2021. március 25., csütörtök

Technika

 Kedves Gyerekek!

A mai órán origami hajtogatás lesz. PPT ITT! a szokásos módon töltsd le.

Origami, a papírhajtogatás japán megfelelője, többnyire négyzet alakú papírból kiindulva (de egyéb síkidomokból is) készíthetünk állatokat, tárgyakat díszeket, geometriai formákat, segédeszközök használatával vagy anélkül. A kezdőtől a haladó szintig terjedő nehézségi skálán, nagyon sokféle origami formát lehet találni. A modellek összetettségét az egyszerűtől a szuperkomplex szintig skálázzák. 

Minden országban, ahol ismerték a papírt, elvileg kialakulhatott a papírhajtogatás helyi változata, így Japánon kívül is zajlott az origami fejlesztése. Több könyv jelent meg, ahol e díszítés módját ábrákkal is illusztrálták. Az európai hajtogatás bölcsője Spanyolország, ahol a Pajarita (jelentése=kismadár), egy bizonyos hajtogatott madár ugyanolyan népszerű, mint a daru. A Spanyol Papírhajtogató Szövetség (AEP) a Pajaritát használja logójának. Nagyon kevés japán ismeri ezt a formát, viszont, minden spanyol hallott már róla.

Sok origamival foglalkozó könyv kezdődik azzal, hogy bemutatja a hajtogatás alapjait, amely segítségével később könnyebben lehet felépíteni más modelleket.

A mai feladat a ppt-ben látott 007 ing (11-13. dia) és egy pohár hajtogatása (14-15. dia). 

Elkészítési határidő: 2021. április 07. (szerda)

Az elkészült munkadarabokat IDE töltsd fel.

Jó munkát!

Feca bácsi

Rajz Réka nénivel: Guriga nyuszik

 Kedves Gyerekek! 

Hamarosan itt a Húsvét! 🐇🌷🌸🌹🌺🌻

Így, a mai napon WC papír gurigából fogtok nyuszit csinálni. Ha ügyesek vagytok valóban belefér 45 percbe az elkészítése. 😃
Bármilyen anyagot felhasználhatsz a díszítéshez. Több verziót is láthattok, azokhoz hoztam leírást is. Elég egy nyuszit csinálni, de ha valaki nagyon belelendül természetesen lehet többet is. Én annak csak örülök.  😸🙈

Leírások: 

1. Ehhez a nyuszihoz nincs szükség extra hozzávalóra – a gurigát tetszőleges színre fesd be, színes papírból vágj füleket, amelyeket felragasztasz , rajzolj szemet-orrot-szájat, és már kész is van a tapsifüles. 

2.  Ennél a verziónál a n
yúlfül itt is gurigából készül – vágj le két vékonyabb csíkot a gurigából, és ragaszd belülre. Utána tetszőlegesen fesd ki vagy színes papírral ragaszd le a nyuszit, csinálj neki szemet-orrot-szájat. 

3. Itt nem kell külön levágni a gurigából a nyuszifület. Elég annyi, hogy a gurigára megrajzolod, hogy hol képzeled el a nyuszi fülét és úgy, ahogy a képen is látod egyben van a nyuszi és a füle. Nem kell külön kivágni és ragasztgatni. Ha megvagy a körbevágással színezd ki a nyuszit, vagy díszítsd színes papírral. Rajzolj neki szemet-orrot-szájat. 

Jegyet kaptok rá! Beadási határidő: 2021.03.30. (kedd) 
Ide várom: messenger vagy kovacs.emese.reka@vargatamas.hu
Nagyon fontos! Ez legyen az e-mail tárgya ha ott külditek: Guriga nyuszi - Osztályod - Neved 


Inspirációként itt van néhány kép: 







Jó alkotást és szép szünetet kívánok Mindenkinek! 

Réka néni ✨

2021.03.25. Német

Liebe Schülerin, lieber Schüler!

Gyakorold a KATI-szórendet ezzel a játékkal!


Wir fahren nach Tirol! 🌄 Die Kinder fragen. ❔ Was möchten sie wissen?

A munkafüzet 47. oldalán a 7. feladatában láthatod, milyen kérdéseket tesznek fel az osztálykirándulás előtt a gyerekek.

Alakítsd át a megszólalásokat KATI-szórendű mondatokká!
Pl:
 
a) Alex: Wie (ez lesz a K) komme (I) ich (A) zum Olympiastadion (T)?

Átalakítva: Alex fragt, wie (K) er (A) zum Olympiastadion (T) kommt (I)

Segítségként felírom az eredeti mondatokat, és jelölöm a KATI mondatrészeket!

b) Was (K) kostet (I) der Eintritt (A)?
c) Wie (K)  kann (I)  man (A) Regisseur werden (T)?
d) Wann (K)  ist (I) das Oktoberfest (A) in diesem Jahr (T)?
e) Warum (K) heißt (I)  das Schloss Neuschwanstein (A) Märchenschloss (T)?
f) Was (K) ist (I) die zweitgrößte Stadt Bayerns (A)?
g) Wer (K-A) mag (I) Lebkuchen (T)?

Az elkészített feladatot a szilagyi.erika@vargatamas.hu címre várom! 

Auf Wiedersehen!👋

Történelem - március 25.

 Kedveseim, 

mára két videót hoztam az I. világháborúról. Nézd meg ezeket! A megtekintésük után válaszolnod kell néhány kérdésre. A kérdésekhez a linket a videók után találod.

1. videó


2. videó

3. A kérdéseket IDE KATTINTVA találod meg.


Jó munkát!
Kata n.


Biológia - 03.25.

 

 Kedves Hetedikes!

 

Online óra MA: Teams - 11:00

A következő két lecke tulajdonképpen összetartozik, ismétlés, hiszen tavaly már tanultál az erdők élővilágáról, ezért ezeket most egynek tekintjük.

A feladatod az lesz, hogy átolvasd A mérsékelt övi lombhullató erdők növény és állatvilágát. (tk.68.-74.o.)

Vázlatot most nem kell írnod, viszont fel kell tudnod eleveníteni az erdőről tanultakat.

Ne hagyd ki a 70. és a 74.o.-n lévő narancssárga hátterű szövegeket sem!

Oldd meg a következő munkafüzeti feladatokat: 31.o.1. és 2.; 32.o.5.f.; 33.o.3.-segít a tk.74.o.6.ábrája

Várom a munkafüzeti feladatokról a fotókat ide: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni

Angol

 Online English lesson today at 9 o'clock.


Készítsd elő a tankönyved és készülj hangos olvasásra a 3-as lecke első olvasmányából.

A helyszíneket fejből kellene tudni holnap, mindenkitől kérdezek.

(Helyszínes képektől jobbra lévő párbeszéd.)

Jó reggelt

Tegnap kisebb szívműtétet kellett a telefonomon végrehajtani annak érdekében, hogy tudjam folytatni rajta a munkát. Az egész délutánom ráment mire a gyári beállításoktól újraraktam mindent.

Csak azért osztom meg, hogy ha esetleg kiakadna az eszköz, amin dolgoztok...van B terv?

Elképesztően túl vannak terhelve most az eszközök és a hálózatok is, ne lepődjetek meg, ha időnként furcsaságok történnek az alkalmazásokban.

Ha technikai problémáitok vannak online óra alatt vagy tanulás közben, feltétlenül szóljatok egy tanárnak vagy felnőttnek, hogy tudjunk rólatok, hogy mi a baj.

Mondjuk nekem ma lehalt a Teams a saját órám közben...Én kinek szóljak? 😂

Írd be magad!