2020.04.20. 112.óra
2020. április 20., hétfő
történelem
Kedves Hatodikosok!
Elég régen volt az utolsó óránk, mégis csak az osztály fele küldte füzete képét nekem. Köszönöm a megjegyzésben küldött válaszokat Kingának, Katának, Nórinak. Valóban, a sok feleséget elfogyasztó király után lánya, I. Erzsébet került a trónra. Most pedig Anglia ( mai neve Egyesült Királyság vagy Nagy-Britannia) uralkodója II. Erzsébet, az államforma pedig alkotmányos királyság.
Tudom, hogy az iskola körzetében áramszünet lesz 20-án, ezért nem adok új leckét, csak egy kis gyakorlást. Lassan dolgozat közeledik!!
A füzetedbe ezt írd: Ismétlés
1. Nézd a térképet, ismételd a felfedezéseket! Írd le, mi fűződik Kolumbusz, Vasco da Gama, Magellán, Amerigo Vespucci nevéhez.
2. Csináld meg a reformációs feladatot, ITT találod!
Aki még nem küldte a vázlatát Angliáról, szerdáig pótolhatja.
Kitartás, még 5 hét, és vége a tanévnek. Jó lenne, ha a tananyag egy részét mindenki elsajátítaná, nem kéne osztályt ismételni sok lemaradás miatt!
Jó munkát!
Katinéni
Elég régen volt az utolsó óránk, mégis csak az osztály fele küldte füzete képét nekem. Köszönöm a megjegyzésben küldött válaszokat Kingának, Katának, Nórinak. Valóban, a sok feleséget elfogyasztó király után lánya, I. Erzsébet került a trónra. Most pedig Anglia ( mai neve Egyesült Királyság vagy Nagy-Britannia) uralkodója II. Erzsébet, az államforma pedig alkotmányos királyság.
Tudom, hogy az iskola körzetében áramszünet lesz 20-án, ezért nem adok új leckét, csak egy kis gyakorlást. Lassan dolgozat közeledik!!
A füzetedbe ezt írd: Ismétlés
1. Nézd a térképet, ismételd a felfedezéseket! Írd le, mi fűződik Kolumbusz, Vasco da Gama, Magellán, Amerigo Vespucci nevéhez.
2. Csináld meg a reformációs feladatot, ITT találod!
Aki még nem küldte a vázlatát Angliáról, szerdáig pótolhatja.
Kitartás, még 5 hét, és vége a tanévnek. Jó lenne, ha a tananyag egy részét mindenki elsajátítaná, nem kéne osztályt ismételni sok lemaradás miatt!
Jó munkát!
Katinéni
Matematika Betti nénivel 2020.04.20.
Kedves Hatodikosok !
A múlt órákon megismerkedtünk a százalékszámítás három alapfogalmával (alap,százalékérték ,százalékláb).
A mai órán ezeket fogjuk átismételni .
Alap (jelölése :a )
Az alap mindig 100 %. A teljes mennyiséget jelenti, amihez viszonyítunk.
Százalékérték (jelölése:e )
Az a mennyiség ,amely az alap valamely százaléka .
Százalékláb ( jelölése:p )
Ahány százalékát számoljuk az alapnak
(A pirossal szedett részt írd le a füzetedbe !)
I.Mintafeladat
800-nak az 1%-a 8 .
Alap a=800 (800 a teljes mennyiség ,ehhez viszonyítunk.)
Százalékláb p=1% (1%,mert a 800-nak az 1%-át számítjuk )
Százalékérték e=8 ( mert a 800 1%-a 8 )
II.Mintafeladat
1200-nak az 25%-a 300
Alap a=1200 (1200 a teljes mennyiség ,ehhez viszonyítunk.)
Százalékláb p=25% ( 25%,mert a 1200-nak az 25%-át számítjuk )
Százalékérték e=300 ( mert az 1200 25%-a 300 )
Önállóan oldd meg a következő feladatot a füzetedben a mintafeladat alapján !
1.Feladat :2500-nak a 20 %-a 500 .
Alap a=
Százalékláb p=
Százalékérték e=
III.A kördiagramok alapján számítsuk ki az egyes mennyiségeket !
piacon értékesítve :
a=1200 kg
p=25%
e=?
e=(a:100) x p =(1200kg:100) x25=300 kg
lekvár :
a=1200 kg
p=35%
e=?
e=(a:100) x p=(1200 kg :100 ) x 35 = 420 kg
gyümölcslé :
a=1200 kg
p=40%
e=?
e=(a:100) x p=(1200 kg :100 ) x 40 = 480 kg
könyv:
a=5400 Ft
p=20%
e=?
e=(a:100) x p =(5400 Ft :100 ) x 20 =1080 Ft
uzsonna :
a=5400 Ft
p=45%
e= ?
e=(a:100) x p= (5400Ft :100)x 45 = 2430 Ft
mozi :
a=5400 Ft
p=30%
e= ?
e=(a:100) x p= (5400:100 ) x 30 = 1620 Ft
egyéb:
a=5400 Ft
p=5%
e= ?
e=(a:100) x p= (5400:100 ) x 5 = 270 Ft
Az online órán is ezeket a feladatokat beszéljük át ! A füzetedbe másold le az első kördiagramhoz tartozó megoldásokat !
Házi feladat nincs !
A múlt órákon megismerkedtünk a százalékszámítás három alapfogalmával (alap,százalékérték ,százalékláb).
A mai órán ezeket fogjuk átismételni .
Alap (jelölése :a )
Az alap mindig 100 %. A teljes mennyiséget jelenti, amihez viszonyítunk.
Százalékérték (jelölése:e )
Az a mennyiség ,amely az alap valamely százaléka .
Százalékláb ( jelölése:p )
Ahány százalékát számoljuk az alapnak
(A pirossal szedett részt írd le a füzetedbe !)
I.Mintafeladat
800-nak az 1%-a 8 .
Alap a=800 (800 a teljes mennyiség ,ehhez viszonyítunk.)
Százalékláb p=1% (1%,mert a 800-nak az 1%-át számítjuk )
Százalékérték e=8 ( mert a 800 1%-a 8 )
II.Mintafeladat
1200-nak az 25%-a 300
Alap a=1200 (1200 a teljes mennyiség ,ehhez viszonyítunk.)
Százalékláb p=25% ( 25%,mert a 1200-nak az 25%-át számítjuk )
Százalékérték e=300 ( mert az 1200 25%-a 300 )
Önállóan oldd meg a következő feladatot a füzetedben a mintafeladat alapján !
1.Feladat :2500-nak a 20 %-a 500 .
Alap a=
Százalékláb p=
Százalékérték e=
III.A kördiagramok alapján számítsuk ki az egyes mennyiségeket !
piacon értékesítve :
a=1200 kg
p=25%
e=?
e=(a:100) x p =(1200kg:100) x25=300 kg
lekvár :
a=1200 kg
p=35%
e=?
e=(a:100) x p=(1200 kg :100 ) x 35 = 420 kg
gyümölcslé :
a=1200 kg
p=40%
e=?
e=(a:100) x p=(1200 kg :100 ) x 40 = 480 kg
könyv:
a=5400 Ft
p=20%
e=?
e=(a:100) x p =(5400 Ft :100 ) x 20 =1080 Ft
uzsonna :
a=5400 Ft
p=45%
e= ?
e=(a:100) x p= (5400Ft :100)x 45 = 2430 Ft
mozi :
a=5400 Ft
p=30%
e= ?
e=(a:100) x p= (5400:100 ) x 30 = 1620 Ft
egyéb:
a=5400 Ft
p=5%
e= ?
e=(a:100) x p= (5400:100 ) x 5 = 270 Ft
Az online órán is ezeket a feladatokat beszéljük át ! A füzetedbe másold le az első kördiagramhoz tartozó megoldásokat !
Házi feladat nincs !
Matematika Balázs bácsival - 2020.04.20.
Kedves Diákom!
A mai napon még mindig a százalékértéket számoljuk.
1. feladat:
Egy fúrógép árát 25%-kal csökkentették.
Mennyibe kerül most a fúrógép, ha az eredeti ára 44.800 Ft volt?
2. feladat:
Egy cipő eredeti ára 9200 Ft volt. Most 12%-kal megemelt áron kínálják.
Mennyibe kerül most a cipő?
2020. április 20. Ének
Hahó hatodikosom!
🎤Ma karaoke nap van.
Válassz egy dalt a kedvenc együttesedtől, vagy énekesedtől, és énekelj!
💃 Képzeld el, hogy TE állsz a színpadon- mozogj, táncolj is közben!
Lazulj el, érezd jól magad!
Írd a bejegyzés alá, melyik dalt választottad!
Viszonthallásra!👂
🎤Ma karaoke nap van.
Válassz egy dalt a kedvenc együttesedtől, vagy énekesedtől, és énekelj!
💃 Képzeld el, hogy TE állsz a színpadon- mozogj, táncolj is közben!
Lazulj el, érezd jól magad!
Írd a bejegyzés alá, melyik dalt választottad!
Viszonthallásra!👂
Irodalom április 20. Lúdas Matyi projekt
Kedves Mindenki!
Ma nem lesz online óra! Az áramszünet miatt csütörtökön is ez lesz a feladatotok!
Egy titkos megbízatást kaptok. Lúdas Matyi egyik leszármazottja szeretné tudni pontosan, hogy mi is történt valójában Matyival és Döbrögivel. Matyit elítélte a bíróság, de szerinte jogtalanul. Ennek kiderítése a feladatotok.
Találtok egy megsárgult feljegyzést, amit szeretném, ha elolvasnátok:
Volt egyszer egy öreg özvegyasszony s annak egy siheder fia, Matyi. Csendesen és szegényen
éldegéltek a faluban. Az asszony
nagyon sokat dolgozott, Matyi viszont elég lusta legényke volt. Hiába
zsémbeskedett vele az édesanyja, a fiú egész nap henyélt, és csak a legyeket
hajkurászta. Egyszer azonban elunta Matyi a semmittevést is, és kiment a
házból, összebarátkozott a korabeli legényekkel. Tőlük tudta meg, hogy széles a
világ, és nem csak az a falu létezik, ahol ő él. Fel is támadt benne a vágy,
hogy láthasson más vidékeket, országokat is. Kapóra jött, hogy éppen egy hét
múlva rendezték Döbrögben a vásárt. Azt gondolta Matyi, hogy elvihetné az anyja
által nevelt libákat és a gúnárt eladni a vásárra. Világot is látna, és még egy
kis pénzt is kaphatna értük. Hosszas kérlelés után az édesanyja elengedte.
Döbrögben és a vásáron Döbrögi uraság az úr, akinek joga van
ahhoz, hogy elvegye, ami tetszik neki, és ő maga szabja meg a portékák árát.
Matyi erről mit sem sejt. Az uraság azonban szemet vet Matyi gyönyörű lúdjaira.
A legényke nem veszi le a süvegét az úr előtt, és azt meri mondani, hogy ő a
ludak tulajdonosa. Döbrögit majdnem szétveti a düh, mert a büszke tulajdonos
nem akarja fele áron eladni neki a libákat, tehát elkobozza őket Matyitól, és
ötven botütést szab ki rá büntetésül. Matyi a botütések után megfogadja, hogy
"Háromszor veri ezt kenden Lúdas Matyi vissza."
Matyi nem mer a kudarc után
visszatérni édesanyjához, tehát vándorútra indul. Bejár egy-két országot, kitanul egy-két mesterséget, és néhány nyelvben
is jártas lesz. Visszatér ezek után Döbrög városába, hogy betartsa az uraságnak
tett ígéretét. Látja, hogy Döbrögi új kastélyt építtetett magának, de még a
tetőszerkezet, azaz az ácsmunka nem készült el. Olasz földet is megjárt ácsnak
adja ki magát, és fitymálni kezdi a fákat az uraságnak. Döbrögi megvendégeli a
messziről jött embert, és kikéri tanácsát. Elmennek együtt az erdőre, s
megbízzák a favágókat, hogy vágjanak ki sok-sok fát. Matyi pedig beljebb és
beljebb csalja Döbrögit az erdőben. Egy nagy fához hozzáköti az urat, jól
megveri egy tölgyfa husánggal, és elveszi tőle a ludak árát.
Volt nagy hűhó, mikor
rátaláltak Döbrögire, aki teljesen lebetegedett.
Sokáig tartott az olvasás, a dokumentum elemzése, így szükség van arra, hogy rendszerezzétek az eddigi kutatómunkáitokat.
ITT RENDSZEREZZETEK, JEGYRE MEGY!!! (egyszer tölthető ki)
Direktcím: Lúdas Matyi jegyzet
6.B Technika 2020.04.20. Kerékpár
Beadási
határidő: 2020.04.27. (jövő hétfő) (eddig max. 2x45 perced volt rá!)
Ha NEM
működik a "Feltöltés" gomb, küld el e-mailben a fotót: purak.akos@vargatamas.hu
Év végén reklamációt nem fogadok el.
Csak indokolt esetben.
Kezdünk!
A
mai órán egy nagyon egyszerű feladatod lesz a szünet előtt. Rajzolj egy kerékpárt. Ennyi.
Sok
év után arra jöttem rá, hogy egy kerékpár rajza valamiért feladja a leckét a
diákoknak.
Rávilágítanék,
hogy pár egyszerű vonallal és magával a ténnyel, hogy tudod, hogy működik a biciklid sokkal egyszerűbb ábrázolni. Ez egy olyan
dolog, amit eddig esetleg még nem figyeltél meg, mert természetesnek vetted,
hogy megy azt kész.
Feladat!
Rajzolj egy kerékpárt.
(Az ember NEM kell)
Csatolok
egy gif.-et. Tanulmányozd!
Csatolok
egy videót. Az segít lépésről lépésre.
Csatolok
képet is. Mert miért ne.
A
kivitelezésben minimálisan kérd szüleid segítségét! A te képességeid
érdekelnek.
Elkészült
munkádat láthatóan fotózd be, neved írd rá és küld el! JPG vagy PDF
formátumban!
Feltöltés ide!Videó.
Jó reggelt!
Digitális oktatás 6. hét
Ma áramszünet van bizonyos utcákban, úgyhogy nem mindenki fogja tudni reggel megcsinálni a feladatokat, de semmi baj. Elegendő lesz a feladatokhoz akkor hozzáfognotok, amikor visszajön az áram.
Írd ide a megjegyzésekhez a neved akkor, amikor el tudod elkezdeni csinálni a feladatokat!
Matematika 6/1 Imre bácsi
Kedves Hatodikosok!
Az
előző órán megismertük a százalék fogalmát, a mai órán a százalékszámításban
szereplő 3 mennyiséget fogjuk megismerni.
Először
nézd meg az alábbi videó első 4 percét!
A
százalékszámításban szereplő 3 mennyiség.
/írd le a füzetedbe és
jól jegyezd meg!/
Alap
(jelölése: a )
A
teljes mennyiséget jelenti, amihez viszonyítunk. Az alap mindig a 100 %.
Százalékérték
(jelölése: é)
Az
a mennyiség, amely az alapnak valahány százaléka.
Százalékláb (jelölése: p )
Ahány
százalékát számoljuk az alapnak.
Pl.
600 – nak az 1 %-a 6.
Alap: 600 (a 600 a teljes mennyiség, ehhez
viszonyítunk)
Százalékérték: 6 (a
6 mert a 600-nak a valahány százaléka)
Százalékláb: 1 % (1 %, mert a 6 a 600-nak az 1 %-a)
700 – nak a 10 %-a 70.
Alap: 700 (a
700 a teljes mennyiség, ehhez viszonyítunk)
Százalékérték: 70
(a 70 mert a 700-nak valahány
százaléka)
Százalékláb: 10 % (10 %,
mert a 70 a 700-nak a 10 %-a)
Önálló
gyakorlás a füzetbe!
500-nak az 50 %-a 250.
a=
é=
p=
40-nek a 25 %-a 10.
a=
é=
p=
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)