2020. május 19., kedd

Matematika 2020.05.19. (128.óra) - András bá

2020.05.19.                        128.óra
DOLGOZAT javítás
(Százalékszámítás)

OLD MEG KÖVETKEZTETÉSSEL AZ 1.), 2.), 3.) FELADATOT! 
1.) A 200 oldalas könyvből 176 oldalt elolvastam.
     Hány % -át olvastam el?


2.) Egy iskolába 900 tanuló jár. 45% -a fiú. 
     Mennyi fiú és mennyi lány tanul ott?


3.) A bruttó fizetésem 35% -át, azaz 43750 Ft -ot,
     levontak járulékokra. Mennyi a bruttó fizetésem?

 
---------------------------------------------------------------------------------

OLD MEG KÉPLETTEL AZ 4.), 5.), 6.) FELADATOT!

4.) Egy cipő árát csökkentették. Így az ára az eredeti ár
      80% -a azaz 8240 Ft lett. Mennyi volt a cipő eredeti
      ára?


5.) Zoli a 60 pontos dolgozatból 36 pontot ért el.
     Hány % -os volt a dolgozata?



6.) A múzeum 120 darabos lepkegyűjteményének 
     35% -át új tárolóba helyezték. Hány db lepke került
     új tárolóba?





Gyógytestnevelés

Szia!

Eljött a nap, hogy megmutatsd, milyen ügyes vagy😎  Kíváncsian várom, hogy hogyan sikerült elsajátítani a feladatot😄

Nyitsd meg a KIHÍVÁS űrlapot, írd be a nevedet, osztályodat és töltsd fel a cipős kihívásról készült videódat, majd alól nyomd meg a küldés gombot!

KIHÍVÁS 

Ági néni

Nyelvtan Angi néni V. 19.

Kedves hatodikosok!

A múlt órán már láthattad az általános névmást az egyik feladatban. Ma ezt fogjuk leírni.
A cím: Az általános névmás
Kérlek másold le az alábbiakat, majd oldd meg a feladatot a füzetedbe!

 Az általános névmások is összetettek. Jellegzetes előtagjaik: mind(en)-, bár-, akár-, a tagadóké se(m)-.


Végül gyakorolj egy kicsit!
ITT
ITT IS

Nyelvtan - Kata n. 05.19.

Kedves Hatodikosaim,

a megbeszéltek szerint ma dolgozatot írunk.

IDE KATTINTVA találod meg a dolgozatot, amit holnap reggel 8.00-ig tölthettek ki, és amire 45 perc áll rendelkezésetekre.

Hajrá, hajrá!


Kata n.

Angol - Dóri néni csoportja 2020. május 19.

Hi everyone!

Online lesson on Teams today at 10 o'clock!

It's Tuesday, the 19th of May, 2020. 

Topic: Revision

A röpdolgozat a csoport nagy részének jól sikerült, ügyesek vagytok! A jegyeket beírtam.

A Unit 1 végére értünk. A mai órán elkezdjük az összefoglalást. (Tk.:18. old.)
Mindenki jelenlétére számítok az online órán a Microsoft Teams-ben!


See you soon!

Matematika Balázs bácsival - 2020.05.19.

Kedves Diákom!

Ma ismét a tengelyes tükrözés szerkesztésével foglalkozunk!

Hogy szerkesztjük meg egy háromszög tükörképét?
Először is kell hozzá egy háromszög és kell egy tengely, amire tükrözünk.
A szerkesztés legegyszerűbb módját az alábbi videóban megnézheted.


A feladatod mára, hogy a videón látotthoz hasonlóan vegyél fel egy háromszöget, nevezd el a csúcsait, vegyél fel egy tükörtengelyt, nevezd el t-vel, majd tükrözd a háromszöget a t tengelyre! Ne felejtsd el ráírni a kapott háromszög csúcsaira a csúcsok nevét (A' B' C')!


Jó munkát kívánok!

2020.május 19. - Német Enikő néni

Kedves hatodikos!

A múlt órán tanultakhoz kapcsolódunk. 
Használd a füzetedbe leírtakat a feladat megoldásához!

Fordítsd németre ezeket a kifejezéseket!

Például:
én etten (hat gegessen) = ich habe gegessen
Első helyen álljon a személy!
Második helyen a ragozott ige (haben ragozása vagy sein ragozása)!
Harmadik helyen pedig az ige múlt idejű alakja!


Írd le a füzetedbe magyarul, mellé a fordításokat!
1. te visszajöttél (ist zurückkommen) = du bist zurückgekommen
2. ő látta (hat gesehen) = er/sie ... ...
3. mi segítettünk (hat geholfen) = ... ... ...
4. ti csináltátok (hat gemacht) = ... ... ...
5. ők utaztak (ist gefahren) = ... ... ...
6. én hoztam (hat geholt) = ... ... ...
7. te felszálltál (ist aufgestiegen) = ... ... ...
8. mi elestünk (ist gestürzt) = ... ... ...


Küldd el a füzetedről készült képet az e-mail címemre! (lukacs.eniko@vargatamas.hu)
Határidő: május 25.
Kis jegyet fogsz kapni a feladatra.
Mindenkitől várom!

Viel Spaß!

Informatika - 2020.05.19.

Kedves Diákom!


Remélem, megtetszett a múlt héten látott Scratch!
Ma ismét egy kitűnő videót tekinthetsz meg, melyben megtanulhatod, hogy lehet egy szereplőt a billentyűzettel irányítani. A videóban az irányítás a nyíl billentyűkkel van megoldva, de ugyanígy működik akkor is, ha nem a nyilakat, hanem betűket választasz ki, pl. WASD.

Lássuk a videót!



Feltöltened még nem kell semmit, de ha van rá lehetőséged, próbáld is ki a látottakat! Hogy hogyan? A múlt heti bejegyzésben részletesen megtalálod. 😉

Jó szórakozást és jó munkát kívánok!

Angol-Anikó néni

Dear Students!


Today is new topic: ANIMALS


1. feladat

TK. 20.o./1.

Olvasd el az állatneveket és írd ki a szótáradba a szavakat a munkafüzet hátuljából (mf. 83.o.)



 

2. feladat

Tk. 20.o./3.

Olvas el a szöveget és fordítsd le magadnak!

 

3. feladat


Mf. 14.o./1, 2.

 

 

 4. feladat


Játék ITT



 Best wishes!

                          Anikó néni