2020. április 28., kedd

Matematika 2020.04.28. (117.óra) - András bá

2020.04.28.                       117.óra
Százalékszámítás 2.
Százalékérték
(gyakorlás)

1.)Hf. ellenőrzése 
 

2.) Ismétlés
  
 
 százalékérték kiszámítása:
              
                  a) képlettel   e = a ⋅ p/100

                  b) következtetéssel
                                   100% ..................... Y
                                       1% ............. Y / 100
                                       X% ............. X ⋅ (Y/100)

 3.) Gyakorlás
            1.feladat 2.feladat,
            3.feladat, 
            4.feladat

Hf.: Tk.:148.o.32.f.
          
              Ide töltsd fel!


Matematika Betti nénivel 2020.04.28.

Kedves Hatodikosok !

Ma online óránk van a Microsoft Teams felületén.

Először ellenőrizzük a tegnapi kis dolgozat megoldását !

1. Feladat
   Egy iskolába összesen 880 tanuló jár .A gyerekek 45 %-a fiú .Hány fiú jár az iskolába ?
   a=880 fő
   p=45 %
   e=?
   e=(a:100) x p =(880 :100 ) x 45 = 396
 Válasz:396 fiú jár az iskolába.

2.Feladat 
   Egy kisvárosban 50 400-an élnek . 32%- uk keretes házban él. Hányan élnek kertes házban ?
   a=50 400 fő
   p=32 %
   e=?
   e=(a:100) x p =(50 400 :100 ) x 32 = 16 128 fő
  Válasz : 16 128 -an élnek kertes házban .

3.Feladat 
 Egyik üzletben szemüvegvásárláskor annyi százalék kedvezményt adnak ,ahány éves a vásárló .Számítsuk ki ,hogy mennyibe kerül a 10 éves Gabi szemüvege ,ha a szemüveg eredeti ára 38 500 Ft volt ?   a=38 500 Ft
   p=10 %
   e=?
   e=(a:100) x p =(38 500 :100 ) x 10 = 3 850Ft   38 500-3850 =34 650
  Válasz : 34 650 Ft -ba került Gabi szemüvege.

A mai órán az Alap kiszámítását fogjuk tanulni !


Mutatok egy mintafaladatot,kétféle megoldással .

I. MINTAFELADAT

 Elköltöttem a pénzem 30%-át ,510 Ft-ot .Mennyi pénzem volt eredetileg ?

Értelmezzük a feladatot! Azt nem tudom ,hogy mennyi pénzem volt eredetileg ,tehát a teljes összeget,a 100 %-ot keresem,ami nem más, mint az alap.
  Füzetedbe másold le a kékkel szedett részt !

Adatok : p=30 %
               e=510 Ft 
               a =?

1. Megoldás   Következtetéssel
                       30 %               510 Ft
                      100%                 ?   Ft
                         1%                510:30=17 Ft
                      100 %                17 x 100 =1700 Ft 

2.Megoldás  Törtrészből az 1 egész kiszámítása 
                      Hány forintnak a 30/100-ad része az 510 Ft 
                      30/100=0,30 
                      510 :  0,30 =5100:3=1700 Ft

  Pirossal írd le a füzetedbe a képletet !
                                                                  a=(e:p) x100 

Az alapot úgy is kiszámíthatjuk ,hogy a százalékértéket elosztjuk a százaléklábbal és a hányadost  szorozzuk 100-zal.

2.Feladat       Egy osztály kirándulást szervezett .A költségek 24%-át ,15 000 Ft -ot sikerült         gesztenyegyűjtéssel előteremteni .Hány forintba került a kirándulás ?
  e=15 000 Ft
  p=24%
  a=?
  a =(e:p ) x 100 =  (15 000 :24 ) x 100 =  62 500  Ft
Válasz :a kirándulás 62 500 Ft-ba került .

3.Feladat     Egy város lakossága 15%-kal gyarapodott tíz év alatt .Hányan laktak 10 évvel ezelőtt a városban ,ha ez a növekmény 7500 főt jelent ?
   e=7 500 fő
  p=15%
  a=?
  a =(e:p ) x 100 =  (7 500 :15 ) x 100 = 50 000 fő
Válasz : 50 000-en laktak 10 évvel ezelőtt a városban.

               Elküldendő feladat nincs !                                         

Nyelvtan - Kata néni 04.28.

Kedves Hatodikosom,

mára dolgozatot ígértem, tehát dolgozat lesz.



- a kitöltésre 35 perced van
- legkésőbb holnap 10.00-ig el kell kezdened
- a dolgozatot IDE kattintva találod

Hajrá, hajrá!
Kata n.

Nyelvtan Angi néni IV.28.

Kedves Mindenki!


1. Még mindig nem kaptam meg mindenkitől a korábbi feladatokat.  


2. Bemelegítésként kérem, hogy hallgassátok meg a következő dalt ITT és közben próbáljátok megoldani EZT!

(A hallgatott szöveg alapján kell kitölteni a Leraningapps feladatot). Ha nem tudod hallgatni, figyeld a kivetített szöveget!
Remélem, ismeritek!

3. Folytatásként még egy gyakorlás:
KATTINTS ERRE A LINKRE!
ITT IS GYAKOROLJ! 


4. A füzetedbe pirossal írd fel: A névmások
Egy olyan szöveből  válogattam szavakat, amit ismertek. Másold le a füzetedbe és a megoldással együtt küldd vissza nekem messengeren!


Szó
Szófaj
Szó
Szófaj
acélaranyos
sisakvitéz
Bencemaga
tégedgyász
békenádas
békéshatalmas
felségescimbora
ki?cifra
tíz-tizenkét
forgószélegymás


Hány névmást találsz a szavak között?
Melyik műből idéztem? Ki írta?
 
5. Utolsó feladatként szeretném, ha segítenétek kijavítani az alábbi szöveget! A kijavított szöveget írd le a füzetedbe!



Toldi jelleme

Miklós tulalydonságai köszt van, amejik segíti és van, amelyik gátojja őt az előrejutásban.
Segíti kivételes erelye és bátorsága. Lendíti az akarás, hogy vitéz lehessen a király udvarában, és az édesaannyához fűződő szeretete.
Gátojja Miklóst a lobbanékonysága, hirtelen harakja. Ez sodorja veszéjbe. Fékezi Miklóst az is, hogy könyen elkeseredik. Ez magányossá teszi, s arra ingerli a durva embereket, hogy bosszancsák.
Érzékenységének köszönhető, hogy nem nyukszik bele az igasságtalanságba, mellyel György súlytja. A pesti népet is félti a megvadult bikától. Legjobban édesanyját félti. Érte képes legyözni az indulatait is, mikor György sértegetni kezdi. Nemzetét menti meg a szégyentől a cseh bajnokkal szemben.
Ereje, harckéssége a próbatételek sorozatában bontakozik ki előttünk. Ellenfeleit sorra legyőzi. Csellel sem tudnak erőt venni rajta. György fölött erkölcsi győzelmet arat.

A füzeted fotóját a szokásos módon várom. vargatamasblogos@gmail.com


2020. április 28. Nyelvtan Erika nénivel

Kedves hatodikos!

Mai témánk, írd fel címnek a füzetedbe: A mutató névmás!

1. feladat

Olvasd el ezt a szöveget! Szerinted melyik játékról beszélgethetnek a gyerekek?

- Nézd ezt a játékot! szerinted jó lenne Robinak szülinapi ajándékként?
- Nekem az a másik jobban tetszik.
- Mit szólsz ehhez?
- Ilyet még én is szívesen elfogadnék!

Miért nem tudod pontosan megnevezni, melyik játékról beszélgetnek? :)

A kiemelt szavakat nevezzük mutató névmásnak. Játszd el a jelenetet! Használj a szöveghez illő testbeszédet is! (Rámutatsz a játékokra.)

2. feladat


Válassz erről a képről 5 szót, és írj vele mondatot!

Holnap ellenőrizzük Teams-en!

Erika néni

Angol - Dóri néni csoportja 2020. április 28.

Hi everyone!

A múlt heti fordítást csak négyen küldték a csoportból (Molli, Tami, Attila, Linett)! Ők 5-öst kapnak.
A többiek miért nem küldték?? Tudjátok, hogy jegyre ment?? Még ezen a héten küldhetitek a fordítást, de ha most sem külditek, akkor kénytelen leszek beírni az 1-est.

Ma 10 órakor online angol óra lesz a Microsoft Teamsben, aki tud, kérem csatlakozzon! Megéri részt venni az órán, mert együtt megbeszéljük az új anyagot és együtt megoldjuk a mai feladatokat.

Témánk: Gyakoriságot kifejező időhatározók

1. feladat:

Tankönyv 15. old. 3. feladat
- A gyakoriságot kifejező időhatározók azt fejezik ki, hogy milyen gyakran történik valami.
  Kérdőszavuk a How often ... ? (Milyen gyakran ... ?) 
Pl.: How often do you go to the cinema?
- Jelentésük: never - soha
                     not often - nem gyakran
                     sometimes - néha
                     often - gyakran
                     usually/normally - általában, rendszerint
                     always - mindig

- Helyük a mondatokban rögzített. Nézzük hol állhatnak a mondaton belül: 
  • általában az ige előtt állnak
    I usually watch TV in the morning.
  • ha a mondatban segédige (pl. do, don't) van, akkor általában a segédige után és a főige előtt állnak
    I don't often do my homework.

  • ha a be ige van a mondatban, akkor általában a be ige ragozott alakja (am, are, is) után állnak
    My dog is always hungry.

  • kérdésekben a közvetlenül a főige előtt állnak
    What do you usually watch on TV? 

A 3b feladatban írd be a mondatba a gyakoriságot kifejező időhatározókat a szöveg alapján (Tk. 14. old).


2. feladat:

Tankönyv 15. old. 4. feladat
Írd be a mondatokba a zárójelben lévő időhatározókat a megfelelő helyre! Írd le a füzetedbe!


A füzetedről készített képet küldd el ITT vagy e-mailben a berenyi.dorottya@vargatamas.hu címre! A fordítást is küldheted a mai feladattal.

Best wishes!

Matematika Balázs bácsival - 2020.04.28.

Kedves Diákom!


A mai napon gyakoroljuk a százalékszámítást. Egy kicsit megbolondítjuk azzal, hogy most nem mondom meg, hogy melyik szereplőt kell kiszámolni, rá kell jönnöd. 😊

Ehhez figyelmesen nézd át az alábbi mintafeladatokat! Összesen négy van, kettőben alapot kell számítani, kettőben százalékértéket.

A mai online órán megnézzük az eddig felmerült kérdéseket, utána ezeket a feladatokat is alaposan átbeszéljük, ha teheted ne hagyd ki!

Holnap számonkérés lesz, ugyanebből az anyagból, azaz százalékértéket, illetve alapot kell számítani.


Jó munkát kívánok!

Das Frühstück

Kedves hatodikos!

Te minden nap reggelivel kezded a napot? 
🥐🍞🥚🥓🍳

Olvassuk el, mit mond egy doktor arról, hogy fontos-e a reggeli!

Segítek a még ismeretlen szavakkal.

1. feladat

Keresd meg ezeket a szavakat, húzd alá a szövegben! Margóra írd ki magyarul!

die Ernährung = táplálkozás
ohne Zweifel = kétség kívül
wichtigste = legfontosabb
die Mahlzeit = étkezés
die Tasse = csésze
reicht nicht = nem elegendő
das Geld = pénz
unterwegs = útközben
kein Ersatz = nem helyettesíti
bereiten = készít
abwechslungsreich = változatos
in Ruhe = nyugalomban

2. feladat

Oldd meg a szöveg alatti igaz (richtig) - hamis (falsch) feladatot!

3. feladat

Ismétlésként játssz pár kört


ITT (szókártyák emlékeztetőül)

és


ITT (párosítós játék)!

Az igaz-hamis feladat megoldásait küldd el!


Viel Spaß!

Informatika - 2020.04.28.

Kedves Diákom!



Az utóbbi hetekben azzal foglalkoztunk, hogy lehet előállítani egy prezentációt. Megtanultuk, hogy lehet létrehozni, egy bemutatót, hogy adhatunk hozzá diákat, hogy tudjuk feltölteni tartalommal, sőt még áttűnéseket és animációkat is tudunk használni.
Ha szeretnéd felidézni az elmúlt órák anyagát, kattints ide!

A mai feladatod az, hogy hozz létre egy prezentációt. A témát szabadon választhatod, lényeg, hogy olyan téma legyen, ami nem sértő senkire nézve és szívesen foglalkozol vele.

Amit szeretnék:

  • Legalább 4 diából álljon,
  • az első dia a cím legyen, és alcímnek írd bele, hogy te készítetted,
  • legyen benne felsorolás vagy szöveg,
  • legyen benne legalább 1 kép,
  • állíts be áttűnést minden diára,
  • állíts be animációt legalább 1 helyre!
Mivel nem mindenkinek van lehetősége megoldani ezt a feladatot, ezért nem jegyre megy a munka, de ha mégis sikerül megoldanod, a jutalmad nem marad el. 😉

Akkor is kattints rá a linkre, ha nem áll módodban bemutatót készíteni, hogy lássam, foglalkoztál a mai órával!



A következő órán számonkérésre számíthatsz.

Jó munkát kívánok!

Angol-Anikó néni

Dear Students!


A mai óra online élő lesz a teamsban várlak benneteket 10 órakor.

 Téma:
  Házimunkával kapcsolatos szavakat megbeszéljük.
Elolvassuk az At home történetet.
Nyelvtan: időhatározó szavak az egyszerű jelen időben.





Grammar






Best wishes!