2020. április 2., csütörtök

Matematika 2020.04.02. (28.gyakorlás) - András bá

2020.04.02.                      28.gyakorlás
   Két szám aránya

1.) Tört értelmezése
          - pl.: 4/5 egy egészet öt egyenlő részre felosztom és 
        ebből négyet veszek
      - 4/5 = 4:5 mint művelet azaz osztás
      - 4 : 5 mint arány, két szám aránya

2.) Tk.:133.o.1-2.példa


3.) Nézd meg a következő videót: videó

4.) Játszva gyakorolj! Játék  Játék2

 

Testnevelés 2020.04.02.

Sziasztok!

Mindent felfogadott a bajnok ijedten,
S békével mentek a csónak felé ketten:
Hát egyszer a nagy cseh, nekihúzakodva,
Toldihoz hátulról hozzávág orozva.
Szerencse, hogy Toldi a Duna tükrében
Meglátta s megkapá a kardot kezében.
Leborult a nagy cseh: „Kegyelem! irgalom!”
„Eredj, kérd Istentől: útad megmutatom.”
                       (Toldi: Tizenegyedik ének)

Mivel igen nagy népszerűségnek örvendett az előző héten a betűzd a ... edzés, ezért a mai órán is hasonló feladat lesz.

Ahhoz, hogy meg tudd csinálni a mai feladatot, meg kell válaszolnod a következő kérdést! Mivel vetett véget Toldi a cseh bajnok életének a Tizenegyedik énekben ? (A megoldást az óra eleji idézetben, és a képen találod.)

A      20 - guggolásból felugrás
Á      30 – szökdelés páros lábon
B       10 – fekvőtámasz
C       20 – terpesz-zár szökdelés karmunkával
D      20 – csípőemelés hanyatt fekvésben
      1 perc helyben futás
É       1 perc magas térdemeléssel futás
F       20 – nyújtott karemelés hason fekvésben (homlok a talajon)
G      30 – biciklizés ülve, alkar támasszal
H      10 – széles terpeszben guggolás
I-Í     20 – nyújtott láb keresztezés (vízszintes ollózás) ülve, hátul kéztámasszal
J        15 – fekvőtámaszban karhajlítás, nyújtás
K       10 – guggolásból felugrás
L       10 – pók állásban 4 lépés előre, 4 hátra
M     fél perc guggolás, előre nyújtott karral (guggolásban maradsz fél percig)
N      10 – felülés
O-Ó 10 – négyütemű fekvőtámasz (guggol-fekvőt-guggol-felugrik)
Ö-Ő 20 – hasprés (fej végig fenntartva, csak apró, pici mozgás a felhúzott térd felé)
P       30 – boxolás a levegőbe
R       20 – törzshajlítás malomkörzéssel talajérintésig és vissza
S       fél perc fekvőtámaszban kitartás (fekvőtámaszban tartod magad fél percig)
T       30 – páros lábon szökdelés
U-Ú 15 – páros térdhúzás hashoz ülve, kéztámasz hátul
Ü-Ű 15 – fekvőtámaszban karhajlítás, nyújtás
V      20 – guggolás
X       10 – felülés
Y       1 perc helyben futás sarokemeléssel
Z       30 – állásban lábujjhegyre emelkedés

Remélem rájöttetek arra a négy betűs szóra! ;-)
Szilvi néni

Kézműves szakkör IV.02.

Kedves lányok!

Örömmel tudatom veletek, hogy a húsvét azért nem marad el. Bár kevesebb vendég lesz, a lakást feldíszíthetjük a húsvét tiszteletére.
Ma képekkel készültem nektek. Próbáljátok némelyiket, ha van kedvetek hozzá!
Papírkoszorú
Nyuszik újságpapírból



     


Králiček na veľkonočné vajíčka.  / Surfingbird vie všetko, čo máte radi

DIY Easy Easter Egg Sock Bunny | www.FabArtDIY.com LIKE Us on Facebook ==> https://www.facebook.com/FabArtDIY
DIY: Flower Energy spring ornament,  Spring garland handicrafts, spring crafts, handicrafts for spring , #Decoration #Diy #flower #Power #Spring #ValentinesDaycraftsforkindergarten
Huch, was hoppelt denn da durch eure Wohnung? Die Girlande mit bunten Osterhasen mit flauschigem Bommelschwänzchen versüßt euch die Feiertage. Für die niedliche Osterdeko benötigt ihr Schnur, Tonkarton, Wolle, eine Gabel und Kleber. Zuerst werden die Osterhasen, mit Schablone oder freihändig, auf den Karton gezeichnet und ausgeschnitten. Wer es bunt mag, greift zu Tonkartons mit Mustern. Als nächstes sind die kleinen Pompon Schwänzchen an der Reihe. Hierfür benötigt ihr eine Gabel (4 Zinken
papírnyuszi pompom farokkal




Jó böngészést kívánok.
Angi néni

TTGY Betti nénivel 2020.04.02.


Fogkrém, Béka, Fogkefe, Fogat Mosni, Higiéniai


Kedves Diákjaim !                 









 Köszönöm ,hogy a legtöbben elküldtétek a múlt heti fogalmazást ,ügyesek voltatok,nagyon sok igényes fogalmazást kaptam.😊 Az egészséges táplálkozásról kellett  8-10 összefüggő mondatot írni és elküldeni a gyuris.beata@vargatamas.hu e-mail címre .
Ez mindenkinek kötelező!!!

Aki elkészítette, már megkapta az érdemjegyét !(Brendon:4,Janka:5,Nóri:5,Zsófi:5,Kitti:5,Kata:5,Emília:5,Sugi:5,Beni:4,Patrik:5) Nyomatékosan kérem írjatok rá nevet ! Nem vagyok COLUMBO !!!😂😂😂 Akik nem küldték még eddig ,azoknak ma éjfél a határidő !!!

                                                                    

A mai órán a helyes fogápolásról lesz szó !

Nézd meg figyelmesen,akár többször is a következő VIDEÓT



Válaszolj a következő kérdésekre ,írd rá a TELJES NEVED,  fényképezd le,majd küld el IDE
(Csak egy-egy mondattal ,nem kell sokat)

 Határidő ápr.3.(péntek)éjfél.

1. Hogyan alakul ki a fogszuvasodás ?

2. Hogyan kezeli a fogorvos a fogszuvasodást ?

3.Írd le a fogmosás helyes technikáját !


                                                                Jó munkát kívánok !

Osztályfőnöki

Kedves Gyerekek!

Az online órák nagyon hasznosak. Magyarázatot kaphatsz a tananyaghoz, amit előtte egyedül dolgoztál fel. Kérdéseket is feltehetsz. Idegen nyelvből kiemelten fontos az új szavak kiejtése miatt, hogy halld is a nyelvet, ne csak olvasd. Természetesen előfordulhat, hogy nem tudsz részt venni (bármilyen okból), de ne aggódj. Enélkül is meg tudod csinálni a házi feladatokat, tudsz jegyet szerezni. Egyet kérek: ez az ok, ne a lustaság legyen.

Online órák rendje



Ez a harmadik hét, hogy ilyen formában megy az oktatás. Most minden az akaraterőtökön és a szorgalmatokon múlik. Szeretném, ha tudnátok, hogy mindannyiótokra nagyon büszkék vagyunk. Minden reggel megnyitjátok a blogot, beírjátok, hogy jelen vagytok, jól vagytok. Le- és feltöltitek a feladatokat. Segítséget kértek és kérdeztek. Összedolgoztok és segítitek egymást. Beosztjátok az időtöket, segítetek a házimunkában. Betartjátok a kijárási tilalmat.
Mi, tanárok, folyamatosan tartjuk egymással a kapcsolatot, ugyanúgy mint veletek. A visszajelzések mindenkinek nagyon fontosak és szükségesek az életben - nem csak a gyerekeknek, hanem a felnőtteknek is. Az elmúlt három hétben sokszor kérdeztelek benneteket, hogy jól vagytok-e, minden rendben van-e. Meg tudjátok-e csinálni a feladatokat, van-e eszköz, amin tudtok dolgozni, stb.
Ma álljon itt egy kis visszajelzés az eddigi munkátokról, ami talán egy kis lendületet ad a folytatáshoz. 

Fogadjátok hát szeretettel ezeket a dicsérő szavakat tanáraitoktól. (A teljesség igénye nélkül.)

Reni néni: 

A 6. b-ben kiemelnék néhány embert, aki nagyon szépen dolgozik, igényes munkát ad be: Kitti, Zsófi, Sugi, Janka, Kinga, Martin, Molli, Emili, Patrik, Beni, Nóri, Brendon, Atesz, Levi. Kata aktív, dolgozik szépen, Zsolti bekapcsolódott, örülök, hogy jelen van. 


 Dorottya néni:

Pozitív értelemben Mollit szeretném kiemelni, mert mindig nagyon precízen és szorgalmasan csinálja a feladatokat. 
Martint is szeretném megdicsérni, mert ő is szorgalmasan csinálja a feladatokat.

Kata néni: 

Csak dicsérni tudok.
Zsófi szorgalma itt is kiemelkedő, megcsinálja a szorgalmi feladatok többségét is. Kitti és Janka munkái is gyönyörűek. Patrikkal is nagyon elégedett vagyok.

Betti néni:  - TTGY

Kezdeném a dicséretekkel: Zsófia, Nóra és Kitti nagyon szép dolgozatot írt az egészséges táplálkozásról.

                 - matek:
  Matematikából szeretném megdicsérni Katát és Brendont, nagyon lelkiismeretesen dolgoznak.
 Szilvi néni:

Brendonnal, Nórival, Zsófival, Kittivel, Martinnal, és Benivel pedig maximálisan meg vagyok elégedve. Túl is szárnyalják, amit kérek. A többiek is küldözgetik csúszásokkal, de az bele fér.
 Kati néni:
Aranyosak, szépen küldözgetik a fotókat, megjegyzéseket. Kata nagyon aktív!

 Szükséges, hogy visszajelzést adjunk az elmaradásokról is, mert előfordulhat, hogy valami elkerülte  figyelmeteket.


Reni néni:  A beadott feladataik hiányosak.

Betti néni:  - TTGY
Hat tanulótól még mindig nem kaptam meg: Máté, Levente, Zsolt, Martin, Kinga, Noémi.   
Az volt a feladat, hogy 8-10 mondatos fogalmazást kellett írni az egészséges táplálkozásról.
                 - matek:

Máté és Martin viszont nem sok feladatot küld vissza.

 Szilvi néni:

Vannak tanulók, akik semmilyen életjelet nem adnak magukról. Nem hogy az edzésnaplókat nem küldik, de a Toldi projektbe sem látom, hogy benne lennének.
Ezek a tanulók: Ati, Kata, Molli, Levente, Zsolti, Patrik, Atesz.

 Imre bácsi:

Egy tanulónak - Kittinek - van elmaradása.
Kedden írtunk dolgozatot az egyenes és fordított arányosságból és nem küldte vissza a megoldásokat.

 Anikó néni:

Attila semmit nem küldött, online sem jelentkezett. 
Brendon és Zsolti nem küldtek anyagokat, online viszont ott voltak. 
Kati néni: Attiláról, Zsoltiról és Noncsiról nem tudok semmit. Nem jeleznek valamiért.

Balázs bácsi:    Informatikából eddig nem reagált semmire: Brendon, Molli, Ati, Zsolti
Ákos bácsi: 
Aki eddig NEM töltött fel rajzra:
Brendon, Attila, Zsolt, Martin, Patrik, Kinga, Noémi, Atesz
Aki eddig NEM töltött fel technikára:
Brendon, Máté, Atilla, Kata, Levente, Zsolt, Martin, Noémi, Atesz
 Aki esetleg már beadta a hiányzó anyagait, de itt még szerepel a neve, természetesen tekintse tárgytalannak a jelzést.

Én magam szeretném zárni ezt a sort. Nagyon megdicsérem a lányokat, akik nagyon szépen önállóan dolgoznak, korán kelnek, bejelentkeznek. Ne haragudjatok, ha nem sorolom fel mindenkinek a nevét. Jó látni a fegyelmezettségeteket és kiegyensúlyozottságotokat. Nagyon megdicsérem Benit a rendkívüli segítőkészségéért. Megdicsérem Katát és Patrikot aktivitásukért és lelkesedésükért. Megdicsérem Sugit a tanulmányok mellett a sok házimunkáért és konyhai ügyességéért. Megdicsérem Mátét, Brendon és Zsoltit, mert szólnak, ha segítségre van szükségük, és erőn felül próbálnak lépést tartani a digitális oktatással. Megdicsérem Martint, hogy szépen csinálja a feladatait. Kérlek benneteket, hogy figyeljetek oda két társatokra, Atira és Ateszra, akikről keveset hallunk és időnként elfelejtenek beköszönni reggel. Segítsünk nekik, hogy ne maradjanak le.

További jó munkát kívánok! Ha érkeznek még hozzám visszajelzések, azokat is továbbítani fogom.


  Éva néni