2020. május 26., kedd

Matematika 2020.05.26. (132.óra) - András bá

2020.05.26.                        132.óra 
Tengelyesen szimmetrikus (tükrös) háromszögek

1.) Video

2.) Tulajdonságai
 

3.) Szerkesztése

 

Angol-Anikó néni

Dear Students!


A mai napon gyakorlásokat fogok adni. Csináld meg többször is, mert sokat lehet belőle tanulni!


Gyakorlás ITT és ITT

Gyakorlás ITT és ITT

Gyakorlás ITT és ITT

Jó munkát!


                              Anikó néni

Nyelvtan Angi néni V.26.

Kedves hatodikosok!

az elmúlt hetekben a névmásokról tanultunk. Foglaljuk össze, amit megtudtunk!


1. A névmás helyettesítő szófaj.

Vannak névmások, amik csak főnevet helyettesítenek:


És vannak, amik főnevet, melléknevet, számnevet is:

2. Készítsd el a mf. 111/2. feladatát!

3. Gyakorolj ezekkel a feladatokkal! (Bár nem hosszúak, de nem szükséges mindegyik feladatot elkészítened. Válassz közülük legalább hármat, amit elkészítesz. Azokra koncentrálj, amelyek esetleg nehezebben mennek.)

  • Személyes névmás: mf. 97/5. VAGY mf. 98/6.
  • Birtokos névmás: mf. 103/2., 104/1.
  • Visszaható névmás: mf. 105/2. b)
  • Kölcsönös névmás: mf. 105/3.
  • Kérdő névmás: mf. 106/6. VAGY 107/7.a)
  • mutató névmás: mf. 108/9., ÉS 108/11. a), VAGY 109/12.
  • határozatlan és általános névmás: mf. 110/3.

Jövő héten dolgozat lesz, ha kérdésed van, nem értesz valamit, addig is keress!

Angol - Dóri néni csoportja 2020. május 26.

Dear Students,

No online lesson today. Let's practise for the test!
Ma nem lesz online óra. Gyakorolj a holnapi témazáró dolgozatra!

Ne feledjétek, a Unit 1 leckében tanultakból írunk holnap témazárót! 
  • Nézd át a tankönyvedben, hogy mi mindenről tanultunk az utóbbi hónapokban!
  • Készítettem nektek több gyakorló feladatot a learningapps-en. A dolgozat feladatai is hasonlóak lesznek. Oldd meg az összes feladatot ma! Addig próbálkozz, amíg tökéletesek nem lesznek a megoldásaid!


(A gyakorlófeladatokat a linkre vagy a képre kattintva éred el.)

Best wishes!

Matematika Balázs bácsival - 2020.05.26.

Kedves Diákom!

Ma azt nézzük meg, hogy lehet megszerkeszteni egy tengelyesen szimmetrikus háromszöget.
Erre két példát fogsz látni az alábbi videóban.


Mára csak annyi a feladatod, hogy megértsd a két példát.
Ha van kedved, meg is szerkesztheted, de feltöltened vagy elküldened nem kell ma.

A mai online órán megbeszéljük az eddigieket, ha teheted, ne hagyd ki!

Jó munkát kívánok!

Nyelvtan - Kata n. 05.26.

Kedveskék,

ellenőriztem a dolgozatokat és a másolásokat. A dolgozatok jegyét már beírtam a naplóba, a másolás nem jegyre ment, de nagyon megdicsérem a csoportot, 4 hiba volt a legtöbb, amit valaki vétett, és az is főként figyelmetlenségből adódott. Ügyesek vagytok!☺️

1. Ellenőrizzük a múlt órai munkafüzeti feladatokat!

  • mf. 120/6.

3456: háromezer-négyszázötvenhat
8 604 327: nyolcmillió-hatszáznégyezer-háromszázhuszonhét
2/3: kétharmad / két harmad (a szövegkörnyezettől függ, a szabályt a helyesírási szabályzat 293. pontjában találod)
1.: első
1657: ezerhatszázötvenhét
306 709: háromszázhatezer-hétszázkilenc
2009: kétezer-kilenc
26.: huszonhatodik


  • mf. 120/7.

tizedikre: 10.-re
háromezer-nyolc: 3008
kettőt: 2-t
elsejéig: 1-jéig
néggyel: 4-gyel
hetedikkel: 7.-kel
ötmillió: 5 000 000


  • mf. 120/9.

Hiába hívom Zsuzsát telefonon, őtet őt szinte sose lehet elérni. El akartam újságolni neki, hogy mennyit nőttek a kiscicáim az elmúlt napokban. Hogy vannak a tiédek tieid? Majd egyszer megmutatod azokat őket? Az enyémeket enyéimet bármikor megnézheted.

2. Ma folytatjuk a helyesírás gyakorlását. Interaktív feladatokat hoztam nektek.

3. Oldd meg ezeket, ÉS a helyes megoldásokat írd le a füzetedbe!




4. Oldd meg a következő feladatokat is, de ezekből ne írj le semmit! ☺️
1. gyakorló: EGYBE VAGY KÜLÖN
2. gyakorló: HOGY ÍRJUK?
3. gyakorló: HELYESÍRÁSI GYAKORLÓ

5. Fotózd le és küldd el a mai munkád a digitaliskata@gmail.com e-mail címre ma 16.00-ig (helyi idő szerint, tehát ne este tízkor). Holnap órán megbeszéljük majd a tapasztalataitokat.

Hajrá, hajrá!
Kata n.

Gyógytestnevelés

Szia!

Mai feladatotok a videóra kattintva találjátok😀
Gyógytestnevelés

Ági néni

Informatika - 2020.05.26.

Kedves Diákom!

A témánk továbbra is a Scratch!

Szeretnél saját szereplőt és saját hátteret rajzolni? Animációt készíteni? Megtudni, hogy lehet egy szereplőt beprogramozni úgy, hogy kattintásra csináljon valamit? Megszólaltatni egy szereplőt?

Hűha, ez így elég soknak tűnik... Ne aggódj, a fentieket pár kattintással meg lehet oldani. Hogy hogyan? Az alábbi videóból kiderül. 😉



Most már elég sokat láttál ahhoz, hogy Magad is készíts egy munkát! Ez lehet olyan is, ami az órákon látott videókban szerepelnek, de magadtól is találhatsz ki egy apró játékot vagy animációt!

Ha készítettél valamit, mentsd le a programot, vagy vedd fel videóra a telefonoddal, majd töltsd fel itt!

Jó munkát kívánok!

2020.05.26. Német

Kedves hatodikos!Pénteken Teams-en beszéltünk az eddigi beadandókról.
Hiányolom Atesz és Tibi munkáit és részvételét az online órákon! 
😢

A legutóbbi feladatot részletesen újra átbeszéltük. Küldöm itt is a helyes megoldást.

- Wann ist Tina zum Arzt gegangen? Gestern?
- Ja, sie ist gestern zum Arzt gegangen.

- Wann hat Tina Brigitte gesehen? Letzte Woche?
- Ja, sie hat Brigitte letzte Woche gesehen.

- Wann ist Tina nach Bonn gefahren? Vor drei Tagen?
- Ja, sie ist vor drei Tagen nach Bonn gefahren.

- Wann ist Tina vom Urlaub zurückgekommen? Letzten Monat?
- Ja, sie ist letzten Monat vom Urlaub zurückgekommen.

- Wann ist Tina zu Hause geblieben? Gestern?
- Ja, sie ist gestern zu Hause geblieben.

Tudom, hogy ez nehéz tananyag, de apró lépésekben haladunk. Addig gyakoroljuk, amíg mindenkinek sikerülni fog! 
👌

Viel Spaß!

Természetismeret 05.26.

Kedves Hatodikos!

Bemutató készítése ÖTÖSÉRT:
A természetvédelem jegyében a feladat: 
EGY VIZES ÉLŐHELYEN LÉVŐ NEMZETI PARK (NP) BEMUTATÁSA
Válassz a két nemzeti park közül

  • Fertő-Hanság Nemzeti Park
  • Balaton-felvidéki Nemzeti Park
Készíts PPT-t vagy Word dokumentumot. Szöveggel és képekkel mutasd be a választott NP -ot:
Hol található? Mikor alapították? Mi jellemző a területre? Milyen különleges növények és állatok élnek itt?
HATÁRIDŐ: 06.04. csütörtök

               
Mai óra címe a füzetbe:
                                                A vizek és vízpartok gerinctelen állatai  

Olvasd el a leckét a tankönyvben, majd nézd meg a következő képeket és a digitális leckét:                                               

Feltétlenül nézd meg:

Vázlatként írd le a lecke végén lévő RÖVID ÖSSZEFOGLALÁST.  Emeld ki az állatok neveit és lehetőleg hagyj ki egy-egy sort mindegyik jellemzése között. 

Mf.: 99.o.1.,3.f., 100.o.5.f.
SZORGALMI ÖTÖSÉRT: 101.o.7.f.

Ide várom a képeket: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni

Angol - Éva néni

Hi!

Online English lesson today at 10 o'clock.
Be there and study or don't be there. Thank you.

Please check your homeworks.

1. Az iskolában felejtettem a telefonom.
1. I left my phone in the school.




2. Valaki ellopta a táskámat.
2. Someone stole my bag.



3. A kulcsaim is a táskámban voltak.
3. My keys were in my bag, too.


4. Elvesztetted a repülőjegyedet.
4. You lost your plane ticket.


5. Péter szomorúnak érezte magát kedden.
5. Peter felt sad on Tuesday.


6. Lekéstük a buszt ma reggel.
6. We missed the bus this morning. 


7. Ők az uszodában voltak tegnap délután.
7. They were at the swimming pool yesterday afternoon.

Matematika Betti nénivel 2020.05.26.

 Kedves Hatodikosok !

Tengelyesen szimmetrikus háromszögek

Üdvözöllek benneteket a mai online óránkon !

A mai órán a tengelyesen szimmetrikus háromszögekről lesz szó .

1.Nézd meg hozzá ezt Videót !

2.A mai óránkon a szimmetrikus háromszögek  tulajdonságait fogjuk részletesen átbeszélni.


A szimmetrikus háromszög kétféle lehet:
  1. egyenlő szárú háromszög (ezt szoktuk szimmetrikus háromszögnek is hívni

2.egyenlő oldalú háromszög (ezt szoktuk szabályos háromszögnek is nevezni)



Beadandó feladatod nincs ! További szép napot kívánok !

Nyelvtan Reni nénivel május 26.

Kedves Mindenki!

A digitális munkarendben a barátaitokkal való beszélgetések csökkentek. Pedig nagyon fontos a két személy közötti beszélgetés, azaz a párbeszéd.

1. A mai első feladat ehhez kapcsolódik: Tk. 116. oldal 2. feladat
2. Küldj nekem emailben vagy messengeren 3 viccet!

Holnap 10 órakor online bejelentkezés, várok mindenkit!

2020. május 26. Nyelvtan Erika nénivel

Kedves hatodikos!

A mai napra dolgozatot beszéltünk meg.

1. feladat - Gyakorlás

Gyakorolj először ezekkel a játékokkal!



2. feladat - Dolgozatírás

Írj a füzetedbe egy történetet, párbeszédet, mesét, bármilyen szöveget! Használj benne névmásokat!

A szöveged legalább 10 mondatból álljon, és szerepeljen benne legalább 10 névmás!
Minden névmásfajta legyen benne!

Végül színessel karikázd be az általad írt névmásokat, és gyűjtsd ki csoportok szerint!
- Személyes névmás:
- Birtokos névmás:
- Visszaható névmás:
- Kölcsönös névmás:
- Birtokos névmás:
- Mutató névmás:
- Kérdő névmás:
- Határozatlan névmás:
- Általános névmás:

A szövegedről és a kigyűjtött névmásokról készült képet töltsd fel IDE!
Határidő: péntek 16 óra!
Mindenkitől várom!
Erika néni

Jó reggelt!

Srácok, csak a biztonság kedvéért kérdezem még egyszer:

senki nem kér nyári tábort júni. 29. és aug. 21. között?

Én a héten lezárom a jegyeket. Szerintem minden tantárgyból közeledik lassan ez a pont, nyomjátok meg a végét! Nézzétek az enaplót, miből álltok kétes jegyre, ha van be nem adott munka, még rákérdezhettek, hogy lehet-e pótolni. Hajrá!

Írd be magad. Abból látom, hogy itt vagy és dolgozol.
Köszi. 

Matematika Imre bácsi


Kedves Hatodikosok!

A mai óra anyaga a négyszögek és a trapéz.

Nézd meg a videót, amely tartalmazza az eddig tanult legfontosabb tudnivalókat.


A mértan füzetedbe készítsd el az alábbi rajzokat! Értelmezd az ábrákat és jegyezd meg a legfontosabb tudnivalókat! /A trapézt a tankönyv 119. oldalán is megtalálhatod!/