2021. március 12., péntek

Matematika Balázs bácsival - 2021.03.12.

Kedves Diákom!


A hosszú hétvége megkezdése előtt a mai online órán gyakoroljuk a fordított arányosságot.
Egy jó játék keretében a feladatokat elérheted önállóan is!



Kellemes hétvégét kívánok!

Jó reggelt

Köszönöm, hogy a múltkor tudtunk az osztálycsoportban beszélgetni arról, hogy mitől jó egy online óra Nektek

Hogy mitől lenne számotokra érdekesebb, élvezetesebb vagy éppen hasznosabb. 

A tegnapi angol órán szerintem egész jól sikerült együtt dolgoznunk.

Megköszönöm, ha a mai beköszönésedhez megírnád, hogy 

Te

hogy látod. 

Világosodott a tananyag a tegnapi angol órán?

Jobban megértetted a feladatokat?

Köszönöm. 

ÍRD BE MAGAD!

🌈 

(Hétfőn nincs iskola!)

😁

Matematika Imre bácsi 7.o.

 

Kedves Hetedikesek!

Ma tudáspróba következik a fordított arányosságból, amit mindenkinek kötelező visszaküldenie!

Beküldési határidő: péntek 11 óra!!!

Négy feladatot kell megoldanod, természetesen használhatod az előző órákon tanultakat és a mintafeladatokat. 

1. Egy gyermekmedencét vízzel szeretnénk feltölteni. Ha egy 24 literes kannával hordjuk a vizet, akkor 20-szor kell fordulnunk. Hányszor kell fordulni, ha 5 literes a kannánk?

2.  János arasza 20 cm-es. Ő 12 arasz hosszúnak mérte a polcot. Éva is lemérte a polcot és neki 15 arasz volt a polc. Milyen hosszú Éva arasza?

3. Hódmezővásárhelyről autóval 80 km/óra átlagsebességgel 4 óra lehet eljutni Debrecenbe. Mennyi idő lehetne eljutni kerékpárral Debrecenbe, ha a kerékpáros átlagsebessége 16 km/óra?

4. Egy kilátóba lépcsőt terveznek. Ha egy lépcső magassága 14 cm lenne, akkor 234 lépcsőn lehetne feljutni a kilátó tetejére. Hány lépcső kell akkor, ha a tervezők úgy döntenek, hogy egy lépcső magassága 18 cm legyen?

A nevedet írd rá a lapra, tollal dolgozz, szépen írj, a fénykép olvasható méretű legyen!

e-mail:  hajdu.imre@vargatamas.hu

 

2021. március 11., csütörtök

Biológia - SEGÍTSÉG A FELADATLAPHOZ

 Kedves Hetedikes!

 

Ez lesz a témazáró jegyed, nagyon figyelmesen dolgozz!

HATÁRIDŐ: PÉNTEK (03.12.) 16:00

Erre figyelj a feladatoknál:

1. feladat - Írd a rajz alá a nagybetűk után hogy milyen növényzetet látsz.

                  (szavanna, sivatag vagy esőerdő) Ezután a rajz felett lévő mondatok számait írd a lap

                  alján az A a B vagy a C terület éghajlatának jellemzőinél a kettőspont után.

2. feladat - Nevezd meg az erdőt, majd írd be az erdő szintjeit (figyelj a sorrendre!), majd jelöld 

                  nyilakkal, hogy merre növekszik a fény a hőmérséklet és a páratartalom.

3. feladat - Arra gondolj mindig, hogyan logikus a sor. Minden sor végére egy tanult növényt vagy 

                  állatot kell írni. 

4. feladat - A táblázat alatti jellemzők ( a),b),c).....) 4 állatot "rejtenek". Ebből három állatnak több 

                  jellemzője is van (ezeket írod a táblázatba az üres részre), a negyediknek viszont csak egy, 

                 az lesz a negyedik állat, amit az utolsó vonalon kell megnevezned, a felette lévő vonalra a rá 

                 jellemző betűt írod, a másik három állat nevét a táblázatban lévő vonalakra kell írni.

5. feladat - A számokat beírod abba a körbe, ahol él az adott állat.

                  Karikázz is kékkel vagy pirossal a lap alján lévő utasítás szerint.

Ide várom a NEM HOMÁLYOS fotókat: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni




Technika

 Kedves Gyerekek!

Az alábbi linken elérhető a "Árnykép, árnyszínház" ppt. ÁRNYKÉP, ÁRNYSZÍNHÁZ LINK

 Kérlek töltsétek le és nézzétek meg.

Otthonotokban alkotni kell egy árnyképet. A fenti ppt-ben láthatjátok, hogy bármiből meg lehet alkotni pl.: üdítős doboz. Világítsátok meg egy sötét szobában, fotózzátok le és töltsétek fel az alábbi LINKRE, a saját nevetekkel ellátva. 

Határidő: 2021. március 17-e.

Jó munkát kívánok!                                                                                        Feca bácsi

Biológia - 03.11.

 Kedves Hetedikes!

Online óra: MA 11:00

Rendszerezzük az eddigi ismereteket. Készítsd elő az általam adott feladatlapot.

Marianne néni

Angol

 Hi!

Online óra lesz ma 9.00-kor a Teamsben.

 

Köszönöm azoknak, akik elküldték a munkájukat, a többségtől megkaptam. Aki nem küldte, annak hiányként jelzem a naplóban a teljesítést.

Kevés hibátlan lett, így az emelt angolosokat is várom a beszélgetésbe.

Kérlek most nézd végig a helyes megoldásokat.

Az a titok, hogy nem kellett használni csak és kizárólag azokat a szavakat, amiket a múlt órai táblázatban mutattam:

 


Az első oszlopban a személyes névmások vannak: én, te, ő, mi, ti, ők.

A második oszlopban pedig a tárgyesetük, tehát az a szó, amit akkor kell használni, ha a tárgy helyén egy személy áll: engem, téged, őt, minket, titeket, őket.

GYAKOROLD, HOGY EGYMÁS UTÁN VÉGIGSOROLOD A KÉT OSZLOPOT. 

Ez kelleni fog az online órához. 

Ideírom magyaros kiejtéssel is, ha valakinek szüksége lenne rá: 

Első oszlop: áj, jú, hí, sí, it, wí, jú, déj.

Második oszlop: mí, jú, him, hör, it, ász, jú, dem.

 

 Ez alapján pedig javítani tudod a megoldásaidat:

 

Gratulálok a feladatlap beküldőjének 😉 Jár a házi feladat ötös (meg a másik hibátlan beküldőjének is)!

Minden mondatot másolj ki a füzetedbe, amiben hiba volt.

Aki nem küldte be a leckéjét, az minden mondatot másoljon ki a füzetébe pótlásként.

 

 

Az emelt angolosok megkezdhetik az új könyvből, a Project Explore-ból az első kiegészítő anyagrészt.

A Tk. 4. oldalán egy olvasmánnyal kezdődik a bevezető lecke.

Így kellene végighaladni rajta:

- YOU FIRST: először is neked kellene 5 különböző információt megadni magadról bemutatkozásképp.

- Ezután elolvasod az olvasmányt. Nagyon jó kis szöveg, nem tankönyvízű, abszolút életszerű beszélt nyelv van benne. Érdemes hallgatni is a CD-ről, nem csak olvasni.

- A lap alján a kettes feladatban egy összekötős feladattal tudod ellenőrizni, hogy megértetted-e az olvasmányt.