2021. március 9., kedd

Testnevelés

Kedveseim!


Nagyon ügyesen teljesítettétek a tegnapi feladatot!

 Bízom benne, hogy továbbra is ilyen szépen fogtok dolgozni.

A mai órára szintén erősítés lesz a főfeladat!


A gyakorlat után kérlek írd meg, hogy mennyire volt megterhelő a feladat! ( a megjegyzés rovatba +név )
Szép délutánt kívánok,
Edina néni


Matematika Edit nénivel Gyakorló óra 2021.03.09

 Kedves Hetedikesek!

Néhány szerintem egyszerű számolási gyakorlat, amit meg kellene tudnotok csinálni.
Nem kell írni semmit, a számítógépe (telefonodon) dolgozz!

1. Balázs bácsi: Készpénz, adósság, anyagi helyzet? zenés feladat 2: 56

https://www.youtube.com/watch?v=odLNqoLzsF4  

2. Egész számok összeadása, kivonása  https://learningapps.org/3132684

3. Összeadás, kivonás rövid alak   https://learningapps.org/1958263

Ezekre emlékszel-e?

4. Törtek összefoglalása https://learningapps.org/9373851

        1. Szinezős

        3. Bővítés

        6. vegyesszám             Csak ezt a hármat csináld!

Ennyi elég is! Az összeadást, kivonást, szorzást osztást meghagyjuk a jövő hétre.

Jó munkát!


Online órarend

 Sziasztok!

Eddig így néz ki az online órarend. Amint esetleg megjelennek további órák, újra felrakom. 



Matematika Edit nénivel Fordított arányosság 2021.03.09

 

Kedves Hetedikesek!

Ma is a fordított arányosságra nézünk egy kicsit nehezebb feladatokat!

Először ellenőrizzük a házi feladatot!

12 munkás              18 óra alatt végzi el a munkát
3 munkás                ?   óra alatt végzi el a munkát

A munkások száma 12:3 = 4 szeresére CSÖKKENT, akkor az idő 4-szeresére NŐ, vagyis
18 • 4 = 72 lesz.

94. óra  Cím: Feladatok megoldása fordított arányosságra

Írd le a feladatok megoldásait rendezetten, pontosan a blogon látható módon!

Értsd meg a feladatokat! A megoldásokat szó szerint, gyönyörűen írd le a füzetedbe!

1.     Az egyik kertben 32 sorba, soronként 30 fát ültettek. A másik kertben ugyanannyi fát ültettek, de itt egy sorba csak 10 fakerült. Hány sorba ültették a fákat a másik kertben?

Megoldás:

egyik kert:      30 fa / sor, akkor               30 sor lesz a kertben

másik kert:     10 fa / sor, akkor                ?  sor lesz a kertben

(Ha egy sorba kevesebb fát lehet ültetni, akkor ugyanannyi fát több sorba kell ültetni.)

30 : 10 = 3, tehát háromszor kevesebb a fák száma egy sorban, így a sorok számát szorozni kell 3-mal, vagyis 30 • 3 = 90 sor lesz a kertben.

 

2.     önálló feladat

Nézd meg az alábbi videót! Próbáld megérteni a látottakat, hallottakat!

https://www.youtube.com/watch?v=2C7hxnqVMrs&t=6s

 

Házi feladat: Nézd meg ismételten a videót!

https://www.youtube.com/watch?v=2C7hxnqVMrs&t=6s

A füzetedbe a következők kerüljenek:     

1.Parkettás feladat táblázata  (3:20 perckor)

2. Pirossal a szabály, amit eddig még nem tanultunk

3. Paprika, paradicsom adatai (7:27 perckor)

4. második megoldás „egyenlettel” (9:00 perckor)

A garfikont nem kell lerajzolnod!

A mai órai munkádat és a videóról készült házi feladatodat küldd el nekem a garaiedit62@gmail.com címre

 

Jó munkát!

 

 

Jó reggelt

 DIGITÁLIS OKTATÁS 2. NAP

Az első napot jelentem sikeresen túléltük!!!:)

Bár kezdünk egész rutinosak lenni már ebben az online oktatás nevű projektben...szerencsére:)

Szeretném nyomatékosan kérni, hogy mindenki a tananyagra figyeljen az online órákon. Tartsátok be az alapvető udvariassági szabályokat. 

1. Köszönés után lenémítom a mikrofonom, hogy ne zavarjam a háttérzajjal sem az órát.

2. Ha nincs mikrofonom, akkor ezt az óra elején jelzem a csoport chat részében.

3. Használom a jelentkezés (✋) jelet, ha tudom a választ vagy kérdezni szeretnék. A tanár fel fog szólítani az alkalmas pillanatban, így meg tudom előzni, hogy véletlen beleszóljak más mondatába.

4. Ha tudom, hogy egy osztálytársamnak szintén ott kellene lennie az órán és nincs ott, akkor jelezhetem ezt. Ha tudok róla valamit, akkor oszd meg a tanárral, segíteni fogsz ezzel. 

Nagyon szomorúan hallottam, hogy tegnap valaki lenémította a tanári mikrofont az online órák alatt. Ezzel súlyosan akadályozza a csoportot a nyugodt tanulásban. Nem szeretném, ha ez többet előfordulna!

ÍRD BE A NEVED A MEGJEGYZÉSEKBE!!



 



Emelt angol

 Hello everyone!

Online lesson today at 12 o'clock!

És hogy mit fogunk csinálni?

Leporoljuk egy kicsit a múlt időt és természetesen beszélgetünk angolul!

Addig is itt egy bemelegítő feladat: ez a Google Űrlap egy kis ismétlés 😊

https://forms.gle/vJAsQmx5V5tZ3B2h9


 

Osztályfőnöki

 Sziasztok!

Szeretném ezúton is kihirdetni a lépésszám versenyt.

Remélem írjátok vagy rögzítitek!

A feladat tehát a következő:

valamilyen eszköz vagy alkalmazás segítségével mérni a napi lépésszámotokat, összeírni vagy lefotózni a kijelzőn az adatokat és pénteken összesíteni.

Hajrá!


 Ne feledjétek!

Fontos, hogy ha tanultok, óránként felkeljetek a számítógép vagy telefon elől és mozogjatok, nyújtózkodjatok, pihentessétek a szemeteket, hátatokat!

Amikor végeztetek a tanulnivalóval, akkor pedig lehetőleg ne képernyő előtti játékokkal játszatok pihenésképpen, hanem más jellegű vagy szabadtéri programokkal lazítsatok.

🎵🎈🏀🏃😊

Tanulószoba

 Sziasztok!


Ma 14 órakor várlak benneteket a Teamsbe, hogy átbeszéljük a napot.

Szeretném, ha ott lenne mindenki időben. 

Köszi! 

Addig is jó munkát, szép napot mindenkinek! 😁

Angol

 Hi! How are you? Are you OK?

Welcome to your digital English class!

 



Ebben a táblázatban látjátok az összefoglalását annak, amit legutóbb az iskolában tanultunk.

Arról beszélgettünk, hogy ha a mondatban a TÁRGY helyén egy NÉVMÁS áll, akkor a második oszlopban lévő alakokat kell használni.

Például:

Én szeretem ŐT.  ---->   I like HIM. 

Te megírod AZT. (például levelet) ----> You write IT.

Mi látjuk ŐKET. ----> We see THEM.

 

Ez a videó lassan, átláthatóan és érthetően bemutatja a személyes névmásokat (amik személyeket jelölnek és a mondat elején állnak) és a tárgyesetüket (engem, téged, minket, őt, őket, stb). Nézzétek meg a videót!

https://www.youtube.com/watch?v=XUIL5mFH5y4

 A mai órán ezt fogjuk gyakorolni.

Kata és Máté: 

1. Másoljatok ki NÉGY példamondatot a videóból a füzetetekbe. Először nézzétek meg egyben, utána másodjára is indítsátok el és a végéből válasszatok ki négy szimpatikus mondatot, amit ki másoltok a füzetetekbe úgy, hogy megállítjátok a videót egy pillanatra. 

2. Mivel az utóbbi időben a szótározást gyakoroltuk, lesz egy második feladatotok is. Kivételesen használhattok Google fordítót, amelyik mondathoz szükséges, és így keressétek meg a mondatok pontos jelentését! 

3. Ha kész küldjétek el nekem a képet a füzetetekről Messengeren privát üzenetben lefotózva!

Közép és emelt angol:



 Ezen a feladatlapon fogtok dolgozni. Több lehetőség áll a rendelkezésetekre a megoldáshoz.

a.)  Kinyomtatod a lapot, beleírod a megoldásaidat és lefotózva elküldöd nekem.

b.)  Képszerkesztő segítségével beleírsz a feladatlapba, azt lemented és elküldöd nekem.

c.) Bemásolod a mondatokat a füzetedbe, lefotózod és elküldöd nekem.

Lehetőleg emailben küldjétek: csillag.eva@vargatamas.hu

Ha nagyon elakadsz az emailben küldéssel, küldd Messengeren privát üzenetben.

Határidő: ma 18 óra.

Ha bármi nem világos, nyugodtan kérdezzetek, keressetek!!

BYE!


Nyelvtan március 9.

 Kedves Mindenki!

Ahogyan megbeszéltük, ma nem lesz online óra. Holnap (március 10.) 10 órakor várlak titeket!!!

A mai napon 2 feladatod lesz (szorosan csatlakozik az irodalomhoz, ne lepődjetek meg!)

1. KATTINTS IDE, ITT A FELADAT!

2. Írj nekem egy levelet, melyben részletezed a hétfői napodat. 10 mondat legyen!

A levél a következőképpen nézzen ki:

Címzett: racz-balog.renata@vargatamas.hu

Tárgy: hétfő

Levél: Kedves Reni néni!

(Használd fel az alábbi szavakat, kifejezéseket: Hétfőn, becsatlakoztam, ebéd után, fáradtan, elzsibbadt, kerestem)

Üdvözlettel:

Történelem - március 9.

 Kedveskék, 

11-kor találkozunk a Teams-en!


- Az óra előtt nézd meg ezt a videót:


Figyeld meg, milyen első világháborús jellegzetességekre ismersz rá benne!

- Az órán azzal foglalkozunk majd, hogy milyen volt az élet a fronton és a hátországokban az első világháború idején. (Meg azzal is, hogy mit is jelentenek egyáltalán ezek a fogalmak: front és hátország. ☺ )


- Megoldjuk majd EZT a feladatot, illetve terveim szerint EBBŐL is néhányat, és korabeli újságcikkeket vizsgálunk majd ITT és ITT.

- Az óra végére pedig kaptok egy kis fejtörőt (mert azokat annnyira szeretitek!). Egy titkosírással írt szót hoztam nektek. A titkosírás neve Caesar-kód (mivel Caesar is ezt használta a háborúi idején.)

KTyŐÓÁP

(A megfejtés egy földrajzi fogalom lesz.)


Tehát várlak titeket 10-kor a Teams-en. Rendkívül izgalmas a téma! 




2021.03.09. Német

Liebe Schülerin, lieber Schüler!

Wir machen eine Klassenfahrt nach Tirol. 

Frissítsd fel a tudásod Tirol látnivalóival kapcsolatban, játssz egy kört a kivágott memóriajátékoddal! Aki még nem vágta ki, tegye meg most (Tk. 149. oldal)!

Melyik tiroli nevezetességek jutnak eszedbe ezekről az emojikról? Írd a füzetedbe!

🌄 🚂 🎿 🐐 💎

Játékok a szókincs gyakorlásához. Érj el minél jobb eredményt, írd fel a neved a ranglistára! 
Viel Spaß! Jó szórakozást!



Keddenként 10 órakor várlak a Teams-en! 📲📞 Ma is találkozunk, és megbeszéljük a ránk váró feladatokat.

Matematika Balázs bácsival - 2021.03.09.

 Kedves Diákom!


Ma összegezzük, mit is tanultunk eddig a függvényekről.

Emlékszel még, mi mindenről volt szó?

  • Hozzárendelés
  • Függvény
  • Egyenes arányosság
  • Lineáris függvény
  • Konstans függvény
Szeretettel várlak a mai online órán, a Teams-ben!

Anikó néni-Angol

 Dear Student!


A mai órán gyakorló feladatokat kell megoldanotok a füzetetekbe!

Írd le a füzetbe a következő mondatokat a helyes megoldással.

Task 1

Some kijelentő mondatban használjuk, any tagadó és kérdő mondatban használjuk.

 Some or any worksheet

 Task 2

 How many/how much
 
How many után megszámlálható főnév áll, how much után megszámlálhatatlan főnév áll.

 

How much or How many | Atividades ensino médio, Atividades em inglês para  crianças, Professores de inglês

A füzetedet fotózd le és a teams felületén az angolban találsz névre szóló mappákat abba tedd bele a fotódat!!!

 

 JÁTÉKOK:

 ITT

és 

ITT 

 

Have a nice day! 

 

                                                                                Anikó néni

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Matematika Imre bácsi 7.o.

 

Kedves Hetedikesek!

Az előző órán a fordított arányossággal ismerkedtünk meg, remélem mindenki megnézte a videót.

A mai órán négy gyakorló feladat megoldását mutatom be, majd a végén lesz egy önállóan megoldandó feladat, amit visszaküldhetsz!

 

1.feladat

Egy gyermekmedencét vízzel szeretnénk feltölteni.

Ha egy 12 literes kannával hordjuk a vizet, akkor 10-szer kell fordulnunk.

Hányszor kell fordulni, ha 10 literes kannával hordjuk a vizet?

 

12 literes kanna                                  10 forduló

            10 literes kanna                                  ? forduló

 

            1 literes kanna                                    12 × 10 = 120 forduló

            10 literes kanna                                  120 : 10 = 12 forduló

Ha 10 literes kannával hordjuk a vizet, akkor 12 fordulóval telik meg a medence.

 

2.feladat

4 vízcsap 12 óra alatt töltené fel a medencét. Mennyi idő alatt töltené fel a medencét 6 vízcsap?

 

            4 vízcsap                                12 óra

            6 vízcsap                                ? óra

 

            1 vízcsap                                4 × 12 = 48 óra

            6 vízcsap                                48 : 6 = 8 óra

6 vízcsap 8 óra alatt töltené fel a medencét.

 

3. feladat

5 traktor 200 óra alatt szánt egy 10 hektáros területet. Hány óra alatt szántaná fel ugyanezt a területet 8 traktor?

 

            5 traktor                                 200 óra

            8 traktor                                 ? óra

 

            1 traktor                                 5 × 200 = 1000 óra

            8 traktor                                 1000 : 8 = 125 óra

 

8 traktor 125 óra alatt szántaná fel a 10 hektáros területet.

 

4. feladat

Kerékpárral 15 km/ óra sebességgel 2 óra lehet eljutni a szomszéd városba. Mennyi idő alatt jut el egy gyalogos a szomszéd városba, ha a sebessége 5 km/óra?

 

            15 km/óra                               2 óra

            5 km/óra                                 ? óra

 

            1 km/óra                                 15 × 2 = 30 óra

            5 km/óra                                 30 : 5 = 6 óra

 

            A gyalogos 6 óra alatt jutna el a szomszéd városba.

 

Önálló feladat

 hajdu.imre@vargatamas.hu

 

Ha az üdítőt 2 dl-es poharakba töltik, akkor 60 pohárra van szükség. Hány pohárra van szükség, ha 3 dl-es poharakba öntik?