2021. március 8., hétfő

Testnevelés

 Kedveseim!

A mai napra plank feladatok lesznek. Kérek mindenkit küldje el a plank "idő eredményeit"!
( a megjegyzés rovatba)

Feladat: 3X egymás után maximális erőbedobással.
Természetesen a feladat végrehajtása előtt alapos bemelegítés történjen!
Ne felejtsétek el a nyújtást se! ( a feladatok végrehajtása után)

Plank gyakorlat.< = Katttttt ide !!!!!
További gyakorlatok. <= Kattt ide!!!

Jó munkát kívánok!
Legyetek nagyon ügyesek!
Üdvözlettel,
Edina néni

Földrajz március 08.

 Kedves Hetedikes!


Üdvözöllek újra itt, az online térben! 😊

Úgy tudom, hogy nem sikerült teljesen átvenni az előző órán A faekétől a korszerű ültetvényekig leckét. A feladatod az lesz, hogy fejezd be a füzetbe a vázlatírást és tanuld meg a leírtakat. 

Nézd meg: Afrika gazdasága

A munkafüzetben remélem megcsináltad a házi feladatot (38.o. 1.f.) és most a következőket oldd meg: 2.és 4.f., valamint a 39.o.5.f.

Jó munkát! 

Marianne néni

Szorgalmi olvasmány - Nőnap

Sziasztok!

Biztosan tudjátok, hogy ma egy különleges nap van. Nem csak azért, mert ma van a digitális oktatás első napja, hanem azért is, mert ma van a Nemzetközi nőnap


Napjainkban ez a jeles nap abban nyilvánul meg, hogy a nők virágot, édességet, apró ajándékokat kapnak az irántuk érzett tisztelet kifejezéseképpen.

Gondolnád-e, hogy ez a nap régen egy harcos, tüntetésekkel jelzett nap volt?

A nemzetközi nőnapot 1917 óta hivatalos világnap, mert ezen a napon 1857-ben New Yorkban negyvenezer munkásnő lépett sztrájkba, hogy harcoljon az egyenlőbb bérekért és a jobb munkakörülménykért.


Biztosan ismerősen csengenek ezek a szavak történelemből is: munkásmozgalom, sztrájk, egyenjogúság...

Mi jut eszedbe erről?

Olvass bele ebbe a wikipédia cikkbe, hogy többet megtudj a nőnap eredetétől:  https://hu.wikipedia.org/wiki/Nemzetk%C3%B6zi_n%C5%91nap

 



Abban az időben a munkások nem egyforma béreket kaptak ugyanazért az elvégzett munkáért. A nők pusztán azért kaptak kevesebb fizetést, mert nők voltak. Ugye milyen furcsán hangzik ez napjainkban?

Te mit gondolsz erről?

Etika órán folytatjuk majd ennek a témának a kifejtését...

Irodalom március 8.

 Kedves Mindenki!

Ma online óra 12.00-től! 

Amire szükséged lesz: könyv, füzet, toll

A legutolsó találkozásunk alkalmával Petőfi szerelmi költészetéről beszéltünk. Ma politizálunk kicsit... 

A mai vers címe: XIX. század költői (Tk. 63-64. oldal)

Ha feltételezzük, hogy ez egy hiányos cím, akkor hogyan lehetne befejezni? 

Olvassuk el! ( HA IDE KATTINTASZ, ÚJRA MEGHALLGATHATOD!)

Kérdéseim a vershez (szóban megválaszoljuk):

Mikor írta Petőfi?

Mit jelent? ars poetica, lant, próféta, tengenek, lomhaság, Kánaán

Oszd 3 szerkezeti egységre a verset téma alapján! Indokolj is!

Kiket szólít meg a vers?

Mi nem témája a költészetnek jelenleg a megszólaló szerint?

Mi a szerepe a költészetnek a megszólaló szerint? (ez a tételmondat)

Mivel azonosítja a költőket a 2. versszakban? 

Kiket és miket átkoz meg a megszólaló a 3. versszakban?

A 4. versszakban kiket tekint hamis prófétáknak?

Mi mindennek kell teljesülnie az 5. versszak szerint, hogy elérjék céljukat?

Értelmezd, magyarázd meg saját szavaiddal, mit jelent a bőség kosara, jog asztala, szellem napvilága kifejezés!

Mi lesz a költők jutalma a jövőben?

Füzetedbe vázlatot írunk a TK. 64. oldal alapján. (Együtt)

ÍRÁSBELI FELADAT, KATTINTS IDE!

Felelés: Szeptember végén 

 

 

 

 

2021. március 8. Ének

Hahó hetedikesem!

Robert Schumannról már beszéltünk korábban. Most néhány érdekességet hoztam róla, olvasd el!




  • Paganini, az ördög hegedűse lenyűgözte játékával, nagy példaképe volt. Az ő játéka erősítette meg abban, hogy neki a zenével, egészen pontosan a zongorával kellene foglalkoznia.
  • Nem is zeneszerző, inkább a világ legjobb zongoristája szeretett volna lenni. Csak rossz módszerekkel próbálkozott. Egy szivardobozzal erősítette az ujjait. Ez úgy megterhelte az izületeit, hogy jobb kezén a mutató és középső ujja lebénult.
  • Más is lehetett ujjai bénulásának oka. Betegségei miatt higany-kúrára fogták. Ma már tudjuk, hogy a higany mérgező, de abban az időben ez bevett módszer volt bizonyos betegségek tüneteinek enyhítésére. A higany egyik hatása az izmok és az inak elsorvadása- ez pedig az ujjaknál kezdődik, ahogy nála is történt. 
  • Ujjai erősítésére kezdetleges ujjerősítő eszközt is fabrikált, ezzel is kínozva meggyötört kezeit. A képen láthatod, hogy nézett ki ez a szerkezet.

A Dactylion nevű ujjerősítő szerkezet. Ez tette volna tönkre Schumann kezeit?

👉Mai jó tanács: ne legyél olyan (megszállott), mint Schumann!



🎧Zeneszerzőnek viszont bevált. Hallgasd meg EZT a feldolgozást tőle!

🧩 És végül emlékezz az 1848-as hősökre ITT !

Viszonthallásra!👂








Kémia. Az elektronburok szerkezete 2021. 03. 08

  Kedves Hetedikesek!

Mivel nem mindenütt tökéletes még a digitális oktatásunk rendszere, ma még nem tanulunk újat.

Megpróbálok a kémia óra időpontjában a Teams-en kapcsolatba lépni veletek.

Így a mai órán a munkafüzetben gyakorolunk!

Most következett be az az eset, hogy egyfolytában "puskázhatsz" a periódusos rendszeredből! E nélkül nem is tudod a feladatokat elkészíteni!

KÖTELEZŐ A FELADATOK MEGOLDÁSÁHOZ HASZNÁLNI A PERIÓDUSOS RENDSZERT!!!

Órai munkára a nehezebben megoldható feladatokat választom ki!

Mf.  44.oldal 2. és 4. feladat

Mf. 45.oldal 1. és 3. feladat

Házi feladatként nincs új tanulnivaló! Ismételd az utolsó két leckét: Az atomok és az elektronburok szerkezetét!

Írásbeli lecke! Mf. 44. oldal 1. és 3. feladat

                        Mf. 45. oldal 2. és 4. feladat

Jó munkát kívánok!
Edit néni

Matematika. Fordított arányosság 2021.03.08

 Kedves Hetedikesek!

Ma  a fordított arányosságra nézünk feladatokat!

93. óra  Cím: Feladatok megoldása fordított arányosságra

Írd le a feladatok megoldásait rendezetten, pontosan a blogon látható módon!

Értsd meg a feladatokat! A számolást ellenőrizd, lehet, hogy hibáztam! A megoldásokat szó szerint, gyönyörűen írd le a füzetedbe!

1.      A Bécsből induló 40 km/h átlagsebességgel haladó teherhajó hat óra alatt ér Budapestre. Mennyi ideig tart a 80 km/h sebességgel haladó szárnyashajó útja Budapest ás Bécs között?

Megoldás:

40 km/h átlagsebességgel haladó teherhajó                    6 óra

80 km/h sebességgel haladó szárnyashajó                      ? óra

A szárnyashajó sebessége kétszer nagyobb, ezért ugyanazt az utat fele annyi

6 : 2 = 3 óra alatt képes megtenni. (F.a.)

 

2.      Béres Anna négy barátnőjével osztozik az éttermi számlán. Így a költség fejenként 2600 forint. Mekkora összeg jutna egy emberre, ha a nyolcfős baráti társaság minden tagja egyenlő mértékben beszállna a számla kiegyenlítésébe?

Megoldás:

Ha Anna + 4 barátnő = 5 fő fizet               2600 Ft fejenként

                                      8 fő                          ?      Ft fejenként

( Mivel többen lesznek, 1-1- embernek kevesebbet kell fizetnie F.a.)

1.lépés: Ha Anna egyedül lenne 1fő fizetne          52600 = 3000 forintot fizetne2. 2. lépés                                      8 fő fizet                    13000 : 8 = 1625 forintot kell fizetniük fejenként.

(Látjuk, hogy az 1625 kevesebb, mint a 2600 forint.)

 

3.      Markos Józsi két artista cimborájával együtt 9 óra alatt állítja fel a cirkuszi sátrat. Mennyi idő alatt sikerülne a sátorállítás, ha 6-an végeznék a munkát?

Megoldás:

Ha Józsi két artistával együtt, tehát 3 fő               9 óra alatt

akkor 6 fő                ? óra alatt

Mivel kétszer többen állítják a sátrat, ezért ugyanazt a munkát fele annyi

9      : 2 = 4,5 óra alatt képesek elvégezni. (F.a.)

Írásbeli Hf.

12 munkás egy munkát 18 óra alatt végez el. Hány óra alatt végzi el ugyanazt a munkát  3 munkás?

 

Hol hibáztam? Holnap találkozunk a Teams-en!

Jó munkát! Edit néni

Matematika Balázs bácsival - 2021.03.08.

Kedves Diákom!

Ma az online órán a lineáris függvények szabályait próbáljuk megfejteni.

Addig is hasznos lehet felidézni, hogy a tanultak szerint, a megadott szabály alapján hogyan kell ábrázolni lineáris függvényeket.

Ennek felidézésére tekintsd meg az alábbi videót!

Szeretettel várlak ma az online órán, a Temas-ben!


Jó szórakozást kívánok!

Tanulószoba

Kedves Tanulószobások!

Ma 13.00 órakor kérlek, hogy csatlakozzatok be a tanulószobás hívásba a Teamsen, hogy megbeszéljük a mai leckéket!


Köszönöm!

Jó reggelt!

DIGITÁLIS OKTATÁS 1. NAP


Újra itt a nagy pillanat, hogy ezeket a sorokat írom...

Remélem mindenki jól van és felkészült az otthoni tanulásra.

Ha bárkinek segítségre lenne szüksége, nyugodtan keressetek vagy írjatok a csoportba.

 

1. feladat:

Írd ez alá a poszt alá a neved, hogy lássam, hogy itt vagy. Persze olyasmit is írhatsz, hogy "Jelen" vagy "Jó reggelt" 😀

Ez alapján vezetni fogok egy jelenléti ívet minden nap.

2. feladat: 

Uraim, ne feledjétek a mai nap fontos!:) 🌷🌺🌹🌼


Imre bácsi Matematika 7.o.

 

Kedves Hetedikesek!

A mai óra témája:

 Fordított arányosság

I.  Nézd meg figyelmesen a következő 
VIDEÓT , ha kell többször is!


II. Írd le pirossal a füzetedbe a fordított arányosság szabályát, és TANULD is meg !

Ha az egyik mennyiség valahányszorosára változik, és a másik mennyiség annak reciprokszorosára változik, akkor a két mennyiség fordítottan arányos.

Két változó mennyiség fordítottan arányos, ha összetartozó értékpárjaik szorzata nullától
különböző állandó.

 

Feladat

4 ember 12 óra alatt betonozza le a járdát.

Rajzold le a füzetedbe, és töltsd ki a táblázatot!

 

ember

1

2

3

4

6

8

12

16

óra

12

szorzat

48

 

Fényképezd le a füzetedet és küldd vissza a hajdu.imre@vargatamas.hu e-mail címre!

A jutalmad piros pont!