2020. május 15., péntek

Matematika 2020.05.15. (126.óra) - András bá

2020.05.15.                        126.óra
 Gyakorlás
(Százalékszámítás)

1.) Elmélet
            
százalékalap -       százalékláb - p      százalékérték - e

KÉPLET:
a = e : p x 100         p = e: a x 100         e = a x (p : 100)

KÖVETKEZTETÉS:
    a :  Mennyinek  a 25%-a 150?
                       25% ................................... 150
                     100% ...................................    ?
                        1 % ..................... 150 : 25 = 6
                     100% ..................... 100 x 6 = 600


    e :  Mennyi 600-nak a 25%-a?
                       600 ..................................... 100%
                         ?   .....................................   25%
                        600 : 100 = 6 .....................    1%
                        6 x 25 = 150 ......................    25%

    
     p:  Mennyi %-a a 600-nak a 150?
                       600 ....................................... 100%
                       150 .......................................   ? %
                       600 : 100 = 6 ........................    1%
                       150 : 6 = 25 ..........................  25%
 
 2.) Gyakorlás

        Tört - százalék
        Hány százalék?
        Százalék - tört
       

Testnevelés-Sportjátékok: labdarúgás

Kedves diákok!

Folytatjuk a labdarúgást.
Bemelegítésnek erősítős játékra invitállak benneteket. Kattints egy lapra, végezd el a feladatot, majd fordíts fel egy újabb lapot!
Erősítős játék

A fő részben labdaérzék fejlesztős feladat lesz. Szükséged lesz egy sapkára egy cipőre, egy könyvre és egy kulacsra vagy pohárra vagy egy kaspóra ami a videóban szerepel.
Labdaérzék fejlesztés videó

Szilvi néni

Matematika Balázs bácsival - 2020.05.15.

Kedves Diákom!



Ma a szimmetriával foglalkozunk, térben és síkban. Ha megfigyeled, az életben nagyon sok helyen körülvesz minket a szimmetria. A szimmetrikus testekre, alakzatokra nem csak ránézni kellemes, bizonyos matematikai tulajdonságaik is vannak. Hogy mik? A következő videóból kiderül.

Külön feladatot ezúttal nem adok, de a videóban van néhány. Arra kérlek, a feladatoknál állítsd meg a lejátszást, és próbáld megválaszolni a kérdéseket!

Jó szórakozást és kellemes hétvégét kívánok!


Angol - Dóri néni csoportja 2020. május 15.

Good morning!

How are you today? I hope you are all okay!
Today is Friday. It's the 15th of May, 2020. Let's start the lesson!

1) Warm-up

Bemelegítő feladat: Egészítsd ki a mondatokat az ige megfelelő alakjával! Mikor kell az igéknél az -s végződést használni? (Kattints a linkre és írd be a neved, hogy lássam, megcsináltad)


Emlékeztek? Az angolban kötött szórend van, mindennek megvan a maga helye. A gyakoriságot kifejező időhatározók az igék előtt vagy után álltak?
Rakd sorrendbe a szavakat, hogy helyes angol mondatok legyenek belőlük!


2) Adverbs of frequency in sentences

What jobs does Layla do and how often? Read the sentences.
Mi mindent csinál otthon Layla és milyen gyakran? Olvasd el és alaposan figyeld meg a róla írt mondatokat!

(a táblázatot nagyobb méretben ITT találod)

3) Check your answers

Tankönyv 15. oldal 6. feladat 

What jobs does Henry do and how often? Check your answers.
Ellenőrizd le a múlt pénteken megoldott tankönyvi feladatot! A megoldást ITT találod.

4) Write sentences

Now use the table to write sentences about Henry.
A (kijavított!) táblázat segítségével írj a füzetedbe 9 mondatot Henryről, hogy miket csinál otthon. Szinte ugyanolyan mondatokat kell írnod mint a Laylaról szólók.

Pl.: 1. He usually takes out the recycling.
      2. He .....

Készíts a füzetedbe írt mondatokról egy képet és küldd el ITT vagy e-mailben a berenyi.dorottya@vargatamas.hu címre!

Ha elakadtál, keress bátran (bárhol írhatsz: e-mail, teams, facebook, postagalamb, stb.)! 

Have a nice weekend!

2020.05.15. Német

Kedves hatodikos!

múlt idővel foglalkozunk továbbra is!
Megtudtuk, hogy történt Tinával a baleset. Felismertük a múlt idejű igéket a szövegben (pl. ist zurückgekommen, hat geholt, stb).

Most megvizsgáljuk ezeket közelebbről is! 😉

1. feladat

Nézd meg figyelmesen ezt a magyarázó videót.

Utána másold le ezt a vázlatot a füzetedbe:

Múlt idő képzése - Perfekt

- haben segédige használata: "valamit"
Pl. Ich habe gegessen. = Én ettem. (Tudom mondani utána, hogy "valamit" → haben szerepel a mondatban!)

- sein segédige használata
Pl. Ich bin gegangen. = Én mentem. (Nem tudom mondani utána, hogy "valamit" → sein szerepel a mondatban!)

2. feladat

Másold le a haben és a sein igék ragozását is a füzetedbe!
Ezt már tanultuk (Wir 1), de nem árt egy kis frissítés.


Tanuld meg a vázlatot a füzetedben!

Viel Spaß!

Angol-Anikó néni

Dear Students!


Today is Friday. I'm happy!!!!!!!!!!!

A mai napra a feladatotok:

1. feladat

Nézd meg az Extra English 3.  filmet ITT


3. feladat


Írj ki 10 angol mondatot és írd is mellé a magyar jelentését!

Töltsd fel IDE!!!!!!!!!!!!!!!!


Good bye.


                     Anikó néni

Etika



A mai óránk témája az ember és a technika találmányok.  Hogyan befolyásolják a mi életünket? Hasznosak-e a technikai eszközök? Könnyebbé tették az életünket? Ezek sokakat foglalkoztató kérdések.

 
Itt, a digitális oktatás időszakában is joggal tesszük fel ezt a kérdést. Eddig mindenki azt mondogatta nektek, hogy ne gépezzetek, ne kütyüzzetek annyit, most meg azt mondogatjuk, hogy ülj már le a gép elé és fel se kelj, amíg készen nem vagy a leckével.

De gondoljatok egy kicsit most a többi találmányra is. Először nézd meg ezt a videót, utána válaszolj a következő kérdésekre az etika füzetedbe.

1. Szerinted mik a leghasznosabb találmányok, amiket használunk a hétköznapi életünkben?
2. Szerinted vannak "káros" találmányok is?
3. Melyik korszerű eszköz hiányozna a legjobban az életedből, ha egyről le kellene mondani?
4. Ismersz híres magyar találmányokat?
5. A sok technikai eszközzel szerinted egyértelműen jobb lett az emberek élete?

Angol - Éva néni

Dear Students!

Let's check your homeworks first!

Take a colored pencil and correct your work, please.

If you are ready, please translate the sentences.

HA kész vagy a javítással és a fordítással, akkor kérlek, küldd el a munkádat!
Jó hétvégét!
BYE!









Természetismeret 05.15.

Kedves Hatodikos!

13:00 - Teams!

Cím a füzetbe:                                                  A tavak

Vázlat:

Tavak: a felszín mélyedéseit kitöltő állóvizek.

Nézd meg: A TAVAK TÍPUSAI

Tómedence kialakulhat:

1. süllyedéssel
2. szélvájta mélyedésekben
3. holtágakban
4. mesterségesen (emberi tevékenység következtében)

A tavak vize származhat:

forrásokból, patakokból, folyókból, csapadékvízből, talajvízből

A tavak vize folyamatosan párolog. Ha hosszú időn keresztül több párolog vagy folyik el mint amennyi belejut, a tó kiszáradhat.

A tavak folyamatosan feltöltődnek:  fertő - mocsár - láp 

Nézd meg ezt:  A TAVAK PUSZTULÁSA

Az emberi tevékenység hatása: 103.o. (Olvasd el.)

Mf.: 90.o. 1.,2.f.

Ide várom a fotókat: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni

Matematika Betti nénivel 2020.05.15.



                                                                       



Spongyabob és a szavak tanulós játék - Játékok ingyen Kedves Hatodikosok !                                                

Elérkeztünk a Százalékszámítás témakörének végéhez .

Ma megírjátok a várva várt Témazáró Dolgozatot.

 Füzetedben  jól áttekinthetően dolgozz !     JÓ MUNKÁT !

( Minden feladathoz kérek adatot, írd fel a képletet, számítást, és a szöveges választ is ! )

 1.Feladat
 Fanni matek dolgozata  45 pontos lett az elérhető 60 pontból. Hány százalékos
 lett Fanni dolgozata ?

2.Feladat 
 A szavannán az éhes zsiráf lelegelte egy fa összes levelét a fa magasságának 65 %-áig .
Milyen magas a fa ,ha a zsiráf a kinyújtott nyakával 377 cm magasságig ér fel ? 

3.Feladat
Egy iskola tanulóinak  45 %-a fiú. Hány lánytanulója van az iskolának,ha az iskolába
 összesen 
880 gyerek jár ?

4.Feladat 
Egy 72 000 forintos hűtő árát felemelték 20 %-kal, de mivel így nem tudták eladni,
15 %-kal leszállították az árát.Mennyibe került így végül a hűtő ?


 Ha elkészültél írd rá a neved,fényképezd le !

           Küldd el ma 18 óráig  a gyurisbeata8@gmail.com e-mail címre !


                      

Jó reggelt

Köszöntsük most azokat a szülinaposokat és névnaposokat, akik a karantén alatt ünnepeltek és így nem tudtuk őket az iskolában felköszönteni.💗
Isten éltessen benneteket!

Az érintettek tegyenek egy virágot a nevük mellé, hogy mindenki lássa, kikről van szó.

Matematika Imre bácsi


Kedves Hatodikosok!

A mai órán tudáspróba következik a százalékláb kiszámításából.

A kérdőíven 10 feladat található, az öt megadott válaszlehetőségből kell rákattintanod az általad helyesnek vélt válaszra. Ne találgass, számolj!!!   /füzetet és számológépet is használhatsz/

A kérdőív kitöltése KÖTELEZŐ!