 óra alatt.



2.     Ha 4 teherautóval 96 hordó olajat tudunk elszállítani, akkor 13 teherautóval hány hordó olajat vihetünk el?

         Egyenes arányosság.

         Válasz: 312 hordó olajat tudunk elszállítani 13 teherautóval.


Nagyon elégedett vagyok a többség munkájával, de lenne egy-két kérésem:

  1. Légy szíves, minden beadandó munkát tollal készíts, mert a fényképen sokkal jobban látszik!
  2. Írd fel a lapra a nevedet is, mert bár anélkül is be tudom azonosítani, hogy kitől mit kaptam, megkönnyítené az átnézést!
  3. Ha szülői segítséget veszel igénybe a feltöltéshez, attól még a SAJÁT nevedet írd a névhez, hisz' a Te munkádról van szó, nem Anyukádéról!
  4. Egy feladatra csak egyszer tölts fel megoldást!
Azoknak, akik nem töltöttek fel: amennyiben nem jelzed, hogy problémád lenne a feltöltéssel, a mai naptól kezdve hiányzó órai munkának kezelem. 😒


A mai napra három új feladatot kapsz, melyeket ismét füzetbe leírva, lefényképezve szeretnék megkapni.

Feladatok:
  1. A bolt raktárában 20 doboz liszt van. Hány csomag liszt van összesen, ha egy dobozba 13 csomag liszt fér?
  1. Az autó 450 km-en 30 liter benzint fogyasztott. Hány km-t tehet meg, ha 54 liter benzin van benne?
  1. Marci kutyája fél éves korában naponta 3-szor kap enni. Hányszor kap majd enni 3 éves korában?
Jó munkát kívánok!



Határidő: 2020.03.18. 16 óra

Matematika 2020.03.18. (99.óra) - András bá

2020.03.18.                                                           99.óra
Természetes szám szorzása törttel

1.) Tk.:68.o. 2.példa
        - Olvasd el!
        - Kövesd végig és dolgozd fel!

2.) Tk.: 68.o. 3.példa
         - Olvasd el!
         - Kövesd végig és dolgozd fel!

3.) Tk.: 68.o.alján: "Többet ésszel ..." 

4.) Tk.: 68.o.alján: "Figyelempróba"

5.) Tk.: 69.o. 4.példa 
          - Olvasd el!
          - Kövesd végig és dolgozd fel!

6.) Tk.: 69.o. közepén
     Összegzés:
        - számlálót megszorozzuk a természetes számmal és a nevezőt változatlanul hagyjuk
        - a nevezőt elosztjuk a természetes számmal és a számlálót változatlanul hagyjuk

Hf.: Tk.: 69.o.108.f.
Csak a házi feladatot töltsétek fel!
Írd a feladat legelejére a neved! Ha tudod, hogy hívnak!

Nyelvtan III.18.

Kedves csoport, ma csak ismételni és gyakorolni fogunk.
Az alábbi linkekre kattintva játékokat kell megoldanotok. A feladatotok az lesz, emlékezetből írjatok le minél több szót helyesen a füzetetekbe a játékokból. A füzetbe írjátok fel az óra címét: Gyakorlás, majd alá a neveteket is!

ITT
Ez is

Ha elkészült a feladat, és leírtátok a szavakat, küldjétek el lefotózva a füzetet a vargatamasblogos@gmail.com címemre. Ne felejtsétek a neveteket beírni az emailbe, illetve a füzetbe!
Hf.: mf.87-95. oldalakon kimaradt feladatok megoldása.
Határidő: március 23. hétfő