2020. május 6., szerda

Matematika 2020.05.06. (121.óra) - András bá

2020.05.06.                        121.óra
Ismétlés

 Hf. ellenőrzés Tk.:151.o.40.f. a),b
 a) Mennyi hektár 40%-a 650 ha?
              40% ................................ 650 ha
                1% .................... 650 : 40 = 16,25
            100% .................... 16,25 x 100 = 1625 ha

 b) Hány forintnak a 24%-a 15.000.- ?
               24% ......................................... 15.000.-
                 1% ..................... 15.000 : 24 = 625
             100% ..................... 625 x 100 = 62.500.-

1.) Törtrész kiszámítása

2.) Százalékérték kiszámítása

3.) Százalékalap kiszámítása


Hf.:Tk.:151.o.40.f. c),d)

Jó reggelt!

Valahogy ez a poszt kimaradt tegnap este, bocsi. Legalább nincsenek szívhez szóló kiló méteres üzenetek a nap elején! 😅
Írd be magad! 🙂

történelem

Kedveseim!
Még várom néhány embertől füzetének hiányzó képeit. A többség nagyon lelkiismeretesen, szépen dolgozik, óra után rögtön csinálja a feladatot. Nagyon megdicsérem Brendont, Katát, Mollit!!

A mai anyagot a tk. 74-76. oldalán találjátok. Élet a kora újkorban
Önállóan kell az olvasmányból kikeresnetek, hogyan éltek a XVI- XVII- XVIII. században az emberek.
A füzetbe írjátok fel a címet, majd két oszlopba rendszerezzétek a szegények és a gazdagok lakáskörülményeit,ételeit, evőeszközeit, ruházatát. Csak vázlatot írjatok, ne egész mondatokat!

Az utolsó fejezetben (76. o.) találjátok a kor két jellemző művészeti stílusát, a reneszánszt és a barokkot. Mindkettőről írjatok jellemzőket, itt már teljes mondatban!
Csináljátok meg gyakorlásképpen a következő feladatot, EZT és a  MÁSIK-at.

Hétfőig várom a leckéről a képeket! Ez az   5.feladat,     újabb jegyet kaptok a visszaküldött munkákra.

Hétfőre egy újabb röpdogával készülök (hasonlóan az előzőhöz). Nézzétek meg a tk. összefoglalását, ahhoz  hasonló feladatokat kaptok!

Mindenkinek jó munkát! (Zsolti, Noémi, Máté pótoljatok!)
Katinéni

Testnevelés-Sportjátékok: kosárlabda (május 6.)

Sziasztok!

Folytatjuk a kosárlabdás részt. Az óra menete szintén hasonló lesz, mint a tegnapi.
Mielőtt nekilátnál a feladatoknak, melegíts be! Szükséged lesz egy labdára vagy vizes palackra.
bemelegítés videó


Az óra fő részéhez szintén három videót küldök.
Amire szükséged lesz ma is, az valamilyen labda, de ha van kosárlabdád otthon, az még jobb.
Labdakezelés videó 2
Labdavezetés videó 2
Dobás palánk nélkül videó 2

A feladatok után végezz nyújtás vagy egyénileg, vagy a  VIDEÓ alapján.

Jó mozgást!
Szilvi néni

Matematika Balázs bácsival - 2020.05.06.

Kedves Diákom!



A százalékláb számítását gyakoroljuk a mai órán is.

Ehhez hoztam mára is egy kidolgozott feladatot. Két része van, úgyhogy akár két feladatnak is tekintheted. 😊

Felmerülhet a kérdés, hogy muszáj-e kétféleképpen megoldani a feladatokat? A válasz az, hogy nem. Azért mutatom mindig mindkét megoldást, hogy lásd, mikor melyik a jobb. A feladatokat elég egyféleképpen megoldanod.

És akkor jöjjenek is a mai feladataid, melyeket füzetbe oldj meg!

  1. Egy osztály eddig 120 kg papírhulladékot gyűjtött. A tervük 240 kg volt.
    Hány százalékát gyűjtötték a tervezettnek eddig?
  2. Egy 500 Ft-os sampon árából 80 Ft-ot elengedtek. Hány százalékos volt az árcsökkentés?


Jó munkát kívánok!


Angol - Dóri néni csoportja 2020. május 6.

Hi everyone!

Akik részt vettek a tegnapi online órán már tudják, hogy jövőhéten dolgozatot írunk a házimunkákból és az időhatározókból. A mai órán ezeket gyakorolhatjátok!

1) Check your answers

Workbook page 11, exercise 6 (Mf. 11./6.)

Ellenőrizd a múlthéten megoldott munkafüzeti feladatot. Láttam, hogy ez a feladat nem igazán ment a többségnek. A többség elfelejtette, hogy egyesszám 3. személyben az igék végére -s betű kerül, ez szinte mindenkinél lemaradt.


2) Write true sentences about yourself.

Workbook page 11, exercise 7 (Mf. 11./7.)

Írj igaz mondatokat magadról, hogy miket szoktál csinálni! Írhatsz a tanult házimunkákkal is mondatokat vagy korábban tanult kifejezésekkel (pl.: I never do the shopping. I never play ice hockey., stb).

3) Practice for the test

Gyakorolj a dolgozatra a következő feladatokkal!

Household jobs (házimunkák):
Adverbs of frequency (gyakoriságot kifejező időhatározók):
Készíts képet a munkafüzeti feladatról és küldd el ITT vagy e-mailben a berenyi.dorottya@vargatamas.hu címre!

Best wishes!

Nyelvtan Angi néni V.06.

Kedves Mindenki!
A jövő órán dolgozatot fogunk írni.
Tegnap sokat gyakoroltál online. Most a munkafüzetben gyakorolj!
Következő órán jól fog jönni a mostani gyakorlásod, a dolgozathoz.
Ha valamelyik feladat készen van az alábbiak közül, akkor örülj, hogy kevesebbet kell írnod!
Nézzük, mely feladatokkal gyakorolj!
mf.: 97/5.
        103/2.
        104/1. 2.
         108/9.  109/12.
        
Jó munkát!

Nyelvtan - Kata néni 05.06.

Drágáim,

ma 11-kor találkozunk a Teamsen, ahogy már megszokhattátok. Ellenőrizni fogjuk a tegnapi feladatokat, és megbeszéljük majd a mai feladattal kapcsolatban felmerülő kérdéseiteket.

A mai feladat pedig:
fogalmazást írni. Éljeeeeeen!


Téma: Képzeld el, ha te most egy tudós vagy kutató lennél, miféle jó hatású vírust vagy ellenvírust fejlesztenél ki és indítanál el, küldenél szét a világba?
Írhatsz arról, hogy: 
-mi lenne a neve,
- hogyan nézne ki mikroszkóp alatt,
- mik a tünetei,
- mire hatna,
- hogyan terjedne,
- szükséges-e a terjedését megakadályozni,
- minden egyéb, ami a saját ötleted! 

Forma
  • a fogalmazásod leíró jellegű legyen,
  • adj neki címet,
  • min. 10 mondat legyen,
  • tagold bekezdésekre,
  • legyen bevezetése és lezárása (befejezése),
  • olvashatóan írj,
  • ügyelj a helyesírásra
  • fogalmazz bele két határozatlan és két általános névmást!
Beküldés helye: a kész fogalmazásodról készített képet küldd el a digitaliskata@gmail.com e-mail címre!

Határidő: 2020. 05. 11. (hétfő) 8.00


Ha további kérdésed merülne még fel, felteheted azt is az órán a Teams-en.

Kíváncsian és szeretettel várom a kész munkákat! ☺️

Kata n.

Angol-Anikó néni

Dear Students!


A mai órán megkezdjük az első lecke összefoglalását.

1. feladat

Válaszd ki a helyes megoldást és írd le a kérdést és a választ is a füzetedbe!


    1.        Choose the correct answer.

                    1.        Does your sister walk to school with you?
                                    A.        ☐ No, she don’t.
                                    B.        ☐ No, she doesn’t walk.
                                   C.        ☐ No, she doesn’t.

                    2.        Does your cat live in the garden?
                                    A.        ☐ Yes, it does.
                                    B.        ☐ Yes, it lives.
                                   C.        ☐ Yes, it is.

                    3.        Do Europeans celebrate Thanksgiving?
                                    A.        ☐ No, we don’t.
                                    B.        ☐ No, they aren’t.
                                   C.        ☐ No, they don’t.

                    4.        Do you and your friends go to school on 25 December?
                                    A.        ☐ No, they don’t.
                                    B.        ☐ No, we don’t.
                                   C.        ☐ No, we aren’t.

                    5.        Do polar bears live in the Antarctic?
                                    A.        ☐ No, they don’t.
                                    B.        ☐ No, they aren’t.
                                   C.        ☐ No, they don’t live.

                    6.        Does James play football?
                                    A.        ☐ Yes, he do.
                                    B.        ☐ Yes, he does.
                                   C.        ☐ Yes, he has.
 

2. feladat


Párosítsd össze a mondatokat és írd le a füzetbe!


1.    Match the questions 1–6 with the answers A–F.

1.    How often do you watch TV?
2.    What time does your mum get up?
3.    Do you sometimes walk to school?
4.    Where do your grandparents live?
5.    What do you study on Tuesday morning?
6.    What day do you go swimming?
    A.        Maths and History.
    B.        On Wednesday.
   C.        No, never.
   D.        In Manchester.
    E.        At seven o’clock.
    F.        Every day.


3. feladat

Mf. 12.o./1.

Ismételd a hónapok neveit!

4. feladat

Mf. 12.o./2.
Írd le a dátumokat! Emlékezz vissza a sorszámnevekre

Pl: 5/12 the fifth of December

5. feladat


Gyakorlás ITT


Best wishes.














Wiederholen

Kedves hatodikos!

Mára az eddigi ismeretek összefoglalását beszéltük meg. Pénteken (V.8.) írsz egy dolgozatot a Gesund leben témakörből.

Várlak Teams-en 13 órakor!

1. feladat

Párosítsd a német és a magyar kifejezést!



2. feladat

Keresd a képen látható szót!



3.feladat
Munkafüzet 30. oldal 8. feladat

Was tut gut? = Mi tesz jót?
Was schadet? = Mi árt?

Válaszolj ezekre a kérdésekre a megadott kifejezésekkel! Miden oszlopból egy elemet felhasználva tudsz mondatokat létrehozni.

4. feladat

Alakítsd felszólító módúvá! Segít a tankönyv 43. oldal táblázata.
Írd le őket a füzetedbe!

Pl. Du trinkst. → Trink!

Du treibst Sport. →
Du fährst Fahrrad. →

Ihr fahrt Fahrrad. →
Ihr est. →

Sie essen. →
Sie nehmen. →

Tanulgasd a leírtakat, a megbeszélt feladatokat!


Viel Spaß!

Angol - Éva néni

Past simple practice exercises

Tk. 35. o/4
Mf. 26. o/ 1, 2

Ez pedig a tankönyv honlapján található interaktív szókincs gyakorló - Flash player engedélyezés kell hozzá!
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit3/vocabulary/?cc=hu&selLanguage=hu


Ha ezzel kész vagy, oldd meg ezt a feladatot írásban a füzetedbe, írd mellé a mondatok magyar jelentését is, és küldd el nekem képen!


Határidő: május 7. csütörtök 18.00
Leosztályozom.
Ha késve küldöd: levonok egy jegyet.

Have a very nice day!

Matematika Betti nénivel 202005.06.

Kedves Hatodikosok !

I.Ellenőrizzük a házi feladatot !

 Egy autó 250 km távolságból már megtett 168 km-t.Hány %-át tette meg a teljes útnak?
a=250 km
e=168 km
p=? 
p=e:(a:100)=168:(250:100)=168:2,5=67,2 %


Ma is százalékláb kiszámításával kapcsolatos feladatokat fogunk megoldani.

                                                   Százalékláb kiszámítása

I.Mintafeladat 
Egy család 180 000 Ft-os jövedelméből 55 000 Ft-ot rezsire (gáz,víz,villany),85 000 Ft-ot élelmiszerre, 28 000 Ft-ot közlekedésre, a többit egyéb kiadásokra költi.A jövedelme hány százalékát költi ez a család a különböző kiadásokra?

Rezsi:
a=180 000 Ft
e=55 000 Ft
p=?
p=e:(a:100)=55 000:(180 000:100)=55 000:1 800 =30,55 %

Élelmiszer
a=180 000 Ft
e=85 000 Ft
p=?
p=e:(a:100)=85 000:(180 000:100)=85 000:1 800 =47,22 %

Közlekedés:
a=180 000 Ft
e=28 000 Ft
p=?
p=e:(a:100)=28 000:(180 000:100)=28 000:1 800 =15,55 %

Egyéb
a=180 000 Ft
e=12 000
p=?
p=e:(a:100)=12 000:(180 000:100)=12 000:1 800 =6,66 %


II. Oldd meg a következő két feladatot a füzetedbe,a megoldásokat küldd el IDE

 1.feladat Egy 15 000 Ft-os ruha árát 1500 Ft-tal felemelték .Hány százalékos volt az áremelés ?

 2.Feladat Egy könyvtár 45 000 kötete közül 2430 könyv idegen nyelvű.A könyvtár könyveinek hány százaléka idegen nyelvű ?


III.Gyakorolj a Learning Apps-sal !JÁTÉK1.
 
                                                          JÁTÉK2.

Nyelvtan Reni nénivel május 6.

Kedves Mindenki!

Ma online óra 10 órától!

Interaktív gyakorlással kezdünk. Minden helyes megoldást írj le a füzetedbe!

Első feladat, KATTINTS IDE!

Második feladat, KATTINTS IDE!

Harmadik feladat, KATTINTS IDE!

Negyedik feladat, KATTINTS IDE!

Aki nem jön az órára, attól fotót várok messengeren,


6.B Rajz 2020.05.06. Sziluett festése


Beadási határidő: nincs (az-az nem kötelező)
Ha NEM működik a "Feltöltés" gomb, küld el e-mailben a fotót: purak.akos@vargatamas.hu
Év végén reklamációt nem fogadok el. Csak indokolt esetben.

Kezdünk!
A ma órán a sziluett festését mutatom meg nektek egy videón keresztül. Mivel nem tudom, hogy ki, hogy van felszerelve otthon festékből és eszközökből nem teszem kötelezővé, de mindenképpen szeretném, ha a jelenséget vagy a kép felépítését ismerd.
előszór megfestik a hátteret majd utána a sziluettben (árnyékkép) ráteszik a mintát. Ennyi.




Matematika 6/1 Imre bácsi


Kedves Hatodikosok!

A mai órán az alap kiszámítását fogjuk gyakorolni, pénteken dolgozatírás következik.

1.Mintafeladat

Anna apukájának a havi fizetéséből 17 %-ot, 51000 Ft-ot vontak le személyi jövedelemadó címén. Mennyi a havi fizetése?

Először értelmezzük a feladatot. Nem tudjuk, hogy mekkora a teljes fizetés, tehát a 100 % a kérdés, ami nem más, mint az alap.

A feladat értelmezése után felírjuk a százalékszámításban szereplő három mennyiséget:
            százalékérték:                        é = 51000 Ft
            százalékláb:                           p = 17 %
            alap:                                       a = ?

                        a = (é : p) × 100 = (51000 : 17) × 100 = 3000 × 100 = 300000

Anna apukájának teljes fizetése 300000 Ft.


2. Mintafeladat

Egy kiránduláson az első napra tervezett utamnál 20 %-kal többet tettem meg. Az első napi teljesítményem 30 km lett. Hány kilométert terveztem az első napra?

Nem tudjuk, hogy hány km volt az eredeti terv, azaz mennyi volt a 100 %, tehát az alapot nem ismerjük.
A százalékláb most nem 80 %, hanem 120 % mert 20 %-kal többet tettem meg, mint amennyi az eredeti tervben szerepelt.  Tehát a százalékláb = 100 %+ 20 % = 120 %

            százalékérték:                        é = 30 km
            százalékláb:                           p = 120 %
            alap:                                       a = ?

                        a = (é : p) × 100 = (30 : 120) × 100 = 0,25 × 100 = 25

Az első napra eredetileg 25 km volt a terv.

Gyakorlás
A mintafeladatok alapján oldd meg a következő két feladatot! /most nem kötelező a visszaküldés, de piros pont jár érte/

1. Béla anyukákájának a havi fizetéséből 17 %-ot, 34000 Ft-ot vontak le személyi jövedelemadó címén. Mennyi a havi fizetése?
2. Egy kiránduláson az első napra tervezett utamnál 20 %-kal többet tettem meg. Az első napi teljesítményem 24 km lett. Hány kilométert terveztem az első napra?