2021. április 13., kedd

Testnevelés

 Kedveseim!

A mai órára kislabda hajítást hoztam!



Amennyiben az időjárás engedi kérlek végezzétek el a gyakorlatot, mérjétek le a dobott távot és küldjétek el nekem!

Nézd meg a videót!

https://www.youtube.com/watch?v=6j3gKf80e6s

kristo.edina@vargatamas.hu


Jó munkát kívánok!

Üdvözlettel,

Edina  néni.


Matematika gyakorló Edit nénivel 04.13

 Kedves hetedikesek!

Ismételjétek át a videó segítségével a paralelogramma területét!

Feladatod: A videó lestoppolásával rajzold le és írd le a feladatok megoldásait!  (3 feladat)

https://www.youtube.com/watch?v=FHfalbUhlYg
















Jó munkát! A három leírt feladatot küldd el! garaiedit62@gmail.com



Matematika Edit nénivel A paralelogramma területe 04.13

  Kedves hetedikesek!

Nézzük meg, mit tanultunk a négyszögek tulajdonságairól! 


Cím: A paralelogramma területe

Síkidomok területe

            A terület meghatározása a területegységekkel való lefedést jelenti („mozaikolás”).

A terület jele: T

            A terület mértékegységei:

              1 mm2   <    1 cm2    <    1 dm2    <     1 m2     <     1 ár     <       1 ha              <    1 km2                                                                                                     

    1 mm2 —   1 mm oldalú négyzet területe

    1 cm2   —   1 cm oldalú négyzet területe

    1 dm2 —   1 dm oldalú négyzet területe

    1 m2    —   1 m oldalú négyzet területe

    1 ár      —   10 m oldalú négyzet területe

    1 ha     —   100 m oldalú négyzet területe

    1 km2 —   1 km oldalú négyzet területe

A paralelogramma magassága a párhuzamos oldalak közötti távolság. Jele: ma;mb



A paralelogramma területét úgy számolom ki, hogy az egyik oldalának a hosszát megszorzom az oldalához tartozó magasság hosszával. 



Összefoglalva:

Feladatok: 

1. Mekkora a paralelogramma területe, ha oldala 8,2 cm, a hozzá tartozó magasság 5 cm?

2. A paralelogramma területe 33, 6 cm2, az oldala 11,2 cm. Mekkora a magassága?

Osztályfőnöki

 Április 22: A Föld napja


Nemsokára elérkezik ebben az évben is ez a világnap, a Föld napja, amikor kifejezhetjük a bolygónk iránti szeretetünket és megbecsülésünket.

Annyira ügyes munkák érkeztek be az etika házi feladatra, amikor figyelemfelhívó plakátot kellett tervezni, hogy szeretnék egy hasonló rajzos feladatot adni most is.

Készíts AKÁRMILYEN technikával, de ha nincs sokkal jobb ötleted, akkor festékkel és/vagy színes ceruzával egy olyan plakátot, amiben kifejezed, hogy neked milyen a kapcsolatod ezzel a bolygóval, amin te is élsz. Természetesen ragaszthatsz is vagy kollázst is készíthetsz.

Szoktál ezen gondolkodni, hogy milyen hatalmas nagy ez a bolygó egy emberhez képest?

És azon, hogy mi lenne, ha a Földre nem vigyáznánk és lehetetlenné válna itt az élet?

Hogyan tudjuk megóvni az utánunk jövő embereknek ezt a bolygót úgy, hogy még sok generációnak öröme teljen az ittlétben?

Te mit szeretsz a legjobban, ha kimész a természetbe? A szelet? A felhőket? A fák susogását? A hangokat? Neked miben telik leginkább örömöd?

Készíts egy olyan plakátot vagy rajzot, amivel kifejezed, hogy neked mennyire fontos, hogy még sokáig élhető legyen ez a hely. 

Határidő: vasárnap, április 18.





Emelt angol

 Hello!

Online English lesson today at 12 o'clock.

Let's practice the past tense!


 

Angol


 

 Good morning!

Ma van egy kis mondatalkotási gyakorlat, amit majd vissza kell küldeni és jegyre megy.

 

Előtte nézzük át, amit az egyszerű múltról eddig tudunk:

1. Azt tudjuk kifejezni, hogy valami a múltban VOLT. (Eddig még csak ezt az egy igét tanultuk.)

2. Erre két szó áll rendelkezésre, amiből mindig választani kell:  a WAS és a WERE.

3. Bizonyos személyekkel az egyiket kell használni, más személyekkel a másikat az alábbiak szerint:

E/1 és E/3: WAS

E/2 és T/1,2,3 : WERE

4. Tanultunk helyszínre utaló kifejezéseket, pl: on the beach, in the garden, at a wedding...

TK. 32.o/1

Egyes helyszínekkel az IN szócskát kell használnom, másokkal az ON-t és megint másokkal az AT-et. Ezt meg kell tanulni.

5. Tanultunk időhatározókat, amikkel meg tudjuk mondani, hogy mikor történi valami a múltban, pl: yesterday, last week, last month, last year, last tuesday, last night...

Tk. 33.o/3a

6. Ezeknek a mondatrészeknek mindig FIX a sorrendjük:

SZEMÉLY  -   WAS/WERE -  HELYSZÍN - IDŐ

Ennyi.


Feladat:

Alkoss önállóan 8 múlt idejű mondatot az eddig tanult kifejezések segítségével.

Az alábbi követelményeknek teljesülniük kell:

Legyen benne minden szám és személy: E/1->E/3  T/1->T/3 (Ez összesen 8 féle.)

Mindegyik mondatban más legyen az időhatározó és a helyszín.

A munkádat a mai napon küldd el nekem emailben: csillag.eva@vargatamas.hu

 

Ha kérdésed van, írj bátran messengeren. Hajrá! 



Nyelvtan 04.13.

Kedves Mindenki!

Mai feladat: 

Készítsd el egy mintadolgozat példát (megoldással) a megadott szempontok szerint. Feltöltöttem a Teams osztályanyagai közé egy word dokumentumot, abban dolgozz! Ha elkészültél, emailben vissza tudod küldeni.

forrás:https://radioaktivrozmar.blog.hu/2011/03/28/dolgozat_17

 

Határidő: 04.13. 16.00

Ha kérdésed van, keress!





2021.04.13. Német

Liebe Schülerin, lieber Schüler!

Deutschstundeum 10 Uhr! Várlak a Teams-csoportunban 10 órakor!

Témánk: Javítás (Bauernjause), Stefan erzählt, múlt idejű igék jelölése

A szövegben a 29-37. sor már mindenkinek legyen bekarikázott!


Bis bald! 🌞

Történelem - április 13.

Kedvesek,

ma 11.00-től óra a Teamsen.

Mai menü: ellenőrizzük a múlt órai feladat megoldásait, és rendszerezzük a gondolatainkat az I. világháborúról tanultak kapcsán, hiszen témazáró esedékes.

Tehát: 11.00, Teams. Ne késs!

Várlak, 

Kata n.


Matematika Balázs bácsival - 2021.04.13.

Kedves Diákom!


A mai online órán a háromszögek kerületét és területét határozzuk meg.




Jó reggelt

 Ugye minden nap végzel valamilyen mozgásos tevékenységet?

A sok képernyő melletti munka megviseli a szervezetet, minden napra iktass be valamilyen mozgást!

Ez lehet egy séta a kutyával, kocogás a boltig, porszívózás vagy valami lendületesebb házimunka, kertészkedés, torna a szőnyegen...

A mai beköszönés mellé írd be, hogy mit döntöttél, mit fogsz ma tenni a fizikai egészségedért:)

Hajrá!



Matematika Imre bácsi 7.o.

Kedves Hetedikesek!

A mai napon 9 órai kezdéssel online órát tartunk, kérek mindenkit, hogy időben csatlakozzon az órához.

 

Önálló feladat

1.Egy trapéz oldalai a=5,5 cm, b=4,6 cm, c=2,9 cm, d=3,6 cm, a magassága m=3 cm.

Mekkora trapéz kerülete és területe?

 

2.Egy paralelogramma oldalai a= 12 cm, b= 60 mm, ma= 0,3 dm.

Mekkora a paralelogramma kerülete és területe?