2021. április 19., hétfő

Matematika Edit nénivel Gyakorlás 04.19

 Kedves Hetedikesek!

Gyakoroljuk a kerület, terület számolásokat!


Feladatok:

1) Számoljuk ki a deltoid kerületét, területét! 





      

 2) Számítsuk ki annak a paralelogrammának a területét, amelynek adatai: a = 9,2 cm ma= 4,6 cm       Tpar.= ?



3) Számítsuk ki annak a paralelogrammának a magasságát, amelynek adatai: a = 5,5 cm T = 22 cm2!


4) Mekkora a rombusz kerülete, ha oldala 8,2 cm? Mekkora a területe, ha a magassága 4,8 cm?

 

 3) Szá



Földrajz - 04.19.

 

Kedves Hetedikes!



Továbbra is az Ausztrál kontinensen járunk, ma az Ausztrál Államszövetség-ről tanulunk.

Mindenekelőtt nyisd ki az atlaszodat az Ausztrália és Óceánia térképlapnál és a könyvedet a 109. oldalon.

Kezdésnek olvasd el a tankönyvben a rózsaszín alapon lévő érdekességet Ausztráliáról.

Különleges Ausztrália, hiszen a sziget egy földrész és egy ország is. Az ország  legfontosabb adatait és címerét láthatod az oldalon. Vajon mit szimbolizál ez a részletgazdag címer? Nézz utána! 😅

Feltétlenül nézd meg az alábbi VIDEÓ-t.

Keresd meg a fővárost, Canberra-t és a következő városokat: Sydney, Melbourne, Perth

Nyisd ki a füzetedet, írd fel:
A kontinensnyi ország: az Ausztrál Államszövetség 

Készíts vázlatot önállóan a videóban elhangzottak és a tankönyvben olvasottak alapján.
Címszavak: 
NÉPSŰRŰSÉG
IPAR-BÁNYAKINCSEK
 /A bányakincsek jeleit rajzold le és színezd, ahogy már Afrikánál is tettük./
MEZŐGAZDASÁG
KÖZLEKEDÉS 

Oldd meg a munkafüzet következő feladatait: 46.o. 1.,3.; 47.o. 4.

A füzet és a mf.-i feladatok fotóját várom ide: varga-barany.marianna@vargatamas.hu


Marianne néni

Irodalom 04.19.

Kedves Mindenki!

Ma online óra 12.00-kor. Ne késs!

Amire szükséged lesz: könyv, füzet, munkafüzet

Téma: Szondi két apródja

2021. április 19. Ének

 Hahó hetedikesem!

Várlak 12.55-kor a Teams-ben!

Pjotr Iljics Csajkovszkijt (Пётр Ильич Чайковский), a másik nagy orosz zeneszerzőt mutatom be, akit kortársai "orosz Beethoven"-nek hívtak. 



Őrizte a klasszikus hagyományokat, de az orosz dalkincset is gyakran megszólaltatta műveiben. 
Csipkerózsika, A hattyúk tava, A diótörő című balettjeiről talán már hallottál.


🎧👀 Hallgass és nézz meg egy-egy részletet A diótörőből ITT , meg ITT , A hattyúk tavából ITT , meg ITT !


A baletten kívül az operáktól a zenekari műveken át a kórusművekig számtalan gyönyörű dallamot komponált.


🎧 Hallgasd meg EZT , EZT és EZT a feldolgozást is!

Viszonthallásra!👂

Matematika Balázs bácsival - 2021.04.19.

Kedves Diákom!

A mai online órán is kerületet, és területet számolunk.

Tarts velem!



  • Egy téglalap alakú faldarab árnyéka a vízszintes talajon paralelogramma alakú. A fal szélessége 4,4 m. Az árnyék a fal tövétől 2,5 méterre nyúlik. Mekkora részt árnyékol a fal?

  • Egy paralelogramma négy csúcsának koordinátái 𝐴(3;0), 𝐵(9;2), 𝐶(7;6), D(1;4). Mekkora a területe?

  • Számold ki a deltoid területét, ha adott az e és f átlójának hossza!
    e = 16 cm, f = 28 cm

  • Egy 5 cm oldalhosszúságú rombusz átlóinak hossza 6 cm, illetve 8 cm. Milyen távol van egymástól a két párhuzamos oldala?

  • Mekkora a trapéz területe, ha a = 47 mm, m = 18 mm, c = 13 mm?


  • Egy tűzfal trapéz alakú. Mennyi vakolatra lesz szükség a felújításnál, ha m2-enként 32 kg anyagot használnak fel?

  • Mekkora a területe a következő háromszögnek? a = 67 dm, m𝑎 = 38 dm

  • Egy szabályos háromszög kerülete 12 cm, magasságát 3,6 cm-nek mértük. Mekkora a területe?

Kémia. Fémek, nemfémek 04.19

Kedves Hetedikesek!

A TZ 7 emberkének ötös lett, sőt csillagos ötös is lett 5. Ugye nem is olyan nehéz ez a kémia! 👍😍Nem kaptam TZ -t a két Attilától. Pótoljátok!

Hasonlítsuk össze a fémeket a nemfémekkel!




Fémes kötés: A fémeket alkotó atomok a lazán kötött külső elektronjai közös elektronfelhőt hoznak létre. A közös elektronfelhő a fémrács összes atomját összetartja.

A fémes kötés a fématomok és a közös elektronfelhő kapcsolata a fémrácsban.



Hf: tk. 80-82. oldal elolvasása, képek tanulmányozása és a blogon látható vázlat leírása!

Jó reggelt

Sziasztok!

Mától megváltozik a digitális oktatás rendje.

Minden óra online lesz megtartva, az óra órarendi időpontjában, kivéve a testnevelés.

Ha nem veszel részt az órán, igazolatlan hiányzásnak számít az enaplóban. A késés is rögzítésre kerülhet.

Ha valami technikai gond van, akkor kérjük, hogy a szülők (is) jelezzenek. 

Ha valakinek nem működik a mikrofonja, írásban kell beköszönnie és részt vennie a feladatokban. Viszont olyan nagy mértékben befolyásolja a mikrofon az órai munkát, hogy mindenkitől nyomatékosan szeretném kérni, hogy legyen működőképes mikrofonja. 

És azt is nyomatékosan szeretném kérni, hogy köszönjetek, amikor becsatlakoztok egy órára. Ugyanúgy mintha belépnétek egy terembe. Ha már megy az óra és esetleg késtél pár percet, akkor is köszönj, mert már biztosan észlelték, hogy nem vagy ott.

A részletekkel kapcsolatban keressétek nyugodtan a szaktanárokat vagy engem, ha kérdésetek van. 

A blogot továbbra is minden reggel meg kell nyitni és be kell jelentkezni.

A napi hírek itt lesznek fent továbbra is.

Ma is írd be magad!

Szép napot!



Matematika Imre bácsi 7.o.

 

Nézd meg a videót, ahol részletes magyarázatot kapsz a kör területének kiszámításához!

 https://www.youtube.com/watch?v=Ed7EhTE1RwE


Kedden 9 órakor online óra!