2020. május 14., csütörtök

Matematika 2020.05.14. (33.gyakorló) - András bá

2020.05.14.                     33.gyakorló
 Gyakorlás
(Százalékszámítás)
1.) Elmélet
            
százalékalap -       százalékláb - p      százalékérték - e

KÉPLET:
a = e : p x 100         p = e: a x 100         e = a x (p : 100)

KÖVETKEZTETÉS:
    a :  Mennyinek  a 25%-a 150?
                       25% ................................... 150
                     100% ...................................    ?
                        1 % ..................... 150 : 25 = 6
                     100% ..................... 100 x 6 = 600


    e :  Mennyi 600-nak a 25%-a?
                       600 ..................................... 100%
                         ?   .....................................   25%
                        600 : 100 = 6 .....................    1%
                        6 x 25 = 150 ......................    25%

    
     p:  Mennyi %-a a 600-nak a 150?
                       600 ....................................... 100%
                       150 .......................................   ? %
                       600 : 100 = 6 ........................    1%
                       150 : 6 = 25 ..........................  25%
 
 2.) Gyakorlás

        Tizedestört, törtszám, százalék
        Tört - százalék
        Hány százalék?
        Százalék - tört
        Alapot, %lábat vagy %értéket kell kiszámítani?
       




kézműves szakkör V.14.

Kedves lányok!
A múltkori bejegyzésben, a virágtartónál megtanulhattad, hogyen kell régi, kiszuperált pólóból fonalat készíteni.
Ilyen pólófonalból tudunk szőni is. nem kell hozzá más, csak egy kartondobozból kivágott téglalap. a többit mutatom. Nézd csak:
  


Itt megnézheted, hogy is készítsd a fonaladat.
pólófonal készítése

Ha kereket akarsz szőni, akkor hulahop karikára is teheted, vagy kör alakú kartonra. A körszövésnél nagyon fontos, hogy a felvetőszálak száma páratlan legyen, mert körbe-körbe haladunk.
Teppich weben mit Holahoop

Circle Weaving Loom With Instructions Great For Beginner | Etsy

Testnevelés-Sportjátékok: labdarúgás

Kedves diákok!

Mai naptól folytatjuk a sportjátékokat labdarúgással.
Bemelegítésnek erősítős játékra invitállak benneteket. Kattints egy lapra, végezd el a feladatot, majd fordíts fel egy újabb lapot!
Erősítős játék

A fő részben labdaérzék fejlesztős feladat lesz. Szükséged lesz egy sapkára egy cipőre, egy könyvre és egy kulacsra vagy pohárra vagy egy kaspóra ami a videóban szerepel.
Labdaérzék fejlesztés videó

Szilvi néni

Gyógytestnevelés

Szia!

Emlékszel a keddi feladatra???A KIHÍVÁS, melyhez a cipődet kell használnod😀😀 

Kérlek, hogy nézd meg a videót és gyakorolj!

Kihívás cipővel


Jövő héten kedden jelentkezem egy linkel, ahova az általatok elsajátított gyakorlatot fel kell majd tölteni.

Ági néni

Irodalom május 14.

Kedves Mindenki!

Ma nem lesz online óra, helyette dolgozatot írtok.
Szombat estig tölthetitek ki a tesztet, utána lezár.

KATTINTS IDE, ITT ÍROD A DOLGOZATOT!

Direktcím: Dolgozat május 14.

Jó munkát mindenkinek! Hétfőn 11 órakor találkozunk!

TTGY Betti nénivel 2020.05.14.

Kedves Hatodikosok  !

Ma a megújuló energiaforrásokról fogunk tanulni.

 Az energiatermelés egyik nagy ága a megújuló energia.
A megújuló energiaforrások gyakran használt másik megnevezése az alternatív energia, mely jelzi, hogy ez az energiatermelési módszer ugyanúgy megoldja korunk energiaigényét, csak egy másik, alternatív módon.  A megújuló energiaforrások legfontosabb képviselői a napenergia, szélenergia, vízenergia, geotermikus energia és a biomassza.
Még a nevében is benne van, hogy közreműködésünk nélkül újratermelődik.

1.Napenergia  
NapenergiaA napsugárzást jól hasznosító házaknak télen is nagy felületét éri a fény.
A felmelegedő falfelület vagy az alkalmasan kialakított üvegfelület mögött valamilyen hőtároló helyezkedik el.Így téli időszakban jelentősen csökkenthető a fűtésköltség.
A napenergia másik felhasználási területe a napelem használata.            

2.Szélenergia
Szélmalmokat, szélkerekeket tengerpartokon, magas hegyeken érdemes telepíteni, ahol
az állandó szélsebesség nagyobb, mint 25 km/óra.
Például Dániában és Hollandiában a szélkerekek jelentős mennyiségű energiát állítanak elő.

Szélerőmű

3.Vízenergia
A vízenergiát a nagy esésű, zuhatagos folyókon lehet hatékonyan termelni.
Ezért a hegyvidéki országokban – mint például Norvégia, Kanada –
az ország energiaigényének jelentős hányadát vízerőművek alkalmazásával állíthatják elő.
Ez az energiatermelési mód amellett, hogy nem szennyezi
a levegőt, egyben olcsó is.A síkvidékeken épített vízerőművek esetén viszont
a vizet duzzasztani kell,ami jelentős környezeti veszélyekkel járhat.
 
 Vízenergia 

4.Geotermikus energia 
 Geotermikus energián a Föld belsejének melegét értjük. A geotermikus energiaforrások
a természetes forró vizek, gőzök, iszapvulkánok és a száraz, forró kőzetek.
Napjainkban a Föld mélyéből feltörő gejzírek, hévforrások energiáját hasznosítják.
 
 Geotermális energia

5.Biomassza
 A biomassza sokféle természetes eredetű hulladékanyag összefoglaló neve.
 A biomassza lebomló anyagaiból keletkező gáz a biogáz.
A biogáz gyártása napjainkban többnyire híg trágyaléből történik.

Mégsem környezetbarát a biomassza? – Alternativ Energia

A fejlett országokban egyre nagyobb részarányban alkalmazzák a megújuló energiaforrásokat.
Ez remélhetőleg jó példát mutat a fejlődő országok számára is.
Környezetünk megóvása mindannyiunk feladata !

 Válaszolj a füzetedben a következő kérdésekre !

 1.Mi a megújuló energia gyakran használt másik elnevezése?
 2.Sorold fel a megújuló energiák fajtáit !
 3.A napenergiát hogyan tudjuk hasznosítani ?
 3.Szélerőműveket hol érdemes telepíteni ?
 4.Vízerőművek hol tudnak hatékonyan működni ?
 5.Mit értünk geotermikus energián ?
 6.Mit nevezünk biomasszának ?

 Elküldened nem kell ,de elkészíteni igen !!!

                                                                     Jó munkát !






































Jó reggelt és osztályfőnöki

Drágáim, ez ma az osztályfőnöki is egyben, úgyhogy olvasd végig.

ONLINE ÓRÁN:

- Akkor is legyél ott, ha úgy érzed, nem szeretnél megszólalni. Legalább hallod az anyagot. És kapsz érte egy jó pontot, hogy ott voltál.

- Ha bejelentkezel, akkor viszont figyelj oda. Ne játssz közben, ne hagyd ott a számítógépet, ne menj el közben mást csinálni. Az "ott is vagyok meg nem is"-ből nem tanulsz semmit, és még kínos is lehet, ha szólítanak és nem vagy ott.

- Nyugodtan harapj a reggelidből vagy igyál közben, hiszen ez nem olyan, mintha a padban ülnél.

- Nem baj, ha pizsamában vagy, de azért azt javaslom, hogy mégis készülj hozzá a tanuláshoz megfelelően. Ne az ágyból fekve jelentkezz be. Készítsd elő a füzeteidet, tankönyveidet, íróeszközödet és ülj egy asztalhoz.

- Nyugodtan menj el wc-re, ha nagyon muszáj, nem kell engedélyt kérned. De azért próbáld úgy időzíteni az ügyeidet, hogy ne óra közben kelljen kimenned.

- Az óra érted van. Hogy kérdezhess. Hogy ne mindent olvasva kelljen önállóan tanulnod. Próbálj belőle minél többet hasznosítani. Én azt is javasolnám, hogy legalább egyszer azért igyekezz felszólalni minden online órán. Ezzel tudod mutatni, hogy törekszel a közös munkára. Mindenképp felfelé húzza az év végi jegyed az adott tárgyból, ha aktív vagy online órán.

- Tartsd be az udvariassági szabályokat. Lehetőleg ne vágj senki szavába és ha késel, kérj elnézést.


A jegyek május végéig lezárásra kerülnek, után már csak az év végi összefoglalás várható.
A héten keresni fogom azoknak a szüleit, akiknek rendszeres elmaradásuk van vagy bukásra állnak.

TEDD ODA MAGAD.

Írd be a neved a megjegyzésekhez!