2021. március 9., kedd

Angol

 Hi! How are you? Are you OK?

Welcome to your digital English class!

 



Ebben a táblázatban látjátok az összefoglalását annak, amit legutóbb az iskolában tanultunk.

Arról beszélgettünk, hogy ha a mondatban a TÁRGY helyén egy NÉVMÁS áll, akkor a második oszlopban lévő alakokat kell használni.

Például:

Én szeretem ŐT.  ---->   I like HIM. 

Te megírod AZT. (például levelet) ----> You write IT.

Mi látjuk ŐKET. ----> We see THEM.

 

Ez a videó lassan, átláthatóan és érthetően bemutatja a személyes névmásokat (amik személyeket jelölnek és a mondat elején állnak) és a tárgyesetüket (engem, téged, minket, őt, őket, stb). Nézzétek meg a videót!

https://www.youtube.com/watch?v=XUIL5mFH5y4

 A mai órán ezt fogjuk gyakorolni.

Kata és Máté: 

1. Másoljatok ki NÉGY példamondatot a videóból a füzetetekbe. Először nézzétek meg egyben, utána másodjára is indítsátok el és a végéből válasszatok ki négy szimpatikus mondatot, amit ki másoltok a füzetetekbe úgy, hogy megállítjátok a videót egy pillanatra. 

2. Mivel az utóbbi időben a szótározást gyakoroltuk, lesz egy második feladatotok is. Kivételesen használhattok Google fordítót, amelyik mondathoz szükséges, és így keressétek meg a mondatok pontos jelentését! 

3. Ha kész küldjétek el nekem a képet a füzetetekről Messengeren privát üzenetben lefotózva!

Közép és emelt angol:



 Ezen a feladatlapon fogtok dolgozni. Több lehetőség áll a rendelkezésetekre a megoldáshoz.

a.)  Kinyomtatod a lapot, beleírod a megoldásaidat és lefotózva elküldöd nekem.

b.)  Képszerkesztő segítségével beleírsz a feladatlapba, azt lemented és elküldöd nekem.

c.) Bemásolod a mondatokat a füzetedbe, lefotózod és elküldöd nekem.

Lehetőleg emailben küldjétek: csillag.eva@vargatamas.hu

Ha nagyon elakadsz az emailben küldéssel, küldd Messengeren privát üzenetben.

Határidő: ma 18 óra.

Ha bármi nem világos, nyugodtan kérdezzetek, keressetek!!

BYE!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése