2021. április 16., péntek

Testnevelés

 Kedveseim!



Ma az Olimpiáról hoztam nektek egy videót.

https://www.youtube.com/watch?v=LAoWmW8WUqc

Kérlek nézd meg a videót és írj egy rövid vázlatot a videóban elhangzottakról, majd küldd vissza emailben.

kristo.edina@vargatamas.hu

 A mozgás sem maradhat el!

Végezd el a gyakorlatot!

https://www.youtube.com/watch?v=OgGjH56YHRI&list=WL&index=13&t=61s


Jó munkát kívánok!

Üdvözlettel,

Edina néni 

Matematika Edit nénivel A rombusz területe 04. 16

Kedves Hetedikesek!

Ismételjük át a rombuszról tanultakat!


rombusz egyenlő oldalú négyszög.

A rombusz egyenlő oldalú paralelogramma..
A rombusz egyenlő oldalú deltoid.

rombuszA rombusz tulajdonságai:

  • a szemközti oldalai párhuzamosak
  • a szemközti szögei egyenlőek
  • szomszédos szögei 180o-ra egészítik ki egymást
  • átlói felezik egymást és merőlegesek egymásra
  • az átlók felezik a szemközti szögeket

 A derékszögű rombuszt négyzetnek hívjuk. 

A rombusz kerületeK=4*a (a a rombusz oldalának hossza)

A rombusz területeT=a*m    vagy     T=(e*f)/2 

Feladatok:

1.Egy rombusz alakú járólap átlóinak hossza:16 cm és 30 cm. A hulladékot nem számítva kb. hány darab járólap kell egy 6 m2-es fürdőszoba burkolásához?

2. Egy rombusz területe 31,5 cm² , egyik átlója 7 cm . Mekkora a másik átlója és a kerülete ?

 3. Egy 60 cm-es és egy 40 cm-es nádszál felhasználásával deltoid alakú papírsárkányt készítünk (A nádszálak a deltoid átlói.) Mekkora a papírsárkány területe?

Gyógytestnevelés 04.16.

Szia!

Május 10-ig marad az online tanítás, ezen a felületen dolgozunk tovább. Jegyet a feltöltött anyagokra, visszaküldött anyagokra  tudok adni. Nagyon fontos, hogy minden elvégzett órához írj 3-4 mondatot!

Ma egy hosszabb tornát hoztam neked. Első részében egy gerinctorna van erősítéssel, utána pedig nyújtás. 

Martin! Nagyon figyelj a válladra, mindig húzd hátra, lapockazárás!

Végezd el a gyakorlatokat, írd fel a naplódba, hogy mennyire volt fárasztó. Melyik feladat ment a legnehezebben? Mi tetszett a legjobban? Fotózd le és töltsd fel a saját nevetekkel ellátott mappába. Határidő: 2021.04.18.

Ehhez is küldöm a linket: Gyógytestnevelés napló feltöltése

 Jó munkát!

Ági néni

 

Angol

 Good morning!

 

Itt a tegnapi táblázat, amiből online órán dolgoztunk. Ha valaki úgy érzi, hogy könnyebben tudja úgy megoldani a feladatokat, ha előtte van ez a kép, akkor bátran használhatjátok.

Let's check your homeworks!  A mai házi feladat megoldásait ellenőrizzétek le pirossal.

Mf. 25/4

2. Andrew wasn't at his sister's wedding. He was at a theme park.

3. Our teacher wasn't at work. He was on a holiday.

4. We weren't at the cinema. We were at a party.

5. Martha wasn't at the shops. She was ill.

6. Sally and Josh weren't at a birthday party. They were at the swimming pool.


A mai feladatunk az 25.o/5. megoldása.

Kérdéseket és válaszokat kell majd írni a tegnap átbeszéltek szerint, de van benne annyi nehezítés, hogy nektek kell beletenni minden mondatba a WAS-t vagy WERE-t. A kérdés alkotóelemi vannak megadva és neked kell az igét jó helyre, jó alakban beleilleszteni.

Példa:

you / school / yesterday

Gondolatmenet:

- a "you"-hoz tutibiztos, hogy a WERE tartozik, tehát azt kell valahova beletenni

- mivel ez egy kérdés lesz, ezért a legelső szó lesz az ige, tehát a WERE

- megnézem, hogy kell-e még valami a mondatba

- a "school" még önmagában kevés, kell, hozzá az AT, hogy azt jelentse, hogy az iskoláBAN

Eredmény:

WERE you AT school yesterday?      Te az iskolában voltál tegnap?

Ezután megnézem újra a képet: iskolában van a lány? Nem. Akkor nemmel fogok angolul is válaszolni:

No, I wasn't.                   (mert ha a kérdésben a "te" szerepel, akkor "én"-nel kell válaszolni.)


Haladj tovább a mondatokkal és jövő héten egyeztetjük a megoldást!

 

Emelt angol:

Kivételesen ugrunk egy hatalmasat a Project Explore-ban és megnézzük azt a részt, ami az egyszerű múlt idővel foglalkozik.

Lapozzatok a 60.-61. oldalra és olvassátok el az olvasmányt! Legközelebbi alkalommal össze kell majd magyarul foglalnotok röviden magyarul.

Érdemes kiszótárazni a szöveget, most lehet arra törekedni, hogy lehetőleg mindent értsetek.


Jó munkát!

 


Etika

Sziasztok!

 Az esélyegyenlőség témaköre lezárásra kerül a mai alkalommal.

Az utóbbi hetekben fontos dolgokról beszélgettünk, köszönöm, hogy ilyen szép munkákat küldtetek vissza és kifejtettétek a véleményeteket.

Az esélyegyenlőség témájához jövőre is vissza fogunk térni, addig is járjatok nyitott szemmel, és ha a témába illő tapasztalatotok van, akkor bármikor felvethetitek etika órán, hogy át tudjuk beszélni. Figyeljétek, hogy az emberek hogyan igyekeznek mindenki számára egyenlő jogokat és lehetőségeket biztosítani. Ha egyenlőtlenséget vagy igazságtalanságot tapasztaltok, kérdezzetek rá egy felnőttnél vagy itt, etika órán, hogy mi lehet annak az oka. 

Az új témánk pedig egy közelgő világnaphoz kapcsolódik: április 22,-höz a Föld napjához.

Már kezdenek beérkezni a munkák, amiket kedd óta készítettetek a témában, várom még a továbbiakat.

Kedden azt kérdeztem tőletek, hogy Ti milyen kapcsolatban vagytok a Földdel, a bolygóval, amin élünk. Az eddig beérkezett munkák szépen kifejezik, hogy átlátjátok, mindent a Földtől kapunk. 

Itt etika órán az a feladatunk, hogy ráébredjünk, milyen fontos, hogy gondolkodjunk ezen a témán.


 Mit tehetnék vajon én, személy szerint, amitől jobb lenne a bolygónak?

Vajon a saját kényelmem a fontosabb vagy belátom, hogy a döntéseimmel hatással tudok lenni a világ alakulására?

Talán furcsának tűnhet, de minden apró lépés számít a bolygó jövője és a mi jövőnk szempontjából.

Ezt a fajta gondolkodásmódot környezettudatos gondolkodásnak hívjuk.

A tudatosság egy nagyon fontos szó, ami akár az egész életetek meghatározhatja.

Ha valamihez tudatosan állsz hozzá az azt jelenti, hogy nem úgy csinálod, ahogy sikerül, nem bízod a véletlenre, nem engeded, hogy kicsússzon a kezedből az irányítás, hanem a tudatodat, a gondolataidat abba az irányba fordítod, ami neked fontos. Odafigyelsz.

A környezettudatosság tehát ezt jelenti, hogy tudatosan vigyázol a bolygóra, a környezetedre, amitől minden szükséges dolgot megkapsz.

A KÖRNYEZETTUDATOSSÁG, TEHÁT FIGYELMET JELENT, AMIT A KÖRNYEZETTEL KAPCSOLATOS DOLGOK IRÁNT TANÚSÍTUNK. 

Ajánlom figyelmetekbe ezt a szókirakó játékot, ahol 10 ismert témába vágó kifejezést kell összerakni a környezettudatossággal kapcsolatban. Ha meg tudod csinálni a játékot, akkor feltétlen írd fel magadnak a megfejtést, mert legközelebb is ezzel a témával folytatjuk.


Szép hétvégét mindenkinek!


Nyelvtan 04.16.

 Kedves Mindenki!

Ma online óra 11.00-kor. Kérlek, ne késs!

Amire szükséged lesz: füzet, tankönyv, munkafüzet.

Téma: Egyéb határozók

2021.04.16. Német

Liebe Schülerin, lieber Schüler!

Heute lesen wir im Buch. 

Dirk und Andrea schreiben in einer Jugendzeitschrift über ihre Clique. Lies den Text! A szöveget a Tk. 74. old. 5. feladatában találod meg.

a) Dirk szövege. Jelöld az alatta lévő állításokról, hogy igazak vagy hamisak a szöveg alapján! Írd oda azt is, melyik sorban találtad meg az erre vonatkozó információt!

b) Andrea szövege. Ugyanaz a feladatod. Itt már lesznek új szavak is, írd ki őket a szótárfüzetedbe!

die Provinzstadt = vidéki város
die Realschule = szakközépiskola
ich bin frei = szabad vagyok
die Gemeinde = önkormányzat
bauen = építeni
der Instrumental = hangszer

Jetzt machen wir Interviews. In der Übung 6. sammeln wir unsere Fragen. A Tk. 75. old. 6. feladatában töltsd ki a katalógust! Melyik adatra melyik kérdés kérdez rá? 


Pl: Name - Wie heißt du?

Válogass ezek a kérdések közül!

- Wie heißt du?
- In welche Schule/Klasse gehst du?
- Wie ist deine Adresse?
- Wie alt bist du?
- Wo wohnst du?
- Hast du Geschwister?
- Gehörst du zu einer Clique?
- Was ist dein Hobby? Was sind deine Hobbys?

Az elkészült feladatokat a szilagyi.erika@vargatamas.hu címre várom!

Schönen Tag!

Matematika Balázs bácsival - 2021.04.16.

Kedves Diákom!

A héten az online órákon kerületet és területet számolunk.



Fogadd szeretettel az alábbi feladatokat!



  • Egy téglalap alakú faldarab árnyéka a vízszintes talajon paralelogramma alakú. A fal szélessége 4,4 m. Az árnyék a fal tövétől 2,5 méterre nyúlik. Mekkora részt árnyékol a fal?

  • Egy paralelogramma négy csúcsának koordinátái 𝐴(3;0)A(3;0), 𝐵(9;2)B(9;2), 𝐶(7;6)C(7;6), (1;4). Mekkora a területe?

  • Számold ki a deltoid területét, ha adott az e és f átlójának hossza!
    e = 16 cm, f = 28 cm

  • Egy 5 cm oldalhosszúságú rombusz átlóinak hossza 6 cm, illetve 8 cm. Milyen távol van egymástól a két párhuzamos oldala?

  • Mekkora a trapéz területe, ha a = 47 mm, m = 18 mm, c = 13 mm?


  • Egy tűzfal trapéz alakú. Mennyi vakolatra lesz szükség a felújításnál, ha m2-enként 32 kg anyagot használnak fel?

  • Mekkora a területe a következő háromszögnek? a = 67 dm, m𝑎 = 38 dm

  • Egy szabályos háromszög kerülete 12 cm, magasságát 3,6 cm-nek mértük. Mekkora a területe?

Matematika Imre bácsi 7.o.

 Kedves Hetedikesek!

A mai órán a kör kerületének kiszámítását fogjuk megtanulni.

Kör: Egy adott ponttól egyenlő távolságra lévő pontok halmaza a síkban.

Nézd meg a videót, ahol részletes magyarázatot kapsz a kör kerületének kiszámításához!

 https://www.youtube.com/watch?v=IY_gtFRQuPo

 



 

Jó reggelt

A mai nap folyamán biztosan lesznek további hírek a jövő hetet illetően, jelzek majd, ha van új információ. Az biztosnak látszik, hogy a fölső tagozat NEM kezdi meg jövő héten a tantermi oktatást, tehát online tanulásra készüljetek. 

Ha kérdésetek van, nyugodtan keressetek.

ÍRD BE MAGAD!