2020. május 12., kedd

2020. május 12. Nyelvtan Erika nénivel

Kedves hatodikos!

1. Olvasd el ezt a szöveget!

- Képzeld el, tegnap valaki keresett telefonon. Persze, az öcsém elfelejtette, hogy ki. Csak annyit jegyzett meg, valamilyen nagyon fontos dolog miatt hívott valamelyik osztálytársam. Szinte mindenkit felhívtam telefonon. Bárkit kérdeztem, senki sem tudott a dologról.
- Én voltam a telefonáló. Valahányszor bajom van, mindig hozzád fordulok. Szerencsére minden megoldódott. Azért elmesélem, miért akartam beszélni veled.

2. Írd fel címként a füzetedbe: A határozatlan névmás

3. Másold alá le a szövegből a kékkel kiemelt szavakat!

valaki
valamilyen
valamelyik
valahányszor

Mi a közös bennük?

4. Másold le alá!
A határozatlan névmás olyan személyre, dologra, tulajdonságra vagy mennyiségre utal, amelyet nem tudunk vagy nem akarunk megnevezni. (vala-)

5. Írj öt mondatot a füzetedbe, szerepeljen mindegyikben határozatlan névmás!

Aki holnap nem jön Teams-re, küldje el Messengeren a megoldásait!
Hamarosan dolgozatot írunk, ezért jó lenne, ha tudnál csatlakozni a Teams-órákhoz!

Erika néni


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése