2020. április 29., szerda

Matematika 2020.04.29. (118.óra) - András bá

2020.04.29.                       118.óra
Százalékszámítás 3.
Százalékérték
(gyakorlás)

1.) Hf.: Tk.:148.o.32.f.(ellenőrzése)
 
 


2.) Tk.:146.o.1.példa
 
 

3.) Értelmezés

 

4.) Kördiagramok

 

 5.) Gyakorlás
       3.feladat, 
       4.feladat

 Hf.:Tk.:149.o.37.f. Kérem elküldeni!





Nyelvtan - Kata néni 04.29.

Kedves Mindenki!

Ma 11.00-kor találkozunk a Teamsben, ahogy szoktunk. Megbeszéljük a dolgozatot és a mai anyaggal is foglalkozunk majd.


A mai óra témája: A határozatlan névmás (írd fel címként a füzetedbe)


1. a) Kapcsoljátok össze szóban az alábbi szóelemeket! pl. VALAmikor Az alkotott szavakat írd le  a füzetedbe!

VALA              -mikor
                        -mi
                        -mely
                        -honnan
                        -mennyi
                        -hogy
                        -milyen
                        -hány
                        -ki

Az alkotott szavak mind határozatlan névmások.
Meg tudod állapítani milyen szófajokat helyettesítenek? Segít a TK. 82. oldalán található táblázat.



2.  Keresd ki a határozatlan névmásokat az alábbi szövegből és helyettesítsd őket!



Valaki nem dolgozik, lopja a napot. Amikor megtudja, hogy egy hét múlva lesz a valamilyen vásár, kedvet kap, hogy elmenjen. Anyja valamennyi libáját hajtja ki a vásárra. Döbrögi olcsóbban akarja megvenni a ludakat valakitől, mint amennyi az áruk. Mivel valaki nem adja, a földesúr elhajtatja a szárnyasokat, a fiút pedig megvereti. Valaki megfogadja: „Háromszor veri ezt kenden valaki vissza!” Matyi ezután nem megy haza anyjához, hanem dolgozik, nyelveket tanul és gyűjti a pénzét. Első alkalommal olasz ácsnak öltözve áll bosszút valakin. Másodszor felcsernek adja ki magát. A harmadik alkalommal már nem ölt álruhát. A három elpáholás után Döbrögi megjavul.


3. Válogasd ki az alábbi feladatból a határozatlan névmásokat! (A másik csoport egy kis spoiler a következő órára. ☺️ )




4. Válassz ki négyet az előző feladatból és írj egy-egy mondatot velük a füzetedbe!


Jó munkát!
Kata n.

Matematika Betti nénivel 2020.04.29.

Kedves Hatodikosok ! Százalékszámítás - az alap kiszámítása

Ma is az Alap kiszámítását fogjuk gyakorolni . 

Mutatok két mintafeladatot .

I.Mintafeladat

Melyik számnak a 75%-a 4500?
e=4500 
p=75%
a=? (Használjuk a tegnap megismert képletet )
a=(e :p) x100 = (4500:75) x100 =60 x100 =6 000 


II.Mintafeladat

Melyik számnak a 120%-a 6000?
e=6000 
p=120 %
a=?                                                                           
a=(e :p) x100 = (6000 :120 ) x 100 = 50 x100 =5 000

A mintafeladatok alapján oldd meg a következő két feladatot a füzetedbe ! 

A megoldásokat fényképezd le és ma 16 óráig kérem elküldeni IDE !


1. Feladat 
Melyik számnak a 210%-a 6300?

2.Feladat 
Melyik számnak a 60 % -a a 5040 ?

Jó munkát ! 

Ha van kedved gyakorolhatod az alap kiszámítását   LEARNING APPSSAL !
 


Testnevelés-Sportjátékok: kézilabda

Sziasztok!

A mai órán folytatjuk tovább a labdás képességfejlesztést kicsit kézilabda specifikusan.
Bemelegítéshez küldök egy videót. Szükséged lesz egy labdára, és némi szabad helyre.

Bemelegítés. Labdás képességfejlesztés videó

Az óra fő feladata: célba dobás egykezes felső dobással.
Feladat leírása: Keress otthon 6 db lapot. Egyenként írd rá, hogy 10, 30, 40, 50, 60, 20. Ragaszd fel az ajtóra vagy a falra, ahogy a képen látod!
Keress egy dobóeszközt! Ez lehet labda, zokni összegöngyölve, plüssállat, papírgalacsin. (A lényeg, hogy olyan legyen, amivel nem vered szét az ajtót.)
Állj az ajtótól 3-4 méter távolságra, és célozd a számokat egymás utáni sorrendben! (10, 20, 30, 40, 50, 60)
Először az jobb kézzel, majd a gyakorlatot hajtsd végre bal kézzel is!
Amikor a sorrenddel meg vagy, Úgy célozd a számokat, hogy az összeg 100 legyen! (Próbálj ki különböző variációkat 4x!)


2020. április 29. Nyelvtan Erika nénivel

Kedves hatodikos!

Ma Teams-en találkozunk.

- Ellenőrizzük a tegnapi feladatokat
- Megbeszéljük a mutató névmást

Aki nem jön, küldje el Messenger-en a tegnapi feladatait!

Erika néni

történelem

Kedves Hatodikosok!

Nagyon- nagyon örültem a sok megoldott feladatlapnak!!!
Sajnos, én még csak most tanulom ezt a mesterséget, így a 3. és 5. feladathoz hiába állítottam be, hogy több jó válasz lehetséges, vmi nem sikerült.
Mennyire hiányoznak a segédeim!! Atesz, Beni... nehéz dolgom van nélkületek!

Kijavítottam a lapokat, a pontszámokat visszaküldtem..A jegyeket beírom az enaplóba.
Megjelent Noncsi és Zsolti is, akikről eddig semmit sem  tudtam. Hurrá!!! Csak így tovább!

Már csak 2 lecke van ebből a fejezetből,mire végzünk, addigra megtanulok több jó válaszos feladatot is felrakni.

Ma azt kérem, olvassátok el a Tudomány az újkor kezdetén című leckét, tk. 63.  o.
Írjátok le a füzetbe, mi fűződik Kopernikusz, G. Bruno, Descartes és G.Galilei nevéhez.
A fotókat a szokásos módon várom.

Szép napot! Szép hosszú hétvégét kívánok!
Katinéni

Nyelvtan Angi néni IV.29.

Kedves hatodikosok,



1. Lássuk, mi lett volna a helyes megoldás a múlt órai feladatokban:

A) Elsőként egy táblázatot kaptál, ahol a szófajokat kellett meghatároznod. Íme az ellenőrzés, kékkel beírtam a helyes megoldásokat.

Szó
Szófaj
Szó
Szófaj
acél
főnév
aranyos
melléknév
sisak
főnév
vitéz
főnév
Bence
főnév (tulajdonnév)
maga
visszaható névmás
téged
személyes névmás
gyász
főnév
béke
főnév
nádas
főnév/melléknév
békés
melléknév
hatalmas
melléknév
felséges
melléknév
cimbora
főnév
ki?
kérdő névmás
cifra
melléknév
tíz-tizenkét
számnév
melléknév
forgószél
főnév
egymás
kölcsönös névmás





B) A második feladat az volt, hogy javítsd egy szövegben az előforduló helyesírási hibákat:

Toldi jelleme

Miklós tulalydonságai köszt  tulajdonságai közt van, amejik amelyik segíti és van, amelyik gátojja gátolja őt az előrejutásban.
Segíti kivételes erelye  ereje és bátorsága. Lendíti az akarás, hogy vitéz lehessen a király udvarában, és az édesaannyához  édesanyjához fűződő szeretete.
Gátojja gátolja Miklóst a lobbanékonysága, hirtelen harakja haragja. Ez sodorja veszéjbe veszélybe. Fékezi Miklóst az is, hogy könyen könnyen elkeseredik. Ez magányossá teszi, s arra ingerli a durva embereket, hogy bosszancsák bosszantsák.
Érzékenységének köszönhető, hogy nem nyukszik nyugszik bele az igasságtalanságba igazságtalanságba, mellyel György súlytja sújtja. A pesti népet is félti a megvadult bikától. Legjobban édesanyját félti. Érte képes legyözni legyőzni az indulatait is, mikor György sértegetni kezdi. Nemzetét menti meg a szégyentől a cseh bajnokkal szemben.
Ereje, harckéssége harckészsége a próbatételek sorozatában bontakozik ki előttünk. Ellenfeleit sorra legyőzi. Csellel sem tudnak erőt venni rajta. György fölött erkölcsi győzelmet arat.




C) Ma egy új névmással is megismerkedünk.

1. A füzetbe írjátok fel: A mutató névmás
 

2. Másold le a füzetedbe a tk. 80. oldalán található táblázatot! (ami a lap alján található)


A közelre és távolra mutató névmásokkal elkerülhetjük a szóismétlést, a szöveg mégis érthető marad.

3. ITT ellenőrizd, hogy érted-e! 

4. A táblázat alapján töltsd ki a munkafüzet 108/9. feladat táblázatát! 

Angol - Dóri néni csoportja 2020. április 29.

Hello everyone!

Az online órán megbeszéltük, hogy mit fejeznek ki és hova kerülnek a gyakoriságot kifejező időhatározó szavak. Ma is ezt fogjuk gyakorolni.

Témánk: Gyakoriságot kifejező időhatározók

1. feladat: 

Írd fel a szótárfüzetedbe a gyakoriságot kifejező időhatározókat és a jelentésüket!

  never - soha
  not often - nem gyakran
  sometimes - néha
  often - gyakran
  usually/normally - általában, rendszerint
  always - mindig


2. feladat:

Nézd át a gyakoriságot kifejező időhatározókkal kapcsolatos tudnivalókat a munkafüzet 74. oldalán az 1.6 pont alatt!

3. feladat:

Munkafüzet 11. old. 5. feladat

Tedd sorrendbe a megadott szavakat a gyakoriság szerint! A legkisebbtől haladj a legnagyobb gyakoriságot kifejezőig.


4. feladat:

Munkafüzet 11. oldal 6. feladat
Írj még 5 mondatot Kristenről a táblázat alapján. Használd a tanult időhatározó szavakat!
Ne felejtsd, Kristenről van szó (azaz ő, egy lány - she) egyesszám 3. személyben járunk, tehát ne felejtsd az -s végződést az igéknél (a példában is láthatod, hogy nem forget (=elfelejt), hanem forgets van)

Egész mondatokat írj! (Pl.: 2. She often goes on the internet.)


A szótárfüzetedbe írt szavakról és a két munkafüzeti feladatról kérlek készíts képet és küldd el ITT vagy e-mailben a berenyi.dorottya@vargatamas.hu címre.

Best wishes!

Matematika Balázs bácsival - 2020.04.29.

Kedves Diákom!


Elérkeztünk az első számonkéréshez százalékszámításból.

Négy feladatot kell megoldanod, kettőben százalékértéket kell számolnod, a másik kettőben az alapot. Mindig azzal kezdd a megoldást, hogy vedd ki a szövegből, mi az alap. Az alap mindig az, amihez viszonyítunk, azaz aminek a valahány százalékát számoljuk. Mindig az alap a 100%.
Az alapnak valahány százaléka pedig a százalékérték.

Bár a megoldáshoz nem kötelező írnod, azt javaslom, úgy dolgozz, hogy a füzetedben megoldod a feladatokat, akkor könnyű lesz válaszolni a kérdésekre.

A dolgozatot ide, vagy a lenti képre kattintva tudod megnyitni.



Jó munkát kívánok!

Walpurgisnacht

Kedves hatodikos!
Walpurgisnacht – Hex hex! | kindersache
Hallottál már a Walpurgis-éjről? 


Április 30-ról május elsejére virradó éjjelről van szó, a tél temetéséről és az újjáéledő tavasz megidézéséről. 

Mi is valójában a Walpurgisnacht, honnan ered ez az ősi germán ünnep? Erről részletesen magyarul itt olvashatsz!


1. feladat: 
In der Nacht zum 1. Mai feiert man in vielen deutschen Städten Walpurgisnacht. Was in dieser Nacht passiert, erfährst du, wenn du den folgenden Text liest. 
(Május elseje éjszakáján sok német városban ünneplik a Walpurgis-éjt. Hogy mi történik ezen az éjjelen, megtudod, ha elolvasod a következő szöveget.)
LB.: 92./1.

2. feladat:
Hexen mögen Magie und Mathematik! Kannst du das Hexen-Einmaleins verstehen?
(A boszorkányok szeretik a mágiát és a matematikát. Te érted a boszorkány-egyszeregyet?)

3. feladat:
Lies das Hexen-Einmaleins und schreib die fehlenden Zahlen in das magische Quadrat.
(Olvasd el a boszorkány-egyszeregyet és írd a számokat  a varázsnégyzetbe!)
LB.: 93./3.

+1 feladat: (Szorgalmi ötösért, ha elkészíted a gyümölcsös italt, a folyamatról küldj nekem fotót!)
Du hast eine Hexenbowle verdient. Hier findest du das Rezept dazu.
LB.: 93./4.


Az 1. és 3. feladatról küldj fotót!
Viel Spaß!

Angol-Anikó néni

Dear Students!


A múlt órán megbeszéltük az egyszerű jelen idő kapcsán, hogy hová kerül a gyakoriságot kifejező időhatározó szavak.

1. feladat


Ismételd át a múlt órán megbeszélt szabályokat! Itt a segítség hozzá.





Adverbs of Frequency

A leggyakoribb határozószók, amelyek a gyakoriságot fejezik ki, a következők:
Határozó
Jelentés
always
mindig
usually
általában, rendszerint
often
gyakran
sometimes
néha
seldom
ritkán
rarely
ritkán
never
soha
A határozók helye a mondatban
Szerencsére az alapszabály egyáltalán nem bonyolult. Egyszerű jelen időben két eset van:
1. Ha a létigét használjuk a mondatban, akkor a határozószó a létige után áll.
  • He is always tired.
  • I am never late.
(Megjegyzés: Kérdésben a határozó az alany után áll: Is he always tired?)
2. Ha bármilyen más igét használunk, akkor a határozószót az ige elé tesszük.
  • I rarely eat fish.
  • He seldom goes to bed before midnight.
  • Do you often go to the theatre?
3. Ha a modat tagadó alakban van, akkor is a főige elé kerül.
  • I don’t often go to the cinema.
  • He doesn’t often eat meat.


2. feladat


Oldd meg a tanultak alapján a MF.11.o/6.





3.feladat

Írj saját magadról mondatokat használva a tanult időhatározó szavakat. MF. 11.o/7.




4.feladat


Fordítás Tk. 14.o A robotos szöveg. Írd le magyarra fordítva a füzetedbe!

5. feladat

Töltd fel a fordítást és a két munkafüzeti feladatot IDE ! Jegyre megy!!!!!!!!!!


Az oldalakat csak egyesével külön-külön tudod küldeni. Egy dokumentumba nem tud két oldalt tenni.




Best wishes.

Anikó néni