2021. március 12., péntek
Matematika Balázs bácsival - 2021.03.12.
Jó reggelt
Köszönöm, hogy a múltkor tudtunk az osztálycsoportban beszélgetni arról, hogy mitől jó egy online óra Nektek.
Hogy mitől lenne számotokra érdekesebb, élvezetesebb vagy éppen hasznosabb.
A tegnapi angol órán szerintem egész jól sikerült együtt dolgoznunk.
Megköszönöm, ha a mai beköszönésedhez megírnád, hogy
Te
hogy látod.
Világosodott a tananyag a tegnapi angol órán?
Jobban megértetted a feladatokat?
Köszönöm.
ÍRD BE MAGAD!
🌈
(Hétfőn nincs iskola!)
😁
Matematika Imre bácsi 7.o.
Kedves Hetedikesek!
Ma
tudáspróba következik a fordított arányosságból, amit mindenkinek kötelező visszaküldenie!
Beküldési határidő: péntek 11 óra!!!
Négy
feladatot kell megoldanod, természetesen használhatod az előző órákon
tanultakat és a mintafeladatokat.
1. Egy gyermekmedencét vízzel szeretnénk feltölteni. Ha egy 24 literes kannával hordjuk a vizet, akkor 20-szor kell fordulnunk. Hányszor kell fordulni, ha 5 literes a kannánk?
2. János arasza 20 cm-es. Ő 12 arasz hosszúnak
mérte a polcot. Éva is lemérte a polcot és neki 15 arasz volt a polc. Milyen
hosszú Éva arasza?
3.
Hódmezővásárhelyről autóval 80 km/óra átlagsebességgel 4 óra lehet eljutni
Debrecenbe. Mennyi idő lehetne eljutni kerékpárral Debrecenbe, ha a kerékpáros
átlagsebessége 16 km/óra?
4. Egy kilátóba lépcsőt terveznek. Ha egy lépcső magassága 14 cm lenne, akkor 234 lépcsőn lehetne feljutni a kilátó tetejére. Hány lépcső kell akkor, ha a tervezők úgy döntenek, hogy egy lépcső magassága 18 cm legyen?
A nevedet írd rá a lapra, tollal dolgozz, szépen írj, a fénykép olvasható méretű legyen!
e-mail:
hajdu.imre@vargatamas.hu
2021. március 11., csütörtök
Biológia - SEGÍTSÉG A FELADATLAPHOZ
Kedves Hetedikes!
Ez lesz a témazáró jegyed, nagyon figyelmesen dolgozz!
HATÁRIDŐ: PÉNTEK (03.12.) 16:00
Erre figyelj a feladatoknál:
1. feladat - Írd a rajz alá a nagybetűk után hogy milyen növényzetet látsz.
(szavanna, sivatag vagy esőerdő) Ezután a rajz felett lévő mondatok számait írd a lap
alján az A a B vagy a C terület éghajlatának jellemzőinél a kettőspont után.
2. feladat - Nevezd meg az erdőt, majd írd be az erdő szintjeit (figyelj a sorrendre!), majd jelöld
nyilakkal, hogy merre növekszik a fény a hőmérséklet és a páratartalom.
3. feladat - Arra gondolj mindig, hogyan logikus a sor. Minden sor végére egy tanult növényt vagy
állatot kell írni.
4. feladat - A táblázat alatti jellemzők ( a),b),c).....) 4 állatot "rejtenek". Ebből három állatnak több
jellemzője is van (ezeket írod a táblázatba az üres részre), a negyediknek viszont csak egy,
az lesz a negyedik állat, amit az utolsó vonalon kell megnevezned, a felette lévő vonalra a rá
jellemző betűt írod, a másik három állat nevét a táblázatban lévő vonalakra kell írni.
5. feladat - A számokat beírod abba a körbe, ahol él az adott állat.
Karikázz is kékkel vagy pirossal a lap alján lévő utasítás szerint.
Ide várom a NEM HOMÁLYOS fotókat: varga-barany.marianna@vargatamas.hu
Marianne néni
Technika
Kedves Gyerekek!
Az alábbi linken elérhető a "Árnykép, árnyszínház" ppt. ÁRNYKÉP, ÁRNYSZÍNHÁZ LINK
Kérlek töltsétek le és nézzétek meg.
Otthonotokban alkotni kell egy árnyképet. A fenti ppt-ben láthatjátok, hogy bármiből meg lehet alkotni pl.: üdítős doboz. Világítsátok meg egy sötét szobában, fotózzátok le és töltsétek fel az alábbi LINKRE, a saját nevetekkel ellátva.
Határidő: 2021. március 17-e.
Jó munkát kívánok! Feca bácsiBiológia - 03.11.
Kedves Hetedikes!
Online óra: MA 11:00
Rendszerezzük az eddigi ismereteket. Készítsd elő az általam adott feladatlapot.
Marianne néni
Angol
Hi!
Online óra lesz ma 9.00-kor a Teamsben.
Köszönöm azoknak, akik elküldték a munkájukat, a többségtől megkaptam. Aki nem küldte, annak hiányként jelzem a naplóban a teljesítést.
Kevés hibátlan lett, így az emelt angolosokat is várom a beszélgetésbe.
Kérlek most nézd végig a helyes megoldásokat.
Az a titok, hogy nem kellett használni csak és kizárólag azokat a szavakat, amiket a múlt órai táblázatban mutattam:
Az első oszlopban a személyes névmások vannak: én, te, ő, mi, ti, ők.
A második oszlopban pedig a tárgyesetük, tehát az a szó, amit akkor kell használni, ha a tárgy helyén egy személy áll: engem, téged, őt, minket, titeket, őket.
GYAKOROLD, HOGY EGYMÁS UTÁN VÉGIGSOROLOD A KÉT OSZLOPOT.
Ez kelleni fog az online órához.
Ideírom magyaros kiejtéssel is, ha valakinek szüksége lenne rá:
Első oszlop: áj, jú, hí, sí, it, wí, jú, déj.
Második oszlop: mí, jú, him, hör, it, ász, jú, dem.
Ez alapján pedig javítani tudod a megoldásaidat:
Gratulálok a feladatlap beküldőjének 😉 Jár a házi feladat ötös (meg a másik hibátlan beküldőjének is)!
Minden mondatot másolj ki a füzetedbe, amiben hiba volt.
Aki nem küldte be a leckéjét, az minden mondatot másoljon ki a füzetébe pótlásként.
Az emelt angolosok megkezdhetik az új könyvből, a Project Explore-ból az első kiegészítő anyagrészt.
A Tk. 4. oldalán egy olvasmánnyal kezdődik a bevezető lecke.
Így kellene végighaladni rajta:
- YOU FIRST: először is neked kellene 5 különböző információt megadni magadról bemutatkozásképp.
- Ezután elolvasod az olvasmányt. Nagyon jó kis szöveg, nem tankönyvízű, abszolút életszerű beszélt nyelv van benne. Érdemes hallgatni is a CD-ről, nem csak olvasni.
- A lap alján a kettes feladatban egy összekötős feladattal tudod ellenőrizni, hogy megértetted-e az olvasmányt.