2021. március 16., kedd

Testnevelés

  Kedveseim! 



Szerencsekerék!

Nézzük milyen a szerencséd ? 

Kérlek a szerencsekerék alkalmazásával végezz ERŐSÍTÉST!

Visszajelzésben írd meg nekem , hogy milyen erősítéseket hajtottál végre 10 db erősítést végezz el!

https://wordwall.net/hu/resource/710436/testnevel%c3%a9s/er%c5%91s%c3%adt%c3%a9s-kond%c3%adci%c3%b3

Jegyezd fel a sorrendet és ezt ismételd meg 3X. !

Természetesen a gyakorlat megkezdése előtt, végezz BEMELEGÍTÉST!!! 

https://www.youtube.com/watch?v=2mdphUhfer0

Jó munkát kívánok!

Csak ügyesen !!! :)


Matematika gyakorló Edit nénivel 03.16

 Kedves Hetedikesek!

A mai órán átismételt szögfajtákat gyakoroljuk számítógépen!
Használhatod az órai táblázatot, amit bele kell másolnod a füzetedbe!

1.feladat

Szögfajták, konkrét elnevezések:  https://learningapps.org/6172004

2.feladat

Szögek csoportosítása rajz vagy a megadott fokokból: https://learningapps.org/1177179

3. feladat

Szögfajták 6 tankocka JÓ! Ezt jelöltem, ki a második órán is. Mind a hatot csináld meg! Az elkészítés sorrendje mindegy.

Rajz házi feladat határidő!

 Kedves Mindenki! 


Először is, köszönöm azoknak, akik már beküldték a házikat. Nagyon szép munkákat kaptam! 😀

Akik még nem küldték: F. Attila, Zsófi, Levi, Zsolti, Martin, Patrik és Noémi 


Kérlek, ne felejtsétek elküldeni a házikat 2021.03.19-ig!
kovacs.emese.reka@vargatamas.hu
A tárgy ez legyen: Barokk bútor - 7.b - Neved 

Nagyon várom a munkákat! 

Réka néni 🌟


Történelem - március 16.

 Kedvesek,

ma 11-kor online óra a Teams-en!

Az órán arról fogunk beszélni (pl. 3D-k segítségével), hogy milyen fegyvereket használtak az I. világháborúban, illetve hogy az új fegyvereken kívül mik voltak azok, amik még eldöntötték a háború végkimenetelét. (tk. 82-84. o.) Írunk majd egy rövidke vázlatot is, és forrást is elemzünk. (tk. 84.o.)



Az óra után pedig a következő feladatod lesz: 

- küldened kell nekem egy egyperces hangüzenetet vagy videót, amiben arról beszélsz, amit eddig a háborúról tanultunk.

  • Készíthetsz hozzá magadnak előre vázlatot, ami alapján utána elküldöd az üzenetet.
  • Az üzenet nem lehet rövidebb, mint egy perc.
  • Elkészült munkádat a Teams-en vagy e-mailen (digitaliskata@gmail.com) keresztül küldd el!
  • A határidő holnap (március 17., szerda) 12.00.

Tanulószoba

 Sziasztok!

 

Ma kettőkor a Teamsben találkozunk, hogy megbeszéljük a napot! 

Szerdán Messengeren a csoportba kérek jelzést a házi feladatokról.

Csütörtökön megint a Teamsben beszélünk, találkozunk.

Pénteken a csoportban.

Angol

 Sziasztok!

Hoztam mára pár feladatot, amelynek segítségével lemérheted, hogy mennyire érted az elmúlt pár óra anyagát, a személyes névmások tárgyesetét.

Ebben a párosítós játékban átismételheted, hogy melyik személyes névmásnak mi a tárgyesete.

https://learningapps.org/11401335 

Tehát, hogy melyik narancssárga oszlopos szóhoz melyik zöld oszlopos szó tartozik.

Például: 

Én---> engem          I --> me

Mi ---> minket       we---> us

 

Ebben a játékban pedig próbára teheted a tudásod, hogy készen állnál-e egy esetleges röpdolgozatra ebből az anyagrészből.

Legyél milliomos: https://learningapps.org/7918738

Ne aggódj, bármennyiszer próbálkozhatsz.

 

Csütörtökön az online órán folytatjuk az összefoglalását ennek a leckének.

BYE! 

Emelt angol

 Dear group,

you have a test today. Don't worry. It's easy. 😊

Játékszabályok:

- ma vissza kell küldeni.

- a képbe beleírhatsz vagy leírhatod a füzetedbe a válaszaidat és azt fotózva elküldheted

- NAGYON FONTOS: ne képenként küldd el a munkád emailben, hanem az összes képet EGY emailben küldd, aminek a tárgyába beleírod a neved és, hogy KEDDI DOLGOZAT

- csillag.eva@vargatamas.hu 

- Be happy, you didn't have to talk into a microphone today 😉


 FOOD TEST

 

1. Write the names in English.

2. Read the recipe.
3. Decide: Ture or False.
4. Choose the correct form.

5. Szorgalmi: tegyél vesszőket, ahova szükségesnek érzed.   

comma = vessző

punctuation  = központozás, tehát az írásjelek összessége

6. Writing exercise: please write at least 10 sentences.


Matematika Edit nénivel A szögekről tanultak ismétlése 03. 16

Kedves Hetedikesek!

Végre geometria!

Ismételjük át, amit a szögekről tanultunk!



Milyen szögfajtákat ismersz? Hány fokosak lehetnek ezek a szögek?

Feladatok: 

Számítógépen: Szögfajták 6 tankocka JÓ!  https://learningapps.org/3303596

Egy oldalon hat feladatot látsz! Mind a hatot csináld meg!

Írásbeli leckéd: A szögek fajtáit bemutató táblázat elkészítése a füzetedbe!
A szögfajták elnevezéseit jegyezd meg! 

Nyelvtan 03.16.

Kedves Mindenki!

Holnap online óra 10 órakor!

A múlt órán ismerkedtünk az eszköz- és társhatározókkal. A mai nap gyakorolni fogtok. Ne felejtsd el, jegyet kapsz!

1. feladat: KATTINTS IDE!

2. feladat: Munkafüzet 50. oldal 17.a), 18.

Pénteken  fogjuk együtt ellenőrizni, de még a mai napon kérek egy munkafüzetről és füzetről készített fotót (az elkészített feladatokról), amit emailben várok vissza.  Aki nagyon ügyes, feltöltheti a Teamsbe, a fájlok közé (ahova én is szoktam rakni). Kíváncsi vagyok, kinek sikerül:)

Használj vonalzót a mondatelemzéshez!

Gyakorláshoz: Kattints ide, ha gyakorolnál!

Jó munkát!

Reni néni

2021.03.16. Német

Liebe Schülerin, lieber Schüler!

Deutschstunde um 10 Uhr! Várlak a Teams-csoportunkban 10 órakor!

A KATI-szórendet gyakoroljuk ma is.





Matematika Balázs bácsival - 2021.03.16.

 Kedves Diákom!

Témánk továbbra is a fordított arányosság.

Két feladatot oldunk meg, majd ábrázoljuk is őket. Node hogy lehet ábrázolni a fordított arányosságot? Vajon hogy néz majd ki? A mai online órán mindenki derül, mert minden kiderül. :)

  1. Ha egy adott teljesítményű csapot nyitnak meg, akkor 12 óra alatt telik meg a medence.
    Mennyi idő alatt telik meg a medence, ha 2; 3; 4; ... ugyanilyen teljesítményű csapot nyitnak meg?
  2. Egy változtatható teljesítményű csap bizonyos állásában a a medence 12 óra alatt telik meg.
    Mennyi idő alatt telik meg a medence, ha a csap teljesítményét 1,5-szeresére, 2-szeresére, 2,5- szeresére, 3-szorosára; ... változtatjuk?

Osztályfőnöki

 Sziasztok!

Gratulálok!



A múlt heti lépésszám verseny eredményei:

5 nevezés érkezett összesen pénteken az alábbi adatokkal.

1. helyezett: 29 226 lépés  

2. helyezett: 17 598 lépés

3. helyezett: 15 687 lépés

4. helyezett: 12 348 lépés

5. helyezett: 6820 lépés


Az én lépésszámom: 19 924 lépés

 

Mivel csak ennyien neveztetek így mindannyian részesültök a jutalomban, ami egy üzenetes Topjoy üdítő, amit az iskola melletti kisboltban vehettek majd át egy megjelölt időpontban. Nyilván a beküldők tudják, hogy beküldték, így nem írtam neveket...

A KIHÍVÁS AZONBAN FOLYTATÓDIK!!

Ennek a posztnak a megjelenésétől számítva péntek estig újra lehet figyelni a lépésszámokat!

Különdíj: ki az, aki megdönti az én lépésszámomat a héten? 😁

Csak képernyőfotós nevezések jöjjenek péntek este 8 óráig.

LÉGY MOZGÁSBAN!

Jó reggelt

 DIGITÁLIS OKTATÁS 6. NAP

Elkezdődik a 2. hét is.

Vegyétek komolyan.

Vegyetek részt minden online órán.

Küldjetek vissza minden beadandót.

Ráadásul ez most rövid hét, csak négy nap.

Tedd oda magad.

Hajrá!

Ha valaki motivációhiányban szenvedne:

https://www.youtube.com/watch?v=YGKyFhd4DbU


 

Matematika Imre bácsi 7. o.

 

Kedves Hetedikesek!

A mai napon 9 órai kezdéssel online órát tartunk, kérek mindenkit, hogy időben csatlakozzon az órához.

 

Házi feladat:

1.  13 darab alma tömege 299 dkg. Mennyi a tömege 18 darab almának?

 

2. Ha az üdítőt 3 dl-es poharakba töltik, akkor 260 pohárra van szükség. Hány pohárra van szükség, ha 4 dl-es poharakba öntik?