2020. június 2., kedd

Gyógytestnevelés

Sziasztok!

Mára egy gerincmobilizációs tornát hoztam Nektek!
Ha kész vagy, írd meg a blogger oldalon a megjegyzésbe.
Szép napot!



Ági néni

Nyelvtan Angi néni VI: 2.

Kedves hatodikosok!
A múlt órán ügyesen begyakoroltad bizonyára a névmásokat. Ma még gyakorold a többi névszót is, hogy holnap a dolgozatot jól sikerüljön.

Névszók:  főnév, melléknév, számnév, névmások.
Az előző három szófajt ismételd a játékokkal!
ITT a számnév  ITT IS

ITT a melléknév    ITT is

ITT a főnév  ITT is

Addig gyakorolj, míg jól nem megy!

Végül a holnapi dolgozathoz tollbamondás helyett másold le a szöveget a füzetedbe!
A dolgozattal együtt küldd vissza a fotót!  ( vargatamasblogos@gmail.com)

                                                         TOLLBAMONDÁS-MÁSOLÁS





Matematika 2020.06.02.. (135.óra) - András bá

Ma nincs online óra!!!

2020.06.02.                      135.óra
Háromszögek

1.) Mit kell tudni?
     video

2.) Szerkesztés gyakorlása
 
 

3.) Háromszög területe (185 - 186.o.)
      Video   Háromszög területe (5:14)





  HÁROMSZÖG:
K = a + b + c
T =    vagy    T =     vagy    T =






   Ha egy háromszöget, és a 180°-kal elforgatott képét az ábrán látható módon egymás mellé helyezzük, akkor egy a, b oldalú (a, b a háromszög oldala), ma magasságú (ma, a háromszög magassága) paralelogrammát kapunk, amelynek területe:

T = a * ma.

   Ez a háromszög területének a kétszerese.

   A háromszög területe tehát a paralelogramma területének a fele:

(A másik két területképlet hasonló módon igazolható.)


4. Gyakorlás
    
    feladat 1  feladat 2   feladat 3   feladat 4   feladat 5                   
Ma 2020.06.02. kedden 12 - 17 óráig az iskolában leszek.
Aki úgy érzi,hogy szeretne korrepetálni vagy felelni az év végi jobb jegyért, keressen meg! 


Angol - Dóri néni csoportja 2020. június 2.

Hello everyone!


Elérkeztünk az utolsó előtti héthez. Most már csak ismételni fogjuk mindazt, amit ebben az évben angolból tanultunk.

A múlt héten megírtátok a témazáró dolgozatot (kivéve Kriszti!! már csak holnap délig írhatod!). A legtöbben szép eredményt értetek el, ügyesek vagytok! Aki kíváncsi a jegyeire és hogy hanyasra áll angolból írjon nekem (e-mail, teams vagy messenger)!

Első három téma, amit ismételjünk át:

1) Telling the time: gyakorlás ITT és ITT

2) Free time: gyakorlás ITT és ITT és ITT

3) Parts of the house: gyakorlás ITT


A feladatoknál nem kell beírni a nevetek, mert anélkül is látom hányan töltötték ki, de ha nagyon jó eredményt értél el, akkor írd be a neved a végén a Leaderboard-ra kattintva! 😊

Have fun!

Angol-Anikó néni

Dear Students! 

 

A brit zászló | Magyar Oldal


Elkezdődik a visszaszámlálás, elérkeztünk az utolsó előtti héthez. Most már csak ismétlés és gyakorlás lesz.

 

Topic: My house 

Csináld végig a feladatokat többször is!!!

Gyakorlás ITT és ITT


Gyakorlás ITT és ITT

 

 Játék ITT és ITT

 

Best wishes.

 

                                          Anikó néni

Nyelvtan - Kata n. 06.02.

Kedveskék!

Alább találtok néhány olyan szót, ami visszafelé  olvasva is értelmes.

ír,  sző, őt, gyí,  rúzs, túr, dúl,  ló,  irány, él,  vén, már, urad, rév

1. Írd le betűrendben őket a füzetedbe!
2. Válassz ki nyolcat a listából! 
3. Írj egy-egy mondatot mindkét formájukkal! (Összesen tehát 16 mondat.)
4. Állapítsd meg a szófajukat!


Ma nem kell elküldened a füzetképed (egyben fogom kérni később).


Kata n.

2020. június 2. Német Enikő néni

Kedves hatodikos!

Online kattintgatós, szórakosgatós feladatokkal könnyebb az élet, pláne olyanoknak, akik nem szeretnek írni, vagy "igazi tanulásra emlékeztető" tanulási módszerekkel tanulni.
Nektek ajánlom a számokon elérhető feladatsort (1.4.5.6.), mellyel a Perfekt múlt időt lehet gyakorolni.
Viel Spaß!

Matematika Balázs bácsival - 2020.06.02.

Kedves Diákom!

A témánk a négyszögek. Hatféle speciális négyszögről beszélünk. Hogy miért emeljük ki ezeket, és mitől különlegesek? Az alábbi videóból kiderül.



Összesítsük a látottakat!

Egy négyszögnek négy csúcsa, négy oldala, és négy szöge van. Lehet konvex vagy konkáv.
Ha az alábbiak egyike sem igaz egy négyszögre, akkor általános négyszögnek nevezzük.

Speciális négyszögek:

Trapéz: olyan négyszög, melynek van párhuzamos oldalpárja.

Paralelogramma: olyan négyszög, melynek két párhuzamos oldalpárja van.

Rombusz: olyan négyszög, melynek minden oldala egyenlő.

Téglalap: olyan négyszög, melynek minden szöge egyenlő (90°).

Négyzet: olyan téglalap, melynek minden oldala egyenlő.

Deltoid: olyan négyszög, melynek két-két szomszédos oldala egyenlő.
              Olyan négyszög, melynek van csak csúcsokon áthaladó szimmetriatengelye.

Ez az anyag két órára szól, és természetesen az online órán is megbeszéljük. 😉

Remélem, sikerült megismerned a speciális négyszögeket. Az alábbi játékkal teszteld tudásodat!

Jó munkát kívánok!



Informatika - 2020.06.02.

Kedves Diákom!

Eljött az utolsó Scratch óra ideje. A mai órán egy működő, teljes játékot készítünk el. Mint látni fogod, egy kis gondolkodással ez nem is olyan nehéz.



Ebben a tanévben már nem kapsz beküldendő feladatot, de ha van kedved, a saját szórakoztatásodra elkészítheted a játékot. 😉

Matematika Betti nénivel - 2020.06.02.

Kedves Hatodikosok!

A témánk a négyszögek. Hatféle speciális négyszögről beszélünk. Hogy miért emeljük ki ezeket, és mitől különlegesek? Az alábbi videóból kiderül.



Összesítsük a látottakat!

Egy négyszögnek négy csúcsa, négy oldala, és négy szöge van. Lehet konvex vagy konkáv.
Ha az alábbiak egyike sem igaz egy négyszögre, akkor általános négyszögnek nevezzük.

Speciális négyszögek:

Trapéz: olyan négyszög, melynek van párhuzamos oldalpárja.

Paralelogramma: olyan négyszög, melynek két párhuzamos oldalpárja van.

Rombusz: olyan négyszög, melynek minden oldala egyenlő.

Téglalap: olyan négyszög, melynek minden szöge egyenlő (90°).

Négyzet: olyan téglalap, melynek minden oldala egyenlő.

Deltoid: olyan négyszög, melynek két-két szomszédos oldala egyenlő.
              Olyan négyszög, melynek van csak csúcsokon áthaladó szimmetriatengelye.

Ez az anyag két órára szól. 😉

Remélem, sikerült megismerned a speciális négyszögeket. Az alábbi játékkal teszteld tudásodat!

Jó munkát kívánok!



Nyelvtan Reni nénivel június 2.

Kedves Mindenki!

Holnap online óra 10 órakor!

A mai órára két feladatot kaptok.

1. Ma már kevés családban van vonalas telefon, praktikus szempontból a mobilokra cseréltük őket. Ám így sem mindig vagyunk utolérhetők.
Fogalmazzatok meg néhány mondatos szöveget, amit szívesen felvennétek az otthoni vagy mobil üzenetrögzítőre. (Figyelj arra, hogy több mondat legyen, ízléses, humoros). Küldhetitek messengeren, írásban vagy hangüzenetben!

2. Gyűjts olyan szavakat, amik úgy kezdődnek: BE.  (pl. beteg). A legtöbbet gyűjtőnek ötös a jutalma. (Nem kell elküldeni, holnap az online órán megnézzük!)

Természetismeret 06.02.

Kedves Hatodikos!

Elérkeztünk a témakör utolsó leckéjéhez. Ismételd át a - remélhetőleg már megtanult 😊 - leckéket (Vizek, vízpartok), mert pénteken (06.05.) következik a témazáró teszt.
A mai óra címe a füzetbe:
A vizek és vízpartok gerinces állatai II.

Figyelmesen nézd/hallgasd végig a következő DIGITÁLIS LECKÉT:

Vázlat a füzetbe:

Tőkés réceBarna rétihéjaFehér gólya
Testalakcsónak alakúkarcsúkarcsú
Tollazat♂ fején fémeszöld, nyakán fehér tollgyűrű, mellén gesztenyebarna;
♀ barna mintázatú
hátán sötét-, hasán, gesztenyebarna, mellén rozsdavörös, sötét csíkokpiszkos-fehér, szárnyán fekete
Szárnynagynagy, hosszúszéles, hosszú
Lábúszólábmarkolólábgázlóláb
Csőrlemezes csőrtépőcsőrerős, ék alakú
Táplálékvízinövények, rovarok, lárvákhalak, békák, egerek, pockokbékák, siklók, rovarok
Életmódvíziragadozóragadozó


Olvasd el a vidra jellemzését is a könyvben és nézd meg, hogyan néz ki egy vidrapár:VIDRA - KÉP

Mf.: 104.o.9.f.; 105.o.12.f.; 110.o.7.f.
Ide küldd a fotókat: varga-barany.marianna@vargatamas.hu
Marianne néni

Angol - Éva néni

Hi!

No online lesson today.

Open your books on page 38. Read about Mut's holiday.
Please translate:

1. Were you away last week?
2. Did you have a good time?
3.  Did the neighbours look after him?
4. In fact, he didn't want to come home.
5. Actually, yes, he really enjoyed it.

Now please answer these questions:
1. Mivel utazott a család Franciaországba?
2. Hol volt addig Mut?
3. Miért volt Mut szomorú a nyaralás elején?
4. És a végén?
5. Kivel beszélget Mickey?


2020. június 2. Nyelvtan Erika nénivel

Kedves hatodikos!

1. feladat

Év végi ismétlő játékok. Mindet játszd végig! :)

Szabályok felismerése

Főnév keresése

Névmások cosportosítása

Szófajok

Szófajok 2.

Tulajdonnevek

Számnév

Ige

Jó játékot!

2. feladat

Munkafüzet 153. oldal 2. feladat a) b) c)

a) Keresd az igéket, húzd mindet alá! (Kérdése: Mit csinál?)
b) Birtokos személyjeles főneveket keress! Pl: szervezetetek
c) Írd le a szöveget, csak most ne T/2 (ti), hanem E/2 (te) legyen a megszólított!

Erika néni

Jó reggelt

Hírek a tanév további részére:

- a tanév a jövő hét végéig tart
- nem lesz tanévzáró ünnepség
- a bizonyítványokat egy megbeszélt időpontban át lehet majd venni az iskolában június 15. után
- a tartós tankönyveket a bizonyítványosztáskor kell majd visszahozni (az idegen nyelv könyvet is, de azt jövőre visszaosztjuk)
- utolsó tanítási nap: június 12.
- osztályozó értekezlet: június 15.

Ha valakinek kérdése van, keressen vagy érdeklődjön az iskolában.
Az évvégi jegyek javítására, pótlásra utolsó lehetőség ezen a héten van.
Hajrá. 

Matematika Imre bácsi


Kedves Hatodikosok!

A mai óra anyaga a háromszög, és a háromszög szögeivel kapcsolatos összefüggések.

Először nézd meg a videót, majd a mértan füzetedbe rajzold le az ábrákat, amelyek tartalmazzák a legfontosabb tudnivalókat.
/csak az elejét nézd meg: 2 perc 50 másodperc!/