2020. április 17., péntek

Matematika 2020.04.17. (111.óra) - András bá

2020.04.17.                       111.óra
Fordított arányosság

1.) Hf.ellenőrzés 
Tk.: 145.o.27.f. 

2.) Definíció: 

3.) Játékos gyakorlás:
    Játék 5 

Lecke:   Video  Video 

Matematika Betti nénivel 2020.04.17.

Kedves Hatodikosok !
Remélem kipihentétek magatokat a tavaszi szünetben .

Jövő héten hétfőn valószínűleg áramszünet lesz ,ezért  hétfőn és kedden ugyanazt a feladatot fogjátok látni a blogban .Ha téged nem érint az áramszünet, akkor már hétfőn is foglalkozhatsz a feladatokkal ,de ha igen ,akkor sem kell megijedned ! Kedden 9 órakor szeretettel várlak bennetek az online matematika órán !
Ma a nevezetes százalékokkal foglalkozunk.Azért nevezetesek,mert ezek kiszámolásakor  nincs szükségünk az 1% meghatározására, a 100%-ból egy lépésben ki tudjuk számolni őket.
Az alap; a 100 % ebből indulunk ki.

  Nevezetes százalékok:  
-10%    ,    az alap 1/10-ed része
-20%    ,    az alap 1/5-öd része
-25%    ,    az alap  1/4-ed része
-50%    ,    az alap  1/2-ed része
-75%    ,    az alap  3/4-ed része
-100%  ,    az alap önmaga
-125%  ,    az alap 5/4-ed része
-150%  ,    az alap 3/2-ed része
 -200%  ,    az alap kétszerese 
I.Mintafeladat 

Számítsuk ki a 80-nak a 10%,20%,25%,50%,75%,100%,125%,150%,200%-át !
  80-nak a 10%-a  ; 80 -nak  1/10-ed része :  80:10=8
  80-nak a 20%-a  ; 80-nak   1/5-öd része   :  80:5=16
  80-nak a 25%-a  ; 80-nak   1/4-ed része   :  80:4=20
  80-nak a 50%-a  ; 80-nak   1/2-ed része   :  80:2=40
  80-nak a 75%-a  ; 80-nak   3/4-ed része    : 80:4x3=60
  80-nak a 100%-a  ;80-nak önmaga             :80x1=80
  80-nak a 125%-a  ; 80-nak   5/4-ed része   :  80:4x5=100
  80-nak a 150%-a  ; 80-nak   3/2-ed része   :  80:2x3=120
  80-nak a 200%-a  ; 80-nak  a kétszerese    :80x2=160
 II:Önálló gyakorlás a füzetedben !

Feladat:Számítsd ki a 60-nak a 10%,20%,25%,50%,75%,100%,125%,150%,200%-át
   az előző mintafeladat alapján ! 

  60-nak a 10%-a  ; 60 -nak  1/10-ed része :  60:10=6
  60-nak a 20%-a  ;  ...........................................................
  60-nak a 25%-a  ;.............................................................
  60-nak a 50%-a  ;.............................................................
  60-nak a 75%-a  ; ............................................................
  60-nak a 100%-a  ;...........................................................
  60-nak a 125%-a  ;...........................................................
  60-nak a 150%-a  ;...........................................................
  60-nak a 200%-a  ;........................................................... 
 A feladat megoldását fényképezd le, és ma este 20:00 óráig küldd el IDE
A NEVED ÍRD RÁ !!!

III: Gyakorolj a következő két játékkal  Párkereső
                                                                     Százalékérték kiszámítása 
                              
KELLEMES HÉTVÉGÉT!
 

Testnevelés 2020. 04.17.

Kedves hatodikos!

A hét végére egy szórakoztató zenés videót küldök nektek.

Just Dance videó

Jó mozgást!
Szilvi néni

Matematika Balázs bácsival - 2020.04.17.

Kedves Diákom!



Remélem, jól telt a tavaszi szünet!

Mivel hétfőn sok helyen áramszünet lesz, ezért jövő héten hétfőn és kedden ugyanazt az anyagot fogod a blogon találni matematikából. Ha nem érint az áramszünet, már hétfőn foglalkozhatsz vele, de ha csak kedden férsz hozzá, akkor sem maradsz le semmiről. 😉
Kedden reggel 9-kor szívesen látlak az online órán!

Ma felelevenítjük a százalékérték számolását egy mintafeladattal. A feladat két részből áll, az első részben nevezetes százalékot kell kiszámolni, a másodikban nem. Remélem, ha megnézed a feladatokat, rögtön be fog ugrani, miről is van szó, hogy is működik ez.


A mai napra nem szöveges feladatot kapsz, hanem az alábbi online munkát, ahol százalékértékeket kell számolni. Sok sikert hozzá, jó munkát!

Gesund leben

Kedves hatodikos!

A napokban alaposabban elmélyedtem az eddig beadott feladataitok rendszerezésében. Készítettem egy táblázatot, amiben jelöltem, kitől mit kaptam eddig. 📋 Ha valamivel nem értesz egyet, keress!🖐

A témánk továbbra is: Gesund leben.
1. feladat: Egy kis bemelegítés a már ismert szókinccsel.


2. feladat: Tankönyv 41. oldal 9. feladat
Adj tanácsot Brigitte-nek! Mit ehet/ihat (egészséges dolgok), és mit nem ehet/ihat (egészségtelen dolgok)?
Figyelj a határozatlan névelők használatára! 
A színek segítenek. 

GRAMMATIK! (Fontos nyelvtani szerkezet!)

der  →  einen   keinen
die  →   eine     keine
das  →  ein      kein
die  →    -        keine

füzetedben két oszlopban dolgozz (ahogy ebben a kis táblázatban látod)!
Írj minimum 10 mondatot összesen!
Használd a színeket!




3. feladat: Munkafüzet 28. oldal 3. feladat

Válassz ki ki egészséges és egészségtelen ételeket, italokat a már megtanultak közül! Írd őket a vonalra.

GRAMMATIK!

Amelyik mondatban ist létige szerepel, oda egy dolgot írj! (egyes szám)
Pl. Der Apfel ist gesund.
Amelyik mondatban sind létige szerepel, oda több dolgot írj! (többes szám)
Pl. Die Süßigkeiten und die Cola sind nicht gesund.

Fotózd le az elkészített feladatot a füzetedben és a munkafüzetben!

Viel Spaß!

Angol-Anikó néni

Dear Students!



Remélem mindenki kipihente magát a tavaszi szünetben és most újult erővel folytathatjuk a tanulást.


1. feladat


Javítsd a múlt órán feladott feladatokat!
TK 13.o./3b.





Mf.8.o./2

 


2. feladat



Mf. 8.o./2.

Tedd sorrendbe a szavakat! (Segítség: Sorrend a mondatokban: kérdőszó+ segédige+alany+ige)





3. feladat


Írd le a füzetedbe a mondatot a helyes válasszal!


    1.        Complete the questions. Choose A or B.

                    1.        What time _____ your bus leave in the morning?
                                    A.        ☐ do
                                    B.        ☐ does
                    2.        _____ Emily go swimming after school?
                                    A.        ☐ Do
                                    B.        ☐ Does
                    3.        _____ do you live?
                                    A.        ☐ Where
                                    B.        ☐ When
                    4.        _____ do you get to school?
                                    A.        ☐ How
                                    B.        ☐ What
                    5.        _____ does school finish?
                                    A.        ☐ Where
                                    B.        ☐ When
                    6.        _____ do you spell your name?
                                    A.        ☐ How
                                    B.        ☐ What

4. feladat


Mf.8.o/4.
Használd a mondatokba a do/does segédigéket és a mondat végén lévő igéket!

 

Jó munkát!


Best Wishes