2021. március 23., kedd

Matematika gyakorló Edit nénivel 03.23

 Kedves Hetedikesek!

Most már biztosan felismeritek a négyszögeket!

Biztos hibátlanul mennek a feladatok!

1. Milyen négyszög?   https://learningapps.org/4619535

2. Négyszögek felismerése   https://learningapps.org/7305805

3. Most már a téglalap és a négyzet kerülete is kell!











Négyszögek kerülete tankockák   https://learningapps.org/10388794

A 4. és a 6. feladatot (tankockát) nem kell megcsinálnod.

Kell! az  1. 2. 3. 5. feladat

Jó munkát!



Matematika Edit nénivel A sokszögek kerülete 03.23

 Kedves Hetedikesek!

1. Átismételtük a sokszögeket, négyszögeket és az elnevezésüket!
Nézzük mit tudtok! Nevezzétek meg az ábrán látható négyszögeket!











2.Ismételjük át,amit a téglalap és a négyzet kerületéről tanultatok!









3. Határozzuk meg a rajzon látható sokszögek kerületet!













Hf.  Írásban, a füzetedbe (ábra, adatok, képlet, számolás) A ki nem számolt sokszögek kerületének meghatározása!
A megoldást küldd el a garaiedit62@gmail.com címre! 15 óráig!

Történelem - március 23.

 Kedvesek, ma online óra 11.00-tól! Készítsétek elő az atlaszt, használni fogjuk!

1. A térképes feladatokon túl Magyarország háborús szerepvállalásával és a Párizs környéki békékkel fogunk foglalkozni (tk. 87-89. oldal). - Együtt írunk majd vázlatot.

2. Megoldjuk az alábbi feladatot:

3. Két óra utáni feladatod lesz:

- Másold le a fenti feladatból a háború eseményeit sorrendben!

- Készíts egy igaz/hamis feladatot öt állítással!


De előtte még 11-kor találkozunk! 😉

A füzetedről készített képet várom a digitaliskata@gmail.com címre, ahogy megbeszéltük.

Kata néni

Testnevelés


 Kedveseim!

A mai órára  hoztam nektek egy kis labdavezetést.

Készíts otthon egy szlalompályát és írd le milyen gyakorlatokat végeztél! 

Küldj fotót a pályádról, illetve készíthetsz videót is.

Emil cím: kristo.edina@vargatamas.hu vagy messengere.



Labdarúgás.


Jó munkát kívánok!

Üdvözlettel,
Edina néni









Nyelvtan 03.23.

Kedves Mindenki!

Amire szükséged lesz: tankönyv

Ma feladatod: KATTINTS IDE!

A pénteki online órán röpdolgozatot írunk a Redmentában. Ne késs, mert lemaradsz!




2021.03.23. Német

Liebe Schülerin, lieber Schüler!

Deutschstunde um 10:00! Várlak a Teams-csoportunkban 10:00-kor! 📲📞

A KATI-szórenddel foglalkozunk ma is. Emlékeztetőül:

Ezzel a tankönyvi feladattal már dolgoztál. Ma is erről fogunk beszélgetni, átalakítunk néhány mondatot KATI-szórendes összetett mondattá.



A füzetedről készített képet várom a szilagyi.erika@vargatamas.hu címre!

Matematika Balázs bácsival - 2021.03.23.

Kedves Diákom!

A témazáró dolgozat és a 100. órai játék után végre újra online óra van!

Ma a szögekkel, illetve a szögfajtákkal foglalkozunk.

Emlékszel még, mi is az a szög?

Szög: a síknak két közös kezdőpontú félegyenes által határolt részhalmaza. A szög jelentheti a félegyenesek által határolt síkrészeket (szögtartomány), illetve magukat a félegyeneseket is (szögszárak). Azt, hogy a két szögtartomány közül melyikről van szó, a szárak közé rajzolt körívvel jelezzük. (Ha nem jelöljük körívvel a szöget, akkor megállapodás alapján a kisebb szöget értjük alatta.) A félegyenesek közös pontját a szög csúcsának, a félegyeneseket a szög szárainak nevezzük.


A szögek nagyságát (általános iskolában) fokban mérjük, jele: °.

Most ismételjük át a szögfajtákat az alábbi két kép segítségével!



Ha úgy gondolod, sikerült felidézned a szögről tanultakat, oldj meg néhányat az alábbi feladatokból!
Nem muszáj mindegyiket megoldanod, de ha mégis megteszed, különleges cím lesz a jutalmad! 😉


Jó munkát kívánok!