2021. április 8., csütörtök

Technika

 Kedves Gyerekek!

A mai órán folytatjuk a múlt óra témáját az origamit. Ősi japán papírhajtogatás.

Feladat!
Hajtogass nekem valamit papírból és fotózd le! Ennyi.
Az internet tele van origami feladatokkal. Annyi a dolgod, hogy Googleban beírod és válogatsz, hogy mi az, ami neked menne. Nem kell halál bonyolultat nyugi.

A kivitelezésben minimálisan kérd szüleid segítségét! A te képességeid érdekelnek.
Elkészült munkádat láthatóan fotózd be és küld el névvel együtt! JPG vagy PDF formátumban.
 
Határidő: 2021.04.13. (kedd)
 
Feca bácsi

Rajz Réka nénivel: Online rajzóra és tavaszi virágok

  Kedves Gyerekek! 


Remélem Mindenkinek remekül telt a szünet és jól kipihentétek magatokat. 

Mivel picit hosszabb lett az online oktatás, így jövőhéten tartani fogok nektek: Online rajzórát. ✨🌞

Ehhez a felületet megcsináltam Teamsen és bevettelek titeket! Ha valaki valamilyen oknál fogva mégis kimaradt volna, az ne legyen rest nekem írni messengeren vagy e-mailen (kovacs.emese.reka@vargatamas.hu). 

Áprilisban egy online óránk lesz, mivel remélhetőleg 19-én már visszamegyünk suliba. Ha valamiért változnának a dolgok, majd megbeszéljük, hogy akkor hogy lesz. 

Jövőheti online rajzóra időpontja (de bejegyzem Teamsen is): 2021.04.15. (csütörtök) 12:00 

A mai alkalommal egy érdekes videót hoztam nektek, amiben azt láthatjátok, hogy hogyan lehet gyönyörű tavaszi virágokat festeni vízfestékkel. 
Próbáljátok ki ezt a technikát és küldjetek nekem róla képet (messenger vagy e-mail).  😃



Legyen szép napotok! 

Réka néni✨

2021.04.08. Német

Liebe Schülerin, lieber Schüler!

Stefan ist wieder zu Hause, er erzählt. Wir lesen den Text weiter.

Olvasd tovább a közösen elkezdett szöveget a TK. 67. oldalán! Ma a 29-37. sorokat kell lefordítanod.

Írd le a füzetbe a fordításod!

Pár szó, kifejezés: 

der Grad = hőfok
der Wagen = vagon
offen = nyitott
wie = mint
die Ritterburg = lovagi vár
ausprobieren = kipróbálni
fix und fertig sein = kimerültnek lenni

Keresd meg a szövegben és jelöld karikázással/szövegkiemelővel a MÚLT IDEJŰ igéket! Ezt az utóbbi szövegrészletet elkészítettem példának. Ugyanígy dolgozz te is az 1. sorral elkezdve!


Az elkészített feladatokat várom a szilagyi.erika@vargatamas.hu címre!

Auf Wiedersehen! 👀

Biológia - 04.08.

 

 Kedves Hetedikes!

Online óra MA: Teams - 11:00

 A mai óra témája:                              Az északi erdőségek: a tajga

Vázlat a füzetbe:

TAJGA                                80.o.1.ábra

       nagy kiterjedésű fenyőerdők övezete

       az északi mérsékelt övezetben, az 50-60. szélességi fokok táján al. ki

       Észak-Amerika, Eurázsia

TAJGA ÉGHAJLAT                       80.o.2.ábra  

VIDEÓ: TAJGA ÉGHAJLAT

       tél: hosszú és rendkívül hideg

       nyár: rövid és mérsékelten meleg

       az évi hőingás itt a legnagyobb a Földön (-50 és +30 C)

       kevés csapadék

       kevés a talaj tápanyagtartalma

oka:   a hideg és a tűlevelek viaszbevonata miatt a lebomlás lassú

       csak a lombkoronaszint és a mohaszint fejlett

FENYŐK                              VIDEÓ: FENYŐFÉLÉK

       30-40 m magasság

       tűlevelek:

-        sötétzöld szín - kis mennyiségű fényt is képes felhasználni

-        kis felület, viaszbevonat kis párologtatás

-        gyantatartalom - nem fagynak meg

-        kúp alakú lombkorona

-        felszín közelében szétágazó gyökerek  +  gombák  tk.82.o.

-        a fatörzseken és ágakon zúzmók telepszenek meg

LUCFENYŐ, VÖRÖSFENYŐ, ERDEIFENYŐ 

NYÍRFA       VIDEÓ: KÖZÖNSÉGES NYÍR

Keresd ki és írd le mind a négy fa jellemzőit a füzetbe. /tűlevelek színe, száma, elhelyezkedése, a toboz alakja,nagysága; a nyírfánál a kérge,virágai,beporzása/ (tk.81.-82.o.)

Oldd meg a következő munkafüzeti feladatokat: 36.o. 2.; 37.o. 4.; 38.o. 5.

Olvasd el a 82. és 83.oldalon lévő érdekességeket is.

Várom a füzetről és a munkafüzet feladatairól készült fotókat ide

varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni

Történelem - április 8.

 Kedves Osztály,

ma továbbra is az oroszországi forradalommal foglalkozunk. A tankönyvben ezt a témát még mindig a 85-86. oldalon találod. 

Először is: olvasd el a tankönyvi leckét (85-86. oldal)

Másodszor: nézd meg EZT a videót: 

Harmadszor: a tankönyv és a videó alapján válaszolj a füzetedben a következő kérdésekre:
- Miért akarták megbuktatni a cári rendszert Oroszországban?
- Miért bukott meg az Ideiglenes kormány (is)?
- Mit jelent a szovjet szó?
- Kik a bolsevikok?
- Milyen intézkedésekkel lettek népszerűek a bolsevikok?
- Milyen szín a bolsevikok színe?
- Mi lett II. Miklós cár sorsa?
- Mi történt 1922-ben?

Negyedszer: nézz utána, olvasgass arról, hogy a múlt órán emlegetett/ajánlott/linkelt Anasztázia c. meséből kik voltak valós személyek, mi lehetett valós történés. Kutatásod eredményét megbeszéljük kedden, de ha valami izgalmasat találsz, nyugodtan elküldheted e-mailben (digitaliskata@gmail.com) vagy Teamsen.

Ha pedig további érdekességek érdekelnének Leninről, ajánlom ezt a videót:

Jó reggelt

 Sziasztok!

Hátha a mai nap már könnyebb lesz a szünet után, mint a tegnapi.😊

Írd be magad!

Angol

 Hello!

Remélem mindenkinek kellemesen telt a tavaszi szünet. 

Ma 9 órakor online órán folytatjuk az egyszerű múlt idő tanulmányozását a 3. leckében. 

Legyél ébren és készítsd elő a felszerelésed! 😉