2020. június 3., szerda

Matematika 2020.06.03. (136.óra) - András bá

2020.06.03.                      136.óra
Háromszögek

1.) Mit kell tudni?
     video

2.) Szerkesztés gyakorlása
 
 

3.) Háromszög területe (185 - 186.o.)
      Video   Háromszög területe (5:14)





  HÁROMSZÖG:
K = a + b + c
T =    vagy    T =     vagy    T =






   Ha egy háromszöget, és a 180°-kal elforgatott képét az ábrán látható módon egymás mellé helyezzük, akkor egy a, b oldalú (a, b a háromszög oldala), ma magasságú (ma, a háromszög magassága) paralelogrammát kapunk, amelynek területe:

T𝗉 = a ⋅ ma.

   Ez a háromszög területének a kétszerese.

   A háromszög területe tehát a paralelogramma területének a fele:
                    T𝗉 / 2 = a ⋅ ma / 2   
(A másik két területképlet hasonló módon igazolható.)


4. Gyakorlás
    
    feladat 1  feladat 2   feladat 3   feladat 4   feladat 5                   

Testnevelés-Atlétika

Sziasztok!

Ma láberősítős ugróiskolás feladatokat küldök nektek. Szükséghetek lesz egy hosszú vonalra, amit akár krétával, montázsszalaggal is készíthettek. A stadion is nyitva van és a népkerti futópályára is lehet akár menni.

 A mai óra videóját itt tudod megnézni: Ugróiskolai feladatok vonalon


Feladatok leírása:
  1. Vállra tartás. Ugrás körbe a vonalon jobb lábon. Mindkét irányba.
  2. Vállra tartás. Ugrás körbe a vonalon bal lábon. Mindkét irányba.
  3. Jobb lábon 180° -os fordulat a vonalon. Mindkét irányba. Bal lábbal is.
  4. Állj a vonalra mind a két lábbal! Végezz 360°-os fordulatot mind a két irányba 4x.
  5. Végezz 3 db helyből távolugrást a vonalon!
  6. Ugorj páros lábról páros lábra a vonalon hátra felé 3x!
  7. Egy lábról egy lábra ugorj a vonalon előre 3x. Jobb és bal lábbal is.
  8. Egy lábról egy lábra ugorj a vonalon hátra 3x. Jobb és bal lábbal is.
  9. Szökdelj térdfelhúzással előre a vonalon! Hátra haladással is.
  10.  Szökdelj csak jobb térdfelhúzással előre a vonalon! Bal térdfelhúzással is.
  11. 2x jobb, 2x bal térdfelhúzással szökdelj előre a vonalon!
  12. Váltott lábú szökdeléssel haladj a vonal mentén!
  13. Nyújtott lábas szökdeléssel haladj előre!
  14. Terpesz zár szökdeléssel haladj előre!
  15. Jobbra balra szökdelj és így haladj előre!

Egészségedre!
Szilvi néni

Angol - Dóri néni csoportja 2020. június 3.

Hi everyone!


Do you like Summer? 
Let's read about the summer vacation!

Olvasd el az "I love Summer!" szöveget és oldd meg a feladatokat ITT!


Gyakorló feladatok (places, can/can't): 1, 2, 3, 4

Bye!
Dóri néni

történelem

Kedves Hatodikosok!

Utolsó témánkhoz érkeztünk: A Rákóczi-szabadságharc címmel, melyet a tk. 103-105. oldalán találtok. Szerencsére alsóban is olvastatok Rákócziról szóló olvasmányokat, akinek jó a memóriája, annak könnyű dolga lesz.
Mielőtt belekezdenénk a harcias eseményekbe. nézzük meg, ki is ez a Rákóczi. Találtok egy olvasmányt a tk. 106-107. oldalán. A mai hf. ehhez kapcsolódik.
Írjátok fel a füzetbe a címet helyesen!
Válaszoljatok a következő kérdésekre: A vastag betűset  is írjátok le!
- születése(mikor,hol)
- anyja neve (nevezetessége)
- apja neve
- nevelőapja neve
- hol nevelkedett?
- hol járt iskolába?
- ki a felesége?
Mikor nagykorú lett és megnősült, átvette birtokait Magyarországon. A Habsburgok ekkor űzték ki a törököt az országból, de nem adták vissza a magyaroknak a felszabadított területeket, hanem saját tartományukként kezelték. Rákóczinak is meg kellett tapasztalnia a bécsi udvar szemét húzásait. Szervezkedni kezdett a Habsburg-uralom ellen, de akiben megbízott, elárulta. Elfogták és bebörtönözték.
- hova került?
- mi történt itt vele?
- mi volt a felirata a felkelés zászlajának?
A szabadságharc leverése, a fegyverletétel után Rákóczi nem fogadta el a felajánlott kegyelmet, a száműzetést választotta.
- mikor és hol halt meg?
- hol temették el?
- ki volt hűséges íródeákja?

Szorgalmi feladatul (ötösért) lehet szép Rákóczi-címert rajzolni!

Várom a képeket a munkátokról!
Hétfőn szabadságharcolunk, szerdán lezárom a jegyeket. Aki javítani szeretne, ellenőrizze, visszaküldött-e mindent.
Kitartás!
Katinéni

Nyelvtan Angi néni VI.3.

Kedves hatodikosok,

elérkezett a dolgozatidő.
Remélem, eleget gyakoroltál.
A mai dolgozatodat a füzetbe kell leírnod, nem kattintgatni a Redmentában. Ez több időt vesz majd igénybe, de cserébe annyit gondolkozol rajta, amennyit akarsz, onnan szerzel segítséget, ahonnan szeretnél, nincs a megoldásnak időlimitje.

Viszont: PÉNTEKIG szeretném megkapni a fotóját a másolással együtt ( tollbamondás helyett) a vargatamasblogos@gmail.com címre. Kérlek, ezt a címet használd, ne a Messengert vagy a másik címet, amire gyakran külditek.Ez a házi feladatos email címem.

Na, lássunk hozzá:








                                             Tagoljátok szavakra, majd írjátok le a mondatokat!

Írjátok le folyóírással, tagolva a tulajdonneveket!


Jó munkát!

Angol-Anikó néni

Dear Students!


Hamarosan itt az év vége, már csak a gyakorlás van hátra.


Tanév vége - Cerebra

Gyakorlás ITT és ITT


Gyakorlás ITT és ITT


Gyakorlás ITT és ITT


Best wishes!


                              Anikó néni






Nyelvtan - Kata n. 06.03.

Kedveskék, 

mára két feladatot hoztam nektek. Az egyikhez kreatívnak kell lenni, a másikhoz "csak" figyelmesnek.

1. (kreatív) feladat: 
Mióta digitális munkarendben dolgozunk, a legtöbben írásban kommunikálunk egymással a különböző felületeken. Biztosan mindannyian használtok emojikat arra, hogy érzékletessé tegyétek a mondandótokat. 
Arra gondoltál már, hogy ezekkel akár történetet is el lehet(ne) mesélni? Akár activityzni is lehetne velük! ☺️

Arra kérlek, válassz/találj ki egy rövid történetet, amit emojikkal el tudnál mesélni. Állj vele készenlétben, ugyanis az online órán be kell majd küldened őket! 


2. ("figyelmes") feladat: Pótold az igékben a hiányzó mássalhangzókat! (kk, tt, ll) A helyes alakot írd le a füzetedbe is!

ha_____gat,  bu_____an,  csa_____og,  szö_____en,  pa_____an,  vi_____an,  á_____dogál, su_____og, zö_____en, csi_____og, sa_____ozik, ka_____og, lehu_____ik, szá_____ingózik, pu_____ad, á_____, bi_____eg, csö_____en, szá_____ít, csa_____an, ri_____ant, re_____eg, ba_____ag, kaku_____

Találkozunk 11-kor Teamsen!
Kata n.

2020. június 3. Német Enikő néni

Kedves hatodikos!

A mai órára egy játékos feleletválasztós kvízt küldök Neked, ami időre megy.
A végén a pontszámodat küldd el nekem e-mailben!

Viel Spaß!

Matematika Balázs bácsival - 2020.06.03.

Kedves Diákom!

A témánk a négyszögek. Hatféle speciális négyszögről beszélünk. Hogy miért emeljük ki ezeket, és mitől különlegesek? Az alábbi videóból kiderül.



Összesítsük a látottakat!

Egy négyszögnek négy csúcsa, négy oldala, és négy szöge van. Lehet konvex vagy konkáv.
Ha az alábbiak egyike sem igaz egy négyszögre, akkor általános négyszögnek nevezzük.

Speciális négyszögek:

Trapéz: olyan négyszög, melynek van párhuzamos oldalpárja.

Paralelogramma: olyan négyszög, melynek két párhuzamos oldalpárja van.

Rombusz: olyan négyszög, melynek minden oldala egyenlő.

Téglalap: olyan négyszög, melynek minden szöge egyenlő (90°).

Négyzet: olyan téglalap, melynek minden oldala egyenlő.

Deltoid: olyan négyszög, melynek két-két szomszédos oldala egyenlő.
              Olyan négyszög, melynek van csak csúcsokon áthaladó szimmetriatengelye.

Ez az anyag két órára szól, és természetesen az online órán is megbeszéljük. 😉

Remélem, sikerült megismerned a speciális négyszögeket. Az alábbi játékkal teszteld tudásodat!

Jó munkát kívánok!



Angol - Éva néni

Hi!
Please check your homework!


1. Were you away last week?                    = Elutaztatok múlt héten?
2. Did you have a good time?                   = Jól éreztétek magatokat?
3.  Did the neighbours look after him?     = A szomszédok vigyáztak rá?
4. In fact, he didn't want to come home.  = Ami azt illeti, nem akart hazajönni.
5. Actually, yes, he really enjoyed it.       = Igazából igen, nagyon élvezte.


1. Mivel utazott a család Franciaországba?       Hajón.
2. Hol volt addig Mut?                                       Egy kutyapanzióban.
3. Miért volt Mut szomorú a nyaralás elején?    Nem akart bemenni.
4. És a végén?                                                     Nem akart hazamenni.
5. Kivel beszélget Mickey?                                Egy tanárával.

Most oldd meg a Tk. 39. o/2 feladatot, amiben angolul kell megfogalmaznod a mondatok végét.

Ha ez kész, akkor nyisd ki a munkafüzeted, és keresd meg a 30. oldalon a 2. feladatot.
Keresd meg a kérdésekhez tartozó válaszokat.

Ha kész, akkor gondold végig a feladatokat és az olvasmányt, amit láttál. Hogyan tudnád összefoglalni a következő kérdésre a választ?
Hogyan kell kérdéseket alkotni a múlt időben?

Foglald össze a gondolataidat egy kincsesfüzet-jellegű bejegyzésben, amit el is küldesz nekem.
Tudod, hogy hogy szoktuk csinálni. Gondold végig, hogy mindig kétféle kérdésről szoktunk beszélni...
Ezt egy fontos házi feladatnak tekintem. Ebből szeretném látni, hogy érted a tananyagot, figyeltél évközben, hogy hogy csináltuk a bejegyzéseket, és képes vagy ezeket önállóan is végiggondolni.

Nyelvtan Reni nénivel június 3.

Kedves Mindenki!

Ma online egyeztetés 10 órakor! 

Mai feladat:
Tudod mi az a bakancslista? Egy lista az álmoktól az őrült ötleteken keresztül  nagy kalandokig minden, amit szeretnénk elérni életünk vége előtt.

Arra kérlek, álmodozz és készítsd el a nyári bakancslistádat! (legalább 10 pontból álljon!) Az órán egyeztetünk.

Matematika Betti nénivel - 2020.06.03.

Kedves Hatodikosok!

A témánk a négyszögek. Hatféle speciális négyszögről beszélünk. Hogy miért emeljük ki ezeket, és mitől különlegesek? Az alábbi videóból kiderül.



Összesítsük a látottakat!

Egy négyszögnek négy csúcsa, négy oldala, és négy szöge van. Lehet konvex vagy konkáv.
Ha az alábbiak egyike sem igaz egy négyszögre, akkor általános négyszögnek nevezzük.

Speciális négyszögek:

Trapéz: olyan négyszög, melynek van párhuzamos oldalpárja.

Paralelogramma: olyan négyszög, melynek két párhuzamos oldalpárja van.

Rombusz: olyan négyszög, melynek minden oldala egyenlő.

Téglalap: olyan négyszög, melynek minden szöge egyenlő (90°).

Négyzet: olyan téglalap, melynek minden oldala egyenlő.

Deltoid: olyan négyszög, melynek két-két szomszédos oldala egyenlő.
              Olyan négyszög, melynek van csak csúcsokon áthaladó szimmetriatengelye.

Ez az anyag két órára szól. 😉

Remélem, sikerült megismerned a speciális négyszögeket. Az alábbi játékkal teszteld tudásodat!

Jó munkát kívánok!



2020. június 3. Nyelvtan Erika nénivel

Kedves hatodikos!

Nincs más dolgunk hátra, mint ismételni az idei tananyagot!
Arra kérlek, hogy a hatodikos munkafüzeted ne dobd el, ezzel fogunk jövő év elején kezdeni!

1. feladat

Oldd meg a Mf. 157. oldal 3., 4. és 5. versenyfeladatát!

Segítség a 3. feladathoz: Mellékneveket keress! Kérdése: milyen?
a) és b) feladatrész is legyen kész!

Segítség a 4. feladathoz: Ki kell javítani a nyelvhelyességi hibákat. Pl:
Elköltöztünk az öt kerületből.
Elköltöztünk az ötödik kerületből.

Segítség az 5. feladathoz:
Pl: Kiben? E/3 → benne

Gondolkozz, menni fog! :)

2. feladat

Elválasztás gyakorlása a Mf. 158. oldal 1. feladat segítségével.

3. feladat

Számnevek gyakorlása a Mf.  158. oldal 2. feladatával.
Írd le a számokat betűvel!

Erika néni

6.B Rajz 2020.06.03. Short animation


Beadási határidő: nincs (azaz nincs feladat)

Kezdünk!
A mai órán szintén hoztam nektek egy érdekességet. A youtube tele van ezekkel a „Short animation” videókkal. (rövid animácók). Van köztük nagyon szuper, tűrhető meg persze ócska. Néha azonban rábukkanhat jókra az ember. Linkelek egyet. Ha van kedvetek, keresgéljetek.
Jó szórakozást!


Videó.

Jó reggelt

Mi lesz az első dolgod, ha vége a sulinak? 😋

Válaszolj ide a megjegyzésekbe!

Matematika Imre bácsi


Kedves Hatodikosok!


A mai óra anyaga a háromszögek csoportosítása oldalaik hosszúsága szerint.

Először nézd meg a linket, majd a mértan füzetedbe rajzold le az ábrákat, amelyek tartalmazzák a legfontosabb tudnivalókat.