2020. május 11., hétfő

Matematika 2020.05.11. (123.óra) - András bá

2020.05.08.                        123.óra
Százalékszámítás
Százalékláb II.
 (152-153.o.)

1.) Ismétlés
 
Pl.: 300-nak a 15 %-a a 45.
 Hány %-a 300-nak a 45? 
(Hány századrésze 300-nak a 45?)

Megoldások:
         I. képlettel:
                                
                 p = 45 : 300 x 100 = 0,15 x100 = 15

         II. következtetéssel:
                         

 Válasz:  300-nak a 15 %-a 45.

2.) Tk.:153.o.5.példa
 

3.) Tk.:153.o.42.f. 
 a) Hány %-a a 200 Ft-nak 2 Ft

         

 b) Hány %-a a 200 Ft-nak 250 Ft?

         
         
 c) Hány %-a a 200 Ft-nak 168 Ft?
        
         


 d) Hány %-a a 200 Ft-nak 356 Ft?

         
        

4.) Tk.:153.o.43.f.
 
 a)   I.   p = e : a x100 = 120 : 240 x 100 = 0,5 x 100 = 50
            p: 50%
       ---------------------------------------------------------------------
       II.   240 kg ....................................... 100%
             120 kg .......................................    ? %
              2,4 kg ........................................... 1%
             120 kg (=2,4 x 50) ......................... 50%

       50%-át gyűjtötték a tervezettnek eddig.

5.) Gyakorlás

Hf.: Tk.:153.o.43.f. b), c), d) (Kérem feltölteni!)
       Mint az órán az "a)" feladatot, két megoldással!


Gyógytestnevelés

Szia!
Kezdjük a hetet egy légzőgyakorlattal. Nézd meg a videót és végezd el a gyakorlatokat.
Légzőgyakorlatok

Ági néni

Testnevelés-Sportjátékok: röplabda kosárérintés

Kedves diákok!

A héten a röplabdával folytatjuk a sportjátékokat.
A mai órán a kosárérintés lesz a téma.

Kosárérintés rávezető gyakorlatai
A videóban lévő páros feladatokat falnál oldjátok meg!
Mivel nincs sok mindenkinél otthon röplabda, így bármilyen labda, de még a wc papír is jó labdapótló.

Jó mozgást!

Szilvi néni

Matematika Balázs bácsival - 2020.05.11.

Kedves Diákom!



Ismét egy újabb hét kezdődik. Ma még a százalékláb számításával foglalkozunk, holnap vegyes százalékszámítási feladatokkal, és szerdán számonkérés lesz százalékszámításból.

A holnapi online órán átnézzük az eddigi feladatokat, illetve bármilyen kérdés merül fel, megbeszéljük, ne hagyd ki!


Amint láthattad, ma direkt olyan feladatokat hoztam, melyekben "nem szépek" a számok. Ilyen esetekben a képlettel könnyebb megoldani őket. Az önálló feladatban, illetve a számonkérésben szebb számok lesznek. 😉

És akkor következzenek az önálló munka feladatai.
  1. Egy toll ára 400 Ft, egy ceruza ára 360 Ft. Hány százaléka a ceruza ára a toll árának?
  2. Hány százalék kedvezményt adtak a téli sapkára, 6000 Ft helyett 3600 Ft-ba került?

Jó munkát kívánok!

2020. május 11. Ének

Hahó hatodikosom!

Tudtad, hogy a klasszikus zeneszerzők közül Mozart az, akinek az életét a XX. század végén több műben is feldolgozták?

Készült róla színdarab

 

és film is Amadeus címmel,



és egy musical is.



🎵A musical címe (nem meglepően) Mozart. Ebből hallgass meg néhány részletet ITT , ITT , ITT , és még ITT is!

Viszonthallásra!👂

Irodalom május 11.

Kedves Mindenki!

Ma online óra lesz 11 órától. Téma: Lúdas Matyi összefoglalás + átnézzük a feladatokat.
Csütörtökön dolgozat lesz, a Redmentában fogjátok írni.

Aki jön az órára, attól csak a véleményt kérem emailben! (racz-balog.renata@vargatamas.hu)

Aki nem lesz ott, az messengeren vagy emailben küldje a fotókat az elkészült feladatokról.

1. Munkafüzet: 98.o./2., 3.
                          97.o. 1. a), b)
                          96. o. 2., 3.
                          95. o. 6. (csak azt kell leírni, amit ott látsz), 7.
2. Keress érveket az állítás mellett vagy ellene! (Miért igaz, vagy miért nem igaz? Egy véleményt kérek, legalább 5 mondat.)
Állítás: Matyinak igaza van: a minket ért sérelmeket meg kell torolnunk.

Szorgalmi:  KLIKK IDE, CSAK EGY KIS KVÍZ

Matematika Betti nénvel 2020.05.11.

Kedves Hatodikosok !

Ma is Összetett százalékszámítási feladatokat fogunk megoldani .

 Először ellenőrizzük a házi feladatot !

 Egy cipő ára 12 500 Ft volt. Ezt az árat 20%-kal megemelték .Mivel a cipőt így nem vették meg,
10 %-kal leszállították az árát.Hány forintba került így a cipő ?

1.Áremelés után :
Írjuk fel az adatokat !
a=12 500 Ft
p=120%
e=?
e=a x (p/100)= 12 500 x 1,20=15 000 Ft

Válasz :Az áremelés után 15 000 Ft-ba kerül a cipő .

2.Árleszállítás után
Most már 15 000 Ft lesz az alap,a 100 %.
10% lesz az árleszállítás,100%-10%=90%,ez lesz a százalékláb,a p.

a=15 000 Ft
p=90%
e= a x( p/100) =15 000 x (90/100)=15 000 x 0,90=13 500 Ft

Válasz :Az árleszállítás után 13 500 Ft-ba kerül a cipő.


Írd fel az óra címét: Összetett százalékszámítási feladatok 

I.Mintapélda :
Egy iskola tanulóinak 56%-a,434 fiú.A fiúk 29%-a jár valamilyen szakkörre. Hány tanuló jár az iskolába? Hány fiú jár szakkörre?
 
Értelmezzük a feladatot ! Először számítsuk ki, hány tanuló jár az iskolába?
 Írjuk fel az adatokat !
Nem ismerjük, hogy összesen hány tanuló jár az iskolába,tehát az alapot, a 100 %-ot keressük.
A tanulók 56%-a ,434 fiú. 
 e=434 fiú
 p=56 %
a=?
a=(e:p) x 100 =(434:56) x 100 =7,75 x 100 =775 fő 

Válasz : 775 tanuló jár az iskolába.

A 434 fiú 29 %-a jár valamilyen szakkörre is,ezt is ki kell számolnunk! Itt a százalékértéket keressük.

 a= 434 fiú
 p= 29 % 
 e=?
e=(a:100 ) x p = (434 : 100) x 29 = 4,34 x 29 =125,86 =126  fiú

Válasz :126 fiú jár szakkörre.

II.Mintapélda
 A kertünk területe 200 négyzetméter. Felástuk a 75%-át,majd a felásott terület 30 %-ába magot vetettünk. Hány négyzetméter van bevetve?

a=200 négyzetméter 
p=75%
e=?

e=(a:100 ) x p=(200 :100) x 75 = 150 négyzetméter (felásott terület)

A felásott terület lesz ezután az alap .
a=150 négyzetméter.
p=30%
e=(a:100 ) x p =(150 :100) x 30 =45 négyzetméter


Másold le a füzetedbe a kékkel szedett részt !

Oldd meg önállóan a következő feladatot !

A kertünk területe 250 négyzetméter. 40 %-át felástuk ,és a felásott terület 20 %-ába virágokat ültettünk.Hány négyzetméteren vannak virágok?

Elküldened nem kell,de megoldanod igen !!!

                    Jó munkát !

                                   Holnap reggel 9 órakor találkozunk Online órán !
                                                            
                                                                                 Mindenkit szeretettel várok !






 

6.B Technika 2020.05.11. Vetési útmutató


Beadási határidő: nincs (azaz nincs feladat)
Ha NEM működik a "Feltöltés" gomb, küld el e-mailben a fotót: purak.akos@vargatamas.hu
Év végén reklamációt nem fogadok el. Csak indokolt esetben.

Kezdünk!
A mai órán is a témakörünk a kertészkedés és a növények. Ezen belül a vetésről.
Megint elmondom!
Soha nem tudhatod mikor lesz rá szükséged, hogy ismerj pár alapvető ültetési trükköt. Ha pedig már most is kertészkedtek, hátha lesz benne valami új.
Nyugi a videó kb. 5 perces. Kibírod.


Videó.

Jó reggelt!

Üdv újra a digitális oktatás fedélzetén!
Tegnap, május 10-én, a madarak és fák napja volt szerte a világon. Hál' Istennek mi itt Magyarországon jó sokat látunk mindkettőből!
Mai beköszönő posztodba írd oda a neved mellé a kedvenc madarad és a kedvenc fád is! 
Nekem a vadludak és a nyírfa.💚💙💜💛💗
Ha nincs kedvenced, akkor vagy most válassz magadnak vagy nézz szét gyorsan, és írd az első madárnak és fának a nevét (fajtáját), amit meglátsz.
Hajrá!

Matematika 6/1 Imre bácsi


Kedves Hatodikosok!

Folytatjuk a százalékszámítás témakörét.
Már megtanultuk, hogy minden százalékszámítással kapcsolatos feladatnál három szereplő van (alap, százalékérték, százalékláb), amelyből kettőt ismerünk és a harmadik mennyiséget kell kiszámolni.

A mai órán a százalékláb kiszámítását fogjuk megtanulni, két mintafeladat segítségével.

1.Mintafeladat

Hány százaléka a 300 a 400-nak?

Először értelmezzük a feladatot.
A teljes mennyiség a 400, tehát ez lesz az alap, a 300 pedig a százalékérték.
Amit nem ismerünk az pedig a százalékláb. /ez lesz a kérdés/

A feladat értelmezése után felírjuk a százalékszámításban szereplő három mennyiséget:
            alap:                                       a = 400
            százalékérték:                        é = 300
            százalékláb:                            p = ?

Megoldás képlettel:                 p = (é : a) × 100
/ezt jól jegyezd meg, a továbbiakban ezzel a képlettel számolunk/

                        p = (é : a) × 100 = (300 : 400) × 100 = 0,75× 100 = 75 %

A 300 a 400-nak a 75 %-a.


2. Mintafeladat

Volt összesen 8000 Ft megtakarított pénzem, amiből elköltöttem 2560 Ft-ot.
a, Hány százalékát költöttem el a pénzemnek?
b, Hány százaléka maradt meg a pénzemnek?

A feladat értelmezése után felírjuk a százalékszámításban szereplő három mennyiséget:
            alap:                                       a = 8000
            százalékérték:                        é = 2560
            százalékláb:                            p = ?

Megoldás képlettel:                 p = (é : a) × 100

                        p = (é : a) × 100 = (2560 : 8000) × 100 = 0,32× 100 = 32 %

a, A megtakarított pénzem 32 %-át költöttem el.

b, Ha 32 %-át elköltöttem a pénzemnek, akkor 100 % – 32 %  = 68 %-a maradt meg.


Gyakorlás
A mintafeladatok alapján oldd meg a következő két feladatot! /most nem kötelező a visszaküldés, de piros pont jár érte/

1.Hány százaléka a 455 a 700-nak?

2. Volt összesen 80000 Ft megtakarított pénzem, amiből 52000 Ft-ért telefont vásároltam.
a, Hány %-át költöttem el a pénzemnek?
b, Hány százaléka maradt meg a pénzemnek?