2021. március 18., csütörtök

Technika

 

 Kedves Gyerekek!

A mai órán egy nyitható ábrát fogtok elkészíteni a PPT és az ábra alapján. Az előadást töltsétek le és úgy nyissátok meg.


Feladat: készíteni egy általatok kitalált figurát, ilyen nyitható módon. Lehet vicces vagy félelmetes az elkészült munkadarab. Fotót kérek róla összecsukva és kinyitva. 

Határidő: 20201. 03. 24.

Feltöltés: IDE (névvel ellátva)

Jó munkát!

Feca bácsi

Rajz Réka nénivel: Versailles - és házi feladat határidő!

 Kedves Gyerekek! 


Először:  

Hamarosan lejár a rajz házi feladat beadási határideje. 2021.03.19. - péntek!!!! 
Akiktől még nem kaptam rajzot: F. Attila, Levi, Zsolti, Martin és Noémi 

Kérlek, vegyétek ezt komolyan. Jegyet kaptok erre. 


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A mai napon Versailles-ba invitállak Benneteket egy kis sétára!
Szeretném, ha megfigyelnétek a kastély belsejét: milyen bútorok találhatók benne, milyen a kialakítása, berendezés, dekoráció stb. illetve a kertet is figyeljétek meg! 
Mindent tegyetek el, ami zavarhat a nézelődésben, merüljetek el a kastély szépségében. 


Kellemes nézelődést! 

Réka néni 

Kémia A periódusos rendszer 03. 18

Kedves Hetedikesek!

Nézzük meg milyen összefüggés van az atomok szerkezete és az atom periódusos rendszerben elfoglalt helye között!

Cím: Az atomszerkezet és a periódusos rendszer

A periódusos rendszer az elemek, az atomok tudományos rendszere.

Mengyelejev orosz tudós állította össze. Az elemeket tömegük alapján állította sorba. A hasonló tulajdonságú elemek kerültek egymás alá.



 A sorokat  periódusnak nevezzük:  arab számmal jelöljük (1. , 2...7)

A periódusszám megegyezik az elektronhéjak számával.

Az oszlopokat csoportoknak nevezzük:   római számmal jelöljük (I. A, II.A, I.B, II.B, ...VIII. A)     

A főcsoport száma megegyezik a külső héjon lévő elektronok  számával.

 A rendszám: az atom sorszáma. Megegyezik az adott atomban lévő protonok és elektronok számával.

Nemesgázszerkezet: nyolc külső elektronos szerkezet. Az energiaminimum állapotában vannak. Minden atom erre "törekszik".

 Néhány példa:


Házi feladat
Az óravázlatot leírni
Tk. 72-74 elolvasni
Írni!!! Mf. 46 / 1, 2, 3

 

2021.03.18. Német

Liebe Schülerin, lieber Schüler!

Heute kannst du üben. Ma gyakorolhatod még a KATI-szórendről tanultakat.

Alakítsd át a mondatokat! 

Pl: Emma: "Ich möchte Pizza essen!" ➡️ Emma sagt, dass sie Pizza essen möchte.

Készítettem egy nehezebb és egy könnyebb verziót is. Az a különbség köztük, hogy a könnyítettben jelöltem, milyen mondatrész szerepét tölti be az adott szó (A, I vagy T).

Nehezebb verzió:

Peter: "Ich will ins Bett bleiben."
Beate: "Ich kann nicht aufstehen."
Eva: "Die Familie Müller geht am Abend spazieren."
Thomas und Anna: "Wir bleiben fünf Tage in Tirol."
Die Klasse: "Die Lehrerin ist sehr streng."
Markus und Stefan: "Wir treffen uns vor dem Kino."
Tobias: "Unser Treffpunkt ist eine Bushalltestelle."
Martina: "Wir fahren Skateboard vor dem Einkaifszentrum."

Könnyebb verzió: ALANY - IGE - TÖBBI MONDATRÉSZ

Peter: "Ich will ins Bett bleiben."
Beate: "Ich kann nicht aufstehen."
Eva: "Die Familie Müller geht am Abend spazieren."
Thomas und Anna: "Wir bleiben fünf Tage in Tirol."
Die Klasse: "Die Lehrerin ist sehr streng."
Markus und Stefan: "Wir treffen uns vor dem Kino."
Tobias: "Unser Treffpunkt ist eine Bushalltestelle."
Martina: "Wir fahren Skateboard vor dem Einkaifszentrum."

A mondataidról készült képet küldd el a szilagyi.erika@vargatamas.hu címre!

Egy kis kikapcsolódás. 🔊 Kattints az oldalra, majd ezekre a gombokra: Go to web, Press here to start, Maybe Later... Ezután egy dalt kapsz, zenehallgatás közben kattints a zeneszövegből hiányzó szóra!😊

lyricstraining

Schönen Tag! 🌞

Történelem - március 18.

 Kedvesek, 

ma nincs online óránk. Néhány gyakorló, ismétlő feladatot hoztam. A füzetedbe is ezt a címet írd: Ismétlés

1. Oldd meg az alábbi learningapps-et (ha nem nyílik meg itt, IDE kattintva tudod megnyitni).


2. Másold le az 1. feladat fogalmait a füzetedbe!

3. Írj kérdéseket az alábbi válaszokhoz!
Pl. Válasz: tengeralattjáró Kérdés: Mi az a jármű, amivel a németek megpróbálták megtörni az angolokat a tengeren?

- Ferenc Ferdinánd
- villámháborús terv
- 1917
- 1914. július 28.
- Franciaország

A mai munkád (is) küldd el a digitaliskata@gmail.com e-mail címre! Ha kérdésed van, keress Teamsen! 
Jó munkát!
Kata n.

Földrajz - 03.18.

 Kedves Hetedikes!

Online óra MA: Teams - 11:00

Cím a füzetbe: A Nílus ajándéka: Egyiptom tk.94.-98.o.

Atlasz: Afrika országai         Keresd meg a vázlatban lévő földrajzi helyeket!!!!!!!

Vázlat a füzetbe:

- fővárosa Kairó tk.94.o.169.ábra

- jelentős város még Alexandria

- hivatalos nyelv az arab, lakói a mohamedán vallású arabok

- az ország nagy része a Szaharában található

- a sivatagi éghajlat miatt a sivatagos területek lakatlanok,

a legsűrűbben lakott területek: Nílus völgye és torkolata valamint a Földközi-tenger mediterrán partvidéke

- a mediterrán éghajlaton: öntözéses mezőgazdaság jellemző

terményei: gyümölcsök – szőlő, narancs, füge, gránátalma, zöldségfélék

- népszerű üdülőhelyek találhatók itt

SIVATAG

- nincsenek állandó folyók, csak a Nílus

- időszakos vízfolyásai a vádik

- ahol víz van, ott alakulnak ki az oázisok, melyek közül sok várossá fejlődött

- teherhordó állat a teve

- öntözőrendszereket építettek ki, ezekkel zöldség- és datolyaültetvényeket öntöznek

tk. 95.o.174.ábra és 96.o. 175.ábra + szöveg

A FÖLD LEGNAGYOBB OÁZISA A NÍLUS VÖLGYE

- Nílus folyó: 96.o. szöveg sárga alapon + 97.o.178.ábra és mellette a szöveg

- az oázisok fő terménye a datolya

- a növénytermesztés két időszaka:

tél: búza, zöldségek    nyár: gyapot (itt terem a világon a leghosszabb szálú), cukornád, rizs, kukorica

GAZDASÁGI ÉLET

- kőolaj, földgáz – Európába szállítják a nyersolajat a Földközi-tenger kikötőiből

- foszfát, vasérc

- élelmiszer- textil- és gépipar

- asszuáni erőmű – áramtermelés

TURIZMUS Milyen nevezetességeket látogatnak a turisták? Írj néhányat:

Mf.: 40.o.1.  és 41.o.5.feladat

Várom a füzetről és a munkafüzetről a fotókat ide: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni

Angol

Good morning!

Online lesson today at 9:00!!


Dolgozat előtti összefoglalás!!

A dolgozat témái:

- egyszerű jelen idő: szokások kifejezésére (állító, tagadó, kérdő)

- folyamatos jelen idő: éppen most mi történik (állító, tagadó, kérdő)

- MUST: mit kell valakinek csinálni

- személyes névmások tárgyesete: me, you, him, her, it, us, you, them

 

Tehát a 2-es lecke anyaga a tankönyvben.

 

Link a gyakorláshoz:

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit2/grammar/?cc=hu&selLanguage=hu 

 

 


Jó reggelt

Egy kis emlékeztető:

- az online órákon ELEJÉTŐL VÉGÉIG ott kell lenni

- belépéskor KÖSZÖNÜNK, kilépéskor, amikor a tanár azt mondja, hogy "Viszontlátásra!" vagy "Sziasztok!", akkor köszönés után kiléphetsz te is

-  NE LÉPJ KI akkor, amikor a tanár azt mondja, hogy "Na, akkor mindjárt vége az órának....."

- ne lépj ki köszönés nélkül

- ne kérdezd meg a tanár mondatának felénél, hogy meddig fog még az óra tartani 

- ha késve tudsz csak bekapcsolódni, akkor is inkább kapcsolódj be, kérj elnézést és köszönj

- ne hidd azt, hogy ha csak elindítod a hívást, de nem figyelsz, mást csinálsz, akkor nem veszi észre a tanár

- törekedj arra, hogy minél AKTÍVABBAN részt vegyél az online órában is

- ne gondold, hogy ha nem küldöd vissza a házikat, akkor senki se fogja észrevenni

- DE!! Ha elfelejtettél valamit visszaküldeni, akkor is küldd be, jobb későn, mint soha

- Végezetül: ugye tudod, hogy magad miatt kell ezeket a feladatokat teljesítened...? Hogy Te okosabb legyél... 

- ha akarod, akkor meg tudod csinálni, bármi is az...

   ÍRD BE MAGAD!