2020. május 7., csütörtök

Matematika 2020.05.07. (32.gyakorló) - András bá

2020.05.07.                     32.gyakorló
Ismétlés

 Hf. ellenőrzés Tk.:151.o.40.f. a),b
 a) Mennyi ember 15%-a 7500 fő?
              15% ................................ 7.500 fő
                1% .................... 7.500 : 15 = 500
            100% .................... 500 x 100 = 50.000 fő

 b) Mekkora területnek a 40%-a 200 m² ?
               40% ......................................... 200 m²
                 1% ..................... 200 : 40 = 5
             100% ..................... 5 x 100 = 500 m²

1.) Törtrész kiszámítása

2.) Százalékérték kiszámítása

3.) Százalékalap kiszámítása

( Mozaikos elektronikus tk. segítségével.)

TTGY Betti nénivel 2020.05.07.

Kedves Hatodikosok !
 Süss fel, nap! - Értékbecslünk





Ma a fosszilis energiahordozókról fogunk tanulni. 

A szén alapú energiahordozókból származó energiát hívjuk fosszilis energiának. Növényi és állati maradványokból keletkeznek levegőtől elzárt bomlás során, évmilliók alatt. Ilyen energiahordozók a szén, a kőolaj, az olajtermékek és a földgáz. Szilárd, folyékony vagy gáznemű halmazállapotúak, nagy energiasűrűség jellemzi őket. Nem megújuló energiaforrások, felhasználásuk üvegház-hatású gázok kibocsátásával jár. Jelenlegi gazdaságunk és egész életmódunk nagyrészt fosszilisenergia-függő.
Földünk fosszilisenergia-készletei még átlagosan 100 évre elegendők, ebből a kőolaj hozzávetőleg 50 évre, a földgáz 60 évre, a szén 110-170 évre. A kőolaj könnyen kitermelhető része már elfogyott, így a kitermelés költsége és energiaigénye növekedni fog. A fosszilis energia kora tehát egy rövid virágkor után a végéhez közeledik. A szűkösségnél azonban nagyobb gond, hogy az energiaigényes emberi tevékenységeinkkel (közlekedés, mezőgazdaság, nyersanyag kitermelés, urbanizáció) lassan feléljük természeti környezetünket.


Nézd meg a következő videót ! VIDEÓ 

Válaszolj a következő kérdésekre a füzetedben !

1.Mit nevezünk fosszilis energiának ?
2.Hogyan és miből keletkeztek a fosszilis energiahordozók ?
3.Sorolj fel energiahordozókat !
4.Írd le az energiahordozók fizikai tulajdonságait !
5.Melyek a felhasználásának hátrányai ?
6.Mennyi ideig elegendő még a fosszilisenergia-készletünk? 

Ezt most nem kell elküldened !

Gyakorolj a Learning appsal !JÁTÉK
                                               




Testnevelés-Sportjátékok: kosárlabda (május 7.)

Sziasztok!

Folytatjuk a kosárlabdás részt. Az óra menete szintén hasonló lesz, mint a tegnapi.
Mielőtt nekilátnál a feladatoknak, melegíts be! Itt is szükséged lesz egy labdára.
Labdás bemelegítés videó

Az óra fő részéhez szintén három videót küldök.
Amire szükséged lesz ma is, az egy labda.
Labdakezelés 3
Labdavezetés 3
Kosárra dobás palánk nélkül 3

A feladatok után végezz nyújtás vagy egyénileg, vagy a  VIDEÓ alapján.

Jó mozgást!
Szilvi néni

Kézműves szakkör V.07.

Lányok!
Ma csüngő virágtartót mutatok nektek annak a sok virágnak, amit anyukátok kapott.
Otthon található anyagok kellenek hozzá: pólófonal vagy zsinór vagy vastagabb madzag.
Lássuk előbb azt, hogyan készíthetsz egy kiselejtezett pólóból fonalat!
Kövesd a képeket!
If you have an old, washed-out T-shirt you no longer want to wear, you could make it into yarn! This is a step by step process, which upcycles something no longer wanted into something usable. I'll show you how :0...
Így csomózd a függő virágtartót!





Készítheted vastagabb zsinórból, spárgából is.

Speaking of macrame, display your plants with a neon macrame holder. Need inspiration to decor your house for this Summer? Check out these DIY decor ideas that I curated to help you find the perfect Summer decoration for your house this year! It's easy to make and some of it can be used for special occasions too.

#con #decoracion #decoracionconplantasartificiales #plantas decoracion con plantas #decoracionconplantasartificiales - Decoracion con Plantas - #con #decoración #decoracionconplantasartifi
Végül egy videó a csomózásról:  ITT

Gyógytestnevelés

Szia!

Ma úszás óra lenne. Egy kis kutatómunkát kérek mindenkitől!
Feladat:
Gyűjtsétek ki a gyorsúszás medencés olimpiai versenyszámait!

Gyorsúszás úszik személy izolált vektor profi Stock fotó © robuart

Ha kiírtátok, akkor küldjétek el nekem. A megoldásokat várom a mosolyagi79@gmail.com email címre!

Szép napot!
Ági néni

Irodalom május 7.

Kedves Mindenki!

Ma online óra 9 órától! Befejezzük a Lúdas Matyi olvasását. Egy hét múlva dolgozat lesz!

Feladatok:


Az ellenőrzés után írd le a füzetedbe a helyes megoldást! (erről nem kérek képet, de a dolgozatnál fontos lehet!)

1. feladat, KATTINTS IDE!  

2. feladat, KATTINTS IDE! 

3. feladat: Írj más befejezést a műhöz! A megoldásokat  emailben (racz-balog.renata@vargatamas.hu) várom.


Jó reggelt és osztályfőnöki

Elnézést kérek a tegnapi kimaradásáért, annyira a jegyek összesítésével voltam tegnap éjjel elfoglalva, hogy pont ez kimaradt. Tudjátok, hogy csak éjjel tudok dolgozni.

Ellenben meglepve láttam, hogy milyen sok lecke kimarad, amit nem küldtök vissza. Akinek nem inge, ne vegye magára, de nagyon figyeljetek oda, mert nemsoká itt az év vége. Figyeljétek a jegyeiteket az enaplóban, kiírja szerintem az átlagot is, hogy a jelenlegi jegyeitek alapján hogy álltok. 

Én a magam részéről be fogom vezetni (és hallottam már kollégáktól is hasonlót), hogy az online órákon való aktív részvételért is jegyeket fogok adni. Ez egy jó lehetőség szerintem, hogy ötösöket gyűjtsetek, de ezt majd az angolos részen leírom.

Ha valakinek kérdése van, nyugodtan keressétek a szaktanárokat vagy engem.

Szép napot mindenkinek!

HAGYJ ÜZENETET A MEGJEGYZÉSEKBEN!