2021. március 12., péntek

Matematika Edit nénivel, Dolgozatírás 03.12

 Kedves Hetedikesek!

Ahogyan megbeszéltük, az arányossági feladatokból dolgozatot írunk. Erre külön jegyet fogsz kapni.

Új oldalon kezd el a feladatok megoldását. A lap tetejére írd fel a nevedet is! Használj vonalzót!
Olvashatóan, szépen írj!

A feladatokat hasonlóan írd le, mint ahogyan a múlt órán csináltuk. Egyik feladatot a másiktól vonallal válaszd el! A feladatmegoldás lépései: Adat, terv és számolás, a végén írj szöveges választ!

Ha nem vagy biztos a megoldásban, akkor is gyűjtsd ki az adatokat. Ez is pontot ér! Jó munkát!

Aránnyossági feladatok  - Dolgozat

1.Kerékpározás
Egy kerékpáros 5 perc alatt 1500 méter utat tesz meg. Milyen messzire jut el, ha 1 órahosszáig kerékpározik?

2.Kert kapálás
Egy kert kapálásával 2 munkás 11 nap alatt végezne. Hány nap alatt végezne ugyanilyen teljesítmény mellett  4 munkás a kert kapálásával?

3. Könyv nyomtatás
Réka megszámolta, a könyvének 5 sorában 260 karakter (betű) van. Hány karakter lehet egy 40 soros oldalon?

4. Narancs vásárlás
Erika elment a boltba vásárolni. 3 kg narancsért 1170 forintot fizetett. Mennyit fizetett volna 5 kg ugyanilyen narancsért?

5. Könyv olvasás
Ha Réka 22 oldalt olvas el a könyvéből naponta, 14 nap alatt olvassa el a regényt. Nagyon izgalmas a regény, így naponta 44 oldalt olvas Réka. Mennyi ideig tart a könyv gyors elolvasása?

6. Medence
Egy medencét két csapon keresztül lehet feltölteni. Ha az egyik csapon percenként 20 liter víz folyik, fél óra (30 perc) alatt telik meg a medence. Hány perc alatt töltené fel a másik csap a medencét, ha azon csak 5 liter víz tud kifolyni percenként?

 Az elkészült megoldást fotózd le!

Pénteken 15 óráig küld el a garaiedit62@gmail.com címre!

Hétvégére jó pihenést kívánok Nektek.


Testnevelés

             Drágáim! 

 


A mai órára  futást terveztem nektek! :)

Szeretném megkérni, hogy mindenki saját magához mérten a legjobbat hozza ki magából!

A futás távolsága 2km.! ( Nem sok, akinek nehezen megy a futás, annak gyors séta! )

Mindenkinek van okos telefonja, így kérek mindenkit, hogy töltsön le egy alkalmazást, mellyel méri a futás idejét, távolságát! (Akinek esetleg nincs, annak fél óra kocogást javaslok.)

Kérlek küldd el közleményben az eredményed, készíts egy képernyőfotót és csatold be!(közlemény) 

Amennyiben nem szeretnéd, hogy nyilvános legyen az eredményed, küldd el privát üzenetként nekem.!)(messenger )

Helyszín tippek a futáshoz: Kása erdő, Mártély, futópálya, atlétika pálya, töltés, utcák... stb.

Hajrá!

BEMELEGÍTÉS !!!! =https://www.youtube.com/watch?v=Yi2pL5Oq1lQ

FUTÁS

NYÚJTÁS !!!! = https://www.youtube.com/watch?v=H9t4ytZ0RpA

 

Jó feltöltődést kívánok,

Edina néni  

Angol

 Hi!

 

Let's check your homework!

Open your books on page 30. Look at exercise 4.

Az első részt tegnap az online óra alatt megcsináltuk.

Mára a 2. és 3. részt kellett kitölteni.

Ellenőrizd le a megoldásaidat!


 

2. I've got a hamster. I can't keep HIM in my bedroom, because HE makes a lot of noise at night and HE always wakes ME up.

3. There are lots of animals in the pet shop. WE love to watch THEM. WE don't live in the town, so our parents take US to the shop. THEY like the pet shop, too. 


Ha hibátlan lett a feladatmegoldásod, írj be magadnak egy pirospontot.

Ne felejtsd el gyűjteni ezeket a digitális pirospontokat!

Folytassuk ma a gyakorlást:


A munkafüzeted 22. oldalán összefoglaló feladatokat találsz.

Csináld meg az 1-est és a 2-est, amiben felelevenítheted az állatneveket.

Az egyesben ki kell választani, hogy a három felsorolt állat közül melyik tartozik abba a kategóriába, amit a kérdés kérdez.

Például:

 Which of these animals

        1.    is an insect?             a chicken / a duck / a fly

Tehát melyik állat egy rovar? Karikázd be a 3 közül!

A kettesben pedig még 8 állat angol nevét kell megkeresni.


Emelt angol:

Gratulálok azoknak, akik elküldték a fordításaikat az új könyv első olvasmányából, még a hétvégén sem késő!

Nektek is további gyakorló feladatokat ajánlok mára:

Project Explore TK 5.oldalon lévő feladatokat töltsétek ki, ahol átismétli az egyszerű, alapvető kifejezéseket és a bemutatkozást. Minden könyv ismétléssel kezdődik, hogy egy kicsit felelevenítsd, amit már tudsz, és utána nehezedik. Ez most még nagyon könnyű, de nagyon hasznos.

Nem kell elküldeni, csak ha kérdésed van, akkor keress.😊

 

A hétvégére nem adok több házit.

A hétvégén, ha lehet, ne is legyetek képernyő előtt egyetlen pillanatot se.

Jó pihenést mindenkinek!

BYE!

Etika

Sziasztok!

FONTOS!  Mégsem ma lesz az online óra etikából.

Jelezni fogok a jövő héten ezzel kapcsolatban.


A mai órán AZ EGYENLŐSÉGRŐL lesz szó.


Nézd meg ezt a képet!

Vajon melyik fajta egyenlőség az igazságosabb szerinted? Ha mindenkinek ugyanannyit segítünk vagy, ha mindenkinek annyit segítünk hogy lássa a meccset?

                                                            1.                                        2.

Gondolatébresztőnek: 

- az a jó, ha egy osztályban mindenkinek ugyanannyit segít a tanár vagy az a jó, ha mindenkinek annyit segít, amennyire szüksége van rá a tanulónak?

- szerinted jó, hogy a lányoknak más követelmények vannak tesiből, mint a fiúknak vagy nem?

- szerinted miért étkezhetnek ingyenesen azok a tanulók, akiknek sok testvérük van? 

- szerinted ha többen vannak testvérek egy családban, akkor a legidősebb gyereknek kell a legtöbbet segíteni a szülőknek a házimunkában? 

- szerinted hogy érzi magát a 2-es képen a bal oldali gyerek? 

FELADAT:

Ha szemből látnánk a gyerekeket, milyen arcot rajzolnál nekik?

Rajzold le a két képet SZEMBŐL, tehát úgy, ahogy a pályáról látnád őket! Az arcokon jelenítsd meg a gyerekek érzéseit, ahogy te képzeled - jól láthatóan!

Képzeld bele magad az ő helyükbe és úgy készítsd el a rajzot! 

A rajzhoz rövid szöveges leírást is mellékelhetsz, amiben leírod, hogy milyen érzést jelenítettél meg a gyerekek arcán (csodálkozik, hálás, csalódott, mérges, büszke, elkeseredett, stb.).

 

A rajzaitokat emailben várom: csillag.eva@vargatamas.hu 

Határidő: jövő hét csütörtök



 





Nyelvtan 03.12.

Kedves Mindenki!

Ma online óra 11.00-kor!

A mai órán új határozókkal ismerkedünk meg. (Órán megbeszéljük)

Az óra címe: eszköz- és társhatározó (Írd fel a füzetedbe!)

A fájlok közé feltöltöttem a feladatot.

Egyéb feladat: KATTINTS IDE!



2021.03.12. Német

Liebe Schülerin, lieber Schüler!

Heute lernen wir im Buch. Stefans Klasse fährt nach Tirol. Die Kinder fragen. Was möchten sie wissen?
(Mit szeretnének tudni a gyerekek?)

1. Olvasd el a gyerekek kérdéseit a Tk. 65. oldal 8. feladatában!

Ezeket a szavakat írd ki!

mitnehmen = magával vinni
aufstehen = felkelni
abfahren = elindulni
übernachten = éjszakázni
das Bett = ágy
das Regenwetter = esős idő



2. Írd fel a füzetedbe középre Kérdőszavak (W-Frage)! Gyűjts köré pókhálóábrában kérdőszavakat a gyerekek kérdéseiből! Legalább 7 kérdőszó kerüljön a füzetbe!
Pl. 
Max: Womit fahren wir nach Tirol? = Mivel utazunk Tirolba?

A kérdőszavak mindig W-vel keződnek, és a mondat elején találod őket!

Jó munkát!

Gyógytestnevelés 03.12.

 Szia!


Először is  nyiss egy sportnaplót. Ha már van, abba is írhatsz.

Válassz egy tetszőleges füzetet, amibe vezeted a gyógytestnevelés foglalkozásokat. Írd bele a mai gyógytestnevelés óra dátumát, és ebben az esetben, hogy mi a mai óra anyaga.


Íme az első digitális gyógytestnevelés óra.




Jó munkát !

ÁGI néni

 

Matematika Balázs bácsival - 2021.03.12.

Kedves Diákom!


A hosszú hétvége megkezdése előtt a mai online órán gyakoroljuk a fordított arányosságot.
Egy jó játék keretében a feladatokat elérheted önállóan is!



Kellemes hétvégét kívánok!

Jó reggelt

Köszönöm, hogy a múltkor tudtunk az osztálycsoportban beszélgetni arról, hogy mitől jó egy online óra Nektek

Hogy mitől lenne számotokra érdekesebb, élvezetesebb vagy éppen hasznosabb. 

A tegnapi angol órán szerintem egész jól sikerült együtt dolgoznunk.

Megköszönöm, ha a mai beköszönésedhez megírnád, hogy 

Te

hogy látod. 

Világosodott a tananyag a tegnapi angol órán?

Jobban megértetted a feladatokat?

Köszönöm. 

ÍRD BE MAGAD!

🌈 

(Hétfőn nincs iskola!)

😁

Matematika Imre bácsi 7.o.

 

Kedves Hetedikesek!

Ma tudáspróba következik a fordított arányosságból, amit mindenkinek kötelező visszaküldenie!

Beküldési határidő: péntek 11 óra!!!

Négy feladatot kell megoldanod, természetesen használhatod az előző órákon tanultakat és a mintafeladatokat. 

1. Egy gyermekmedencét vízzel szeretnénk feltölteni. Ha egy 24 literes kannával hordjuk a vizet, akkor 20-szor kell fordulnunk. Hányszor kell fordulni, ha 5 literes a kannánk?

2.  János arasza 20 cm-es. Ő 12 arasz hosszúnak mérte a polcot. Éva is lemérte a polcot és neki 15 arasz volt a polc. Milyen hosszú Éva arasza?

3. Hódmezővásárhelyről autóval 80 km/óra átlagsebességgel 4 óra lehet eljutni Debrecenbe. Mennyi idő lehetne eljutni kerékpárral Debrecenbe, ha a kerékpáros átlagsebessége 16 km/óra?

4. Egy kilátóba lépcsőt terveznek. Ha egy lépcső magassága 14 cm lenne, akkor 234 lépcsőn lehetne feljutni a kilátó tetejére. Hány lépcső kell akkor, ha a tervezők úgy döntenek, hogy egy lépcső magassága 18 cm legyen?

A nevedet írd rá a lapra, tollal dolgozz, szépen írj, a fénykép olvasható méretű legyen!

e-mail:  hajdu.imre@vargatamas.hu