2021. március 9., kedd
Testnevelés
Matematika Edit nénivel Gyakorló óra 2021.03.09
Kedves Hetedikesek!
Néhány szerintem egyszerű számolási gyakorlat, amit meg kellene tudnotok csinálni.
Nem kell írni semmit, a számítógépe (telefonodon) dolgozz!
1. Balázs bácsi: Készpénz, adósság, anyagi helyzet? zenés feladat 2: 56
https://www.youtube.com/watch?v=odLNqoLzsF4
2. Egész számok összeadása, kivonása https://learningapps.org/3132684
3. Összeadás, kivonás rövid alak https://learningapps.org/1958263
Ezekre emlékszel-e?
4. Törtek összefoglalása https://learningapps.org/9373851
1. Szinezős
3. Bővítés
6. vegyesszám Csak ezt a hármat csináld!
Ennyi elég is! Az összeadást, kivonást, szorzást osztást meghagyjuk a jövő hétre.
Jó munkát!
Online órarend
Sziasztok!
Eddig így néz ki az online órarend. Amint esetleg megjelennek további órák, újra felrakom.
Matematika Edit nénivel Fordított arányosság 2021.03.09
Kedves Hetedikesek!
Ma is a fordított arányosságra nézünk egy kicsit
nehezebb feladatokat!
Először ellenőrizzük a házi feladatot!
12 munkás → 18 óra alatt végzi el a munkát
3 munkás → ? óra alatt végzi el
a munkát
A munkások száma 12:3 = 4 szeresére CSÖKKENT, akkor az
idő 4-szeresére NŐ, vagyis
18 • 4 = 72 lesz.
94. óra Cím: Feladatok
megoldása fordított arányosságra
Írd le a feladatok megoldásait rendezetten, pontosan a
blogon látható módon!
Értsd meg a feladatokat! A megoldásokat szó szerint,
gyönyörűen írd le a füzetedbe!
1. Az
egyik kertben 32 sorba, soronként 30 fát ültettek. A másik kertben ugyanannyi
fát ültettek, de itt egy sorba csak 10 fakerült. Hány sorba ültették a fákat a
másik kertben?
Megoldás:
egyik kert: 30 fa / sor, akkor → 30 sor lesz a kertben
másik kert: 10 fa / sor, akkor → ? sor lesz a kertben
(Ha egy sorba kevesebb fát lehet
ültetni, akkor ugyanannyi fát több sorba kell ültetni.)
30 : 10 = 3, tehát háromszor kevesebb
a fák száma egy sorban, így a sorok számát szorozni kell 3-mal, vagyis 30 • 3 =
90 sor lesz a kertben.
2. önálló
feladat
Nézd meg az alábbi videót! Próbáld
megérteni a látottakat, hallottakat!
https://www.youtube.com/watch?v=2C7hxnqVMrs&t=6s
Házi feladat: Nézd
meg ismételten a videót!
https://www.youtube.com/watch?v=2C7hxnqVMrs&t=6s
A füzetedbe a
következők kerüljenek:
1.Parkettás feladat táblázata (3:20
perckor)
2. Pirossal a szabály, amit eddig még
nem tanultunk
3. Paprika, paradicsom adatai (7:27 perckor)
4. második megoldás „egyenlettel” (9:00 perckor)
A garfikont nem kell
lerajzolnod!
A mai órai munkádat
és a videóról készült házi feladatodat küldd el nekem a garaiedit62@gmail.com címre
Jó munkát!
Jó reggelt
DIGITÁLIS OKTATÁS 2. NAP
Az első napot jelentem sikeresen túléltük!!!:)
Bár kezdünk egész rutinosak lenni már ebben az online oktatás nevű projektben...szerencsére:)
Szeretném nyomatékosan kérni, hogy mindenki a tananyagra figyeljen az online órákon. Tartsátok be az alapvető udvariassági szabályokat.
1. Köszönés után lenémítom a mikrofonom, hogy ne zavarjam a háttérzajjal sem az órát.
2. Ha nincs mikrofonom, akkor ezt az óra elején jelzem a csoport chat részében.
3. Használom a jelentkezés (✋) jelet, ha tudom a választ vagy kérdezni szeretnék. A tanár fel fog szólítani az alkalmas pillanatban, így meg tudom előzni, hogy véletlen beleszóljak más mondatába.
4. Ha tudom, hogy egy osztálytársamnak szintén ott kellene lennie az órán és nincs ott, akkor jelezhetem ezt. Ha tudok róla valamit, akkor oszd meg a tanárral, segíteni fogsz ezzel.
Nagyon szomorúan hallottam, hogy tegnap valaki lenémította a tanári mikrofont az online órák alatt. Ezzel súlyosan akadályozza a csoportot a nyugodt tanulásban. Nem szeretném, ha ez többet előfordulna!
ÍRD BE A NEVED A MEGJEGYZÉSEKBE!!
Emelt angol
Hello everyone!
Online lesson today at 12 o'clock!
És hogy mit fogunk csinálni?
Leporoljuk egy kicsit a múlt időt és természetesen beszélgetünk angolul!
Addig is itt egy bemelegítő feladat: ez a Google Űrlap egy kis ismétlés 😊
https://forms.gle/vJAsQmx5V5tZ3B2h9
Osztályfőnöki
Szeretném ezúton is kihirdetni a lépésszám versenyt.
Remélem írjátok vagy rögzítitek!
A feladat tehát a következő:
valamilyen eszköz vagy alkalmazás segítségével mérni a napi lépésszámotokat, összeírni vagy lefotózni a kijelzőn az adatokat és pénteken összesíteni.
Hajrá!
Ne feledjétek!
Fontos, hogy ha tanultok, óránként felkeljetek a számítógép vagy telefon elől és mozogjatok, nyújtózkodjatok, pihentessétek a szemeteket, hátatokat!
Amikor végeztetek a tanulnivalóval, akkor pedig lehetőleg ne képernyő előtti játékokkal játszatok pihenésképpen, hanem más jellegű vagy szabadtéri programokkal lazítsatok.
🎵🎈🏀🏃😊
Tanulószoba
Sziasztok!
Ma 14 órakor várlak benneteket a Teamsbe, hogy átbeszéljük a napot.
Szeretném, ha ott lenne mindenki időben.
Köszi!
Addig is jó munkát, szép napot mindenkinek! 😁
Angol
Hi! How are you? Are you OK?
Welcome to your digital English class!
Ebben a táblázatban látjátok az összefoglalását annak, amit legutóbb az iskolában tanultunk.
Arról beszélgettünk, hogy ha a mondatban a TÁRGY helyén egy NÉVMÁS áll, akkor a második oszlopban lévő alakokat kell használni.
Például:
Én szeretem ŐT. ----> I like HIM.
Te megírod AZT. (például levelet) ----> You write IT.
Mi látjuk ŐKET. ----> We see THEM.
Ez a videó lassan, átláthatóan és érthetően bemutatja a személyes névmásokat (amik személyeket jelölnek és a mondat elején állnak) és a tárgyesetüket (engem, téged, minket, őt, őket, stb). Nézzétek meg a videót!
https://www.youtube.com/watch?v=XUIL5mFH5y4
A mai órán ezt fogjuk gyakorolni.
Kata és Máté:
1. Másoljatok ki NÉGY példamondatot a videóból a füzetetekbe. Először nézzétek meg egyben, utána másodjára is indítsátok el és a végéből válasszatok ki négy szimpatikus mondatot, amit ki másoltok a füzetetekbe úgy, hogy megállítjátok a videót egy pillanatra.
2. Mivel az utóbbi időben a szótározást gyakoroltuk, lesz egy második feladatotok is. Kivételesen használhattok Google fordítót, amelyik mondathoz szükséges, és így keressétek meg a mondatok pontos jelentését!
3. Ha kész küldjétek el nekem a képet a füzetetekről Messengeren privát üzenetben lefotózva!
Közép és emelt angol:
Ezen a feladatlapon fogtok dolgozni. Több lehetőség áll a rendelkezésetekre a megoldáshoz.
a.) Kinyomtatod a lapot, beleírod a megoldásaidat és lefotózva elküldöd nekem.
b.) Képszerkesztő segítségével beleírsz a feladatlapba, azt lemented és elküldöd nekem.
c.) Bemásolod a mondatokat a füzetedbe, lefotózod és elküldöd nekem.
Lehetőleg emailben küldjétek: csillag.eva@vargatamas.hu
Ha nagyon elakadsz az emailben küldéssel, küldd Messengeren privát üzenetben.
Határidő: ma 18 óra.
Ha bármi nem világos, nyugodtan kérdezzetek, keressetek!!
BYE!
Nyelvtan március 9.
Kedves Mindenki!
Ahogyan megbeszéltük, ma nem lesz online óra. Holnap (március 10.) 10 órakor várlak titeket!!!
A mai napon 2 feladatod lesz (szorosan csatlakozik az irodalomhoz, ne lepődjetek meg!)
1. KATTINTS IDE, ITT A FELADAT!
2. Írj nekem egy levelet, melyben részletezed a hétfői napodat. 10 mondat legyen!
A levél a következőképpen nézzen ki:
Címzett: racz-balog.renata@vargatamas.hu
Tárgy: hétfő
Levél: Kedves Reni néni!
(Használd fel az alábbi szavakat, kifejezéseket: Hétfőn, becsatlakoztam, ebéd után, fáradtan, elzsibbadt, kerestem)
Üdvözlettel:
Történelem - március 9.
Kedveskék,
11-kor találkozunk a Teams-en!
- Az óra előtt nézd meg ezt a videót:
Figyeld meg, milyen első világháborús jellegzetességekre ismersz rá benne!
- Az órán azzal foglalkozunk majd, hogy milyen volt az élet a fronton és a hátországokban az első világháború idején. (Meg azzal is, hogy mit is jelentenek egyáltalán ezek a fogalmak: front és hátország. ☺ )
- Megoldjuk majd EZT a feladatot, illetve terveim szerint EBBŐL is néhányat, és korabeli újságcikkeket vizsgálunk majd ITT és ITT.
- Az óra végére pedig kaptok egy kis fejtörőt (mert azokat annnyira szeretitek!). Egy titkosírással írt szót hoztam nektek. A titkosírás neve Caesar-kód (mivel Caesar is ezt használta a háborúi idején.)
KTyŐÓÁP
(A megfejtés egy földrajzi fogalom lesz.)
Tehát várlak titeket 10-kor a Teams-en. Rendkívül izgalmas a téma!
2021.03.09. Német
Matematika Balázs bácsival - 2021.03.09.
Kedves Diákom!
Ma összegezzük, mit is tanultunk eddig a függvényekről.
Emlékszel még, mi mindenről volt szó?
- Hozzárendelés
- Függvény
- Egyenes arányosság
- Lineáris függvény
- Konstans függvény
Anikó néni-Angol
Dear Student!
A mai órán gyakorló feladatokat kell megoldanotok a füzetetekbe!
Írd le a füzetbe a következő mondatokat a helyes megoldással.
Task 1
Some kijelentő mondatban használjuk, any tagadó és kérdő mondatban használjuk.
Task 2
A füzetedet fotózd le és a teams felületén az angolban találsz névre szóló mappákat abba tedd bele a fotódat!!!
JÁTÉKOK:
és
Have a nice day!
Anikó néni
Matematika Imre bácsi 7.o.
Kedves
Hetedikesek!
Az előző órán a fordított
arányossággal ismerkedtünk meg, remélem mindenki megnézte a videót.
A mai órán négy gyakorló
feladat megoldását mutatom be, majd a végén lesz egy önállóan megoldandó
feladat, amit visszaküldhetsz!
1.feladat
Egy
gyermekmedencét vízzel szeretnénk feltölteni.
Ha
egy 12 literes kannával hordjuk a vizet, akkor 10-szer kell fordulnunk.
Hányszor
kell fordulni, ha 10 literes kannával hordjuk a vizet?
12 literes kanna 10 forduló
10
literes kanna ?
forduló
1
literes kanna 12
× 10 = 120 forduló
10
literes kanna 120
: 10 = 12 forduló
Ha
10 literes kannával hordjuk a vizet, akkor 12 fordulóval telik meg a medence.
2.feladat
4
vízcsap 12 óra alatt töltené fel a medencét. Mennyi idő alatt töltené fel a
medencét 6 vízcsap?
4
vízcsap 12
óra
6
vízcsap ?
óra
1
vízcsap 4 ×
12 = 48 óra
6
vízcsap 48
: 6 = 8 óra
6
vízcsap 8 óra alatt töltené fel a medencét.
3.
feladat
5
traktor 200 óra alatt szánt egy 10 hektáros területet. Hány óra alatt szántaná
fel ugyanezt a területet 8 traktor?
5
traktor 200
óra
8
traktor ?
óra
1
traktor 5
× 200 = 1000 óra
8
traktor 1000
: 8 = 125 óra
8
traktor 125 óra alatt szántaná fel a 10 hektáros területet.
4.
feladat
Kerékpárral
15 km/ óra sebességgel 2 óra lehet eljutni a szomszéd városba. Mennyi idő alatt
jut el egy gyalogos a szomszéd városba, ha a sebessége 5 km/óra?
15
km/óra 2 óra
5
km/óra ?
óra
1
km/óra 15
× 2 = 30 óra
5
km/óra 30
: 5 = 6 óra
A gyalogos 6 óra alatt jutna el a
szomszéd városba.
Önálló
feladat
Ha az üdítőt 2 dl-es poharakba
töltik, akkor 60 pohárra van szükség. Hány pohárra van szükség, ha 3 dl-es
poharakba öntik?