2020. március 24., kedd

2020. március 24. Nyelvtan Erika nénivel

Kedves hatodikos!

Nagyon ügyesen dolgozott a csoport! C-s Brendon, Linett, Máté, Titusz, Kata, Martin, Bence, Janó és Peti munkáit láttam is. Köszönöm, hogy küldtétek!

Ellenőrzés

Pipálj ✔️, vagy javíts , ha szükséges!

96. oldal 1. feladat a) b) d) e)

Karikázd: Pirike, Józsihoz, Emesére, fiúk, lányokhoz, ásokat!
Húzd alá: én, te ő, mi, ti, ők
én - E/1
te - E/2
ő - E/3
mi - E/1
ti - E/2
ők - E/3

97. oldal 2. feladat a) b) c) és 5. feladat
a) te - én - ő
b) mi - ti - őket
c) én - őt- ő -mi

én sor: engem, velem, tőlem, rólam, hozzám
te sor: téged, veled, tőled, rólad, hozzád
ő sor: őt, vele, tőle, róla, hozzá
mi sor: minket, velünk, tőlünk, rólunk, hozzánk
ti sor: titeket, veletek, tőletek, rólatok, hozzátok
ők sor: őket, velük, tőlük, róluk, hozzájuk


Most jöjjön valami új! 

Írd fel címnek a füzetedbe: Birtokos névmás

Másold le alá ezt a sort: enyém, tiéd, övé, miénk, tiétek, övék (és ezek ragozott alakjai)

Ez nagyon egyszerű lesz!

Munkafüzetben dolgozz tovább!

103. oldal 2. feladat
104. oldal 1. feladat

Három játékot küldök még neked. Próbálj meg a ranglista tetejére kerülni! 🙃

1. játék: Gondold át újra az eddig tanult szófajokat!



2. játék: A személyes névmás ismétlése.



3. játék: Csak akkor bökj a kis vakondra, ha birtokos névmást látsz rajta!



Ha elkészültél, nem kell küldeni semmit, csak írj megjegyzést, könnyű volt-e a mai tananyag, tetszettek-e a játékok! Köszi!

Erika néni

2 megjegyzés: